[PowerMac G5] Welke draadloze netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• stickyfish
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 09:45

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Topicstarter
Ik heb een PowerMac G5 1.8MHz. en heb een draadloos netwerk met een Sitecom wireless router. Aangezien ik nu verhuisd ben en de aansluiting in de woonkamer zit, wil ik ook mijn G5 draadloos op het netwerk aansluiten, zodat ik geen kabel hoef te trekken.

Ik heb thuis nog een Sitecom draadloze PCI netwerkkaart liggen (uit mijn PC tijdperk ;) ).
Volgens de site van Sitecom is deze alleen geschikt voor Windows/PC. Heeft iemand hier ervaring mee of dit gaat werken met Mac OSX 10.4?

Zo nee, zijn er andere kaarten die ik gewoon bij de pc boer kan kopen en die ik kan gebruiken in mijn G5, er zit hier namelijk geen Apple winkle in de buurt, en ik wil hem natuurlijk zo snel mogelijk kunnen gebruiken.

Bedankt :P

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

• eviltweaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

eviltweaker

DDPEEKIW

Koop de Asus WL-167g usb adapter deze werkt ook met Mac OSX.
De drivers staan wel niet op de cd maar op de site van asus.

DDPEEKIW

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Je kan voor een PowerMac 1.8GHz ook een Aiport Extreme kaartje aanschaffen. Deze zijn bij die PowerMacs nog redelijk eenvoudig in te bouwen. Als het in de handleiding terug te vinden is is het een user-installable part en mag je de installatie dus ook zelf doen.

Launching containers into space

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Topicstarter
Whieee schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:00:
Je kan voor een PowerMac 1.8GHz ook een Aiport Extreme kaartje aanschaffen. Deze zijn bij die PowerMacs nog redelijk eenvoudig in te bouwen. Als het in de handleiding terug te vinden is is het een user-installable part en mag je de installatie dus ook zelf doen.
Dat is inderdaad bekend. Alleen zijn deze t.o.v. de pc kaartjes nogal duur.
En nog belangrijker deze zijn niet hier in de buurt te krijgen. Vandaar dat ik me af vroeg of mijn Sitecom of een andere pc kaart wel werkt in mijn G5, aangezien ik die wel hier kan krijgen.

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Verwijderd

D-Link heeft ook een goeie mac-ondersteuning. Ik weet dat hun USB-sticks alleszins mac-compatibel zijn (hier doet ie het toch goed), neem aan dat ze ook pci-kaartjes hebben

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:08
Je kan voor een PowerMac 1.8GHz ook een Aiport Extreme kaartje aanschaffen. Deze zijn bij die PowerMacs nog redelijk eenvoudig in te bouwen
Veel makkelijker dan dit kan het volgens mij niet :D
1. kast open
2. steek kaartje in de speciaal daar voor bedoelde slot (niets schroeven)
3. kast dicht
4. sluit antenne aan
5. ???
6. profit!

Geen geschroef, geen drivers, geen niks :) Ik ga d'r welzeker eentje halen binnekort...

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Zoals ie al zei, die dingen zijn duur en er is geen dealer in de buurt...

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Topicstarter
Er zit hier inderdaad geen dealer in de buurt, anders had ik er waarscheinlijk wel eentje gehaald. Ik denk dat ik vanavond maar eens ga proberen om dat sitecom ding in te bouwen, om te kijken of die het mischien doet. Iemand enig idee of dat kwaad kan? Heb geen idee of ik hiermee iets kapot kan maken.

Verwijderd

StickyFish schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:31:
Ik denk dat ik vanavond maar eens ga proberen om dat sitecom ding in te bouwen, om te kijken of die het mischien doet. Iemand enig idee of dat kwaad kan? Heb geen idee of ik hiermee iets kapot kan maken.
Tenzij de kaart een defect vertoont is de kans dat er wat mis gaat vrijwel onbestaande, als de kaart niet werkt zal ze gewoon niet herkent worden door het systeem. Daar sitecom wifi pci kaarten het Mac OS niet ondersteunen zullen deze waarschijnlijk niet werken in je systeem...

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:13:
[...]

