"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan
De drivers staan wel niet op de cd maar op de site van asus.
DDPEEKIW
Launching containers into space
Dat is inderdaad bekend. Alleen zijn deze t.o.v. de pc kaartjes nogal duur.Whieee schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:00:
Je kan voor een PowerMac 1.8GHz ook een Aiport Extreme kaartje aanschaffen. Deze zijn bij die PowerMacs nog redelijk eenvoudig in te bouwen. Als het in de handleiding terug te vinden is is het een user-installable part en mag je de installatie dus ook zelf doen.
En nog belangrijker deze zijn niet hier in de buurt te krijgen. Vandaar dat ik me af vroeg of mijn Sitecom of een andere pc kaart wel werkt in mijn G5, aangezien ik die wel hier kan krijgen.
"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan
Verwijderd
Veel makkelijker dan dit kan het volgens mij nietJe kan voor een PowerMac 1.8GHz ook een Aiport Extreme kaartje aanschaffen. Deze zijn bij die PowerMacs nog redelijk eenvoudig in te bouwen
1. kast open
2. steek kaartje in de speciaal daar voor bedoelde slot (niets schroeven)
3. kast dicht
4. sluit antenne aan
5. ???
6. profit!
Geen geschroef, geen drivers, geen niks
Liege, liege, liegebeest!
Verwijderd
Tenzij de kaart een defect vertoont is de kans dat er wat mis gaat vrijwel onbestaande, als de kaart niet werkt zal ze gewoon niet herkent worden door het systeem. Daar sitecom wifi pci kaarten het Mac OS niet ondersteunen zullen deze waarschijnlijk niet werken in je systeem...StickyFish schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:31:
Ik denk dat ik vanavond maar eens ga proberen om dat sitecom ding in te bouwen, om te kijken of die het mischien doet. Iemand enig idee of dat kwaad kan? Heb geen idee of ik hiermee iets kapot kan maken.
Oke, bedankt. Ik zal kijken of ik vanavond de tijd heb om hem in te bouwen.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:13:
[...]
Tenzij de kaart een defect vertoont is de kans dat er wat mis gaat vrijwel onbestaande, als de kaart niet werkt zal ze gewoon niet herkent worden door het systeem. Daar sitecom wifi pci kaarten het Mac OS niet ondersteunen zullen deze waarschijnlijk niet werken in je systeem...
Als dit niet werkt ga ik denk ik maar zo'n Asus USB apparaat halen.
Verwijderd
De Broadcom chipset wordt overigens ook gebruikt in de Airport kaartjes (weet niet 100% zeker van Airport Extreme - waarschijnlijk wel)
Volgens mij wel. De reden dat ik uiteindelijk een airport extreme heb gehaald is dat alle nu verkrijgbare pci WLAN kaartjes weer nieuwere chips hebben (zoveel keer sneller dan b/g). Ik heb (een maand of 3 terug) nergens kunnen vinden of die net als bij de oude chip goed werken. En eerlijk is eerlijk, de airport kaart is duur maar o zo makkelijk. Gewoon erin steken en klaar, heerlijkVerwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:22:
Gewoon een kaartje kopen met Broadcom chipset erop. Chipset kan te weten komen daar zoektochtje op Google. Tip: Belkin. Kan je zo veel goedkoper aan Wifi geraken dan Apple oplossingen. het is wel niet zo mooi, dat wel.
De Broadcom chipset wordt overigens ook gebruikt in de Airport kaartjes (weet niet 100% zeker van Airport Extreme - waarschijnlijk wel)
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
[ Voor 6% gewijzigd door Sage op 04-01-2006 20:06 ]
dat is helaas bij de nieuwe PowerMacs veranderdcailin_coilleach schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:24:
[...]
Veel makkelijker dan dit kan het volgens mij niet
1. kast open
2. steek kaartje in de speciaal daar voor bedoelde slot (niets schroeven)
3. kast dicht
4. sluit antenne aan
5. ???
6. profit!
Geen geschroef, geen drivers, geen niksIk ga d'r welzeker eentje halen binnekort...
al bouw ik die mini ook binnen 3 minuten om
Liege, liege, liegebeest!
Verwijderd
Volgens mij geldt die aanpassing vanaf de nieuwe/huidige dual-core modellen. Ik mocht mijn AE+BT kaartje ook niet zelf inbouwen, vanwege de garantie. Omdat 'ie niet op voorraad was, kon ik dus een keertje terug. Verder geen probleem en het was zo gepiept [voor de Apple dealer].cailin_coilleach schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 08:04:
Ow! Dat wist ik niet! In m'n Powermac G5 1.6 zit nog wel een uitsparing voor de standaard AE kaart... Vreemd dat ze dit hebben veranderd!
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 12:54 ]
Het systeem geeft geen foutmelding maar ziet de kaart gewoon niet. Wachten dus op de Airport.