Tenzij de kaart een defect vertoont is de kans dat er wat mis gaat vrijwel onbestaande, als de kaart niet werkt zal ze gewoon niet herkent worden door het systeem. Daar sitecom wifi pci kaarten het Mac OS niet ondersteunen zullen deze waarschijnlijk niet werken in je systeem...
Oke, bedankt. Ik zal kijken of ik vanavond de tijd heb om hem in te bouwen.
Als dit niet werkt ga ik denk ik maar zo'n Asus USB apparaat halen.

Verwijderd

Gewoon een kaartje kopen met Broadcom chipset erop. Chipset kan te weten komen daar zoektochtje op Google. Tip: Belkin. Kan je zo veel goedkoper aan Wifi geraken dan Apple oplossingen. het is wel niet zo mooi, dat wel.
De Broadcom chipset wordt overigens ook gebruikt in de Airport kaartjes (weet niet 100% zeker van Airport Extreme - waarschijnlijk wel)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:49

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:22:
Gewoon een kaartje kopen met Broadcom chipset erop. Chipset kan te weten komen daar zoektochtje op Google. Tip: Belkin. Kan je zo veel goedkoper aan Wifi geraken dan Apple oplossingen. het is wel niet zo mooi, dat wel.
De Broadcom chipset wordt overigens ook gebruikt in de Airport kaartjes (weet niet 100% zeker van Airport Extreme - waarschijnlijk wel)
Volgens mij wel. De reden dat ik uiteindelijk een airport extreme heb gehaald is dat alle nu verkrijgbare pci WLAN kaartjes weer nieuwere chips hebben (zoveel keer sneller dan b/g). Ik heb (een maand of 3 terug) nergens kunnen vinden of die net als bij de oude chip goed werken. En eerlijk is eerlijk, de airport kaart is duur maar o zo makkelijk. Gewoon erin steken en klaar, heerlijk :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
En nog belangrijker, geen irritante meuk van ander fabrikanten die problemen kunnen opleveren. Zoals bijvoorbeeld de d-link zut waardoor een groot deel van de Apple's gewoon spontaan kernel panic's kreeg. Hulde voor de cheap ass industrie! _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Sage op 04-01-2006 20:06 ]

kleurbleur.nl

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
als je 2e hands (of nieuw :) ) een cisco kaartje weet te bemachtigen , die doen het perfect in apple's.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

cailin_coilleach schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:24:
[...]

Veel makkelijker dan dit kan het volgens mij niet :D
1. kast open
2. steek kaartje in de speciaal daar voor bedoelde slot (niets schroeven)
3. kast dicht
4. sluit antenne aan
5. ???
6. profit!

Geen geschroef, geen drivers, geen niks :) Ik ga d'r welzeker eentje halen binnekort...
dat is helaas bij de nieuwe PowerMacs veranderd ;) Airport en Bluetooth zitten daar op 1 printje. Het is geen user-installable part meer, en je moet wel degelijk schroeven. Het gaat desalniettemin nog wel sneller dan een Mac Mini van Airport/BT voorzien, maar toch :P

offtopic:
al bouw ik die mini ook binnen 3 minuten om ;)

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:08
Ow! Dat wist ik niet! In m'n Powermac G5 1.6 zit nog wel een uitsparing voor de standaard AE kaart... Vreemd dat ze dit hebben veranderd!

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

cailin_coilleach schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 08:04:
Ow! Dat wist ik niet! In m'n Powermac G5 1.6 zit nog wel een uitsparing voor de standaard AE kaart... Vreemd dat ze dit hebben veranderd!
Volgens mij geldt die aanpassing vanaf de nieuwe/huidige dual-core modellen. Ik mocht mijn AE+BT kaartje ook niet zelf inbouwen, vanwege de garantie. Omdat 'ie niet op voorraad was, kon ik dus een keertje terug. Verder geen probleem en het was zo gepiept [voor de Apple dealer].

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 12:54 ]

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Dat is inderdaad vanaf de DualCore/Quad modellen. Het lijkt me overigens niet geheel onwaarschijnlijk dat Airport/BT vanaf de volgende generatie PowerMacs weer een user installable part is, of dat het gewoon standaard wordt.

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Heb toch maar de AirportExtreme besteld.

• stickyfish

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Topicstarter
Ik heb nog even het Sitecom kaartje geprobeerd, maar die werkt dus inderdaad niet.
Het systeem geeft geen foutmelding maar ziet de kaart gewoon niet. Wachten dus op de Airport.

Pagina: 1