[2003] Extern (via internet) op windows domein inloggen*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
ik heb de volgende situatie:

linksys WRT54G router (DHCP server)
windows 2003 server + exchange 2003 (vast IP)
interne clients die op het domein inloggen

NAAM.local is de domein naam
NAAM.dysdns.org staat in de router geinsteld

externe PC's kunnen werken prima via webaccess
extern kan ik ook remote op de server inloggen
tot nu tot werkt alles goed

wat ik nu ook graag wil dat een externe PC op het domein kan inloggen.
ik ben er nu nog niet helemaal achter welke domeinnaam ik moet invullen :?
en of hier evt. poorten in de router voor open gezet moeten worden. (tot nu toe staat alleen poort 3389 open voor extern buroblad en werkt goed)

ik heb ook al geprobeerd via een standalone pc verbinding met Exchange server te maken.
hij accepteerd dan wel gebruikersnaam en ww, start je daarna outlook op dan geeft die na een tijdje een foutmelding dat hij de mappen niet kan openen en sluit vervolgens heel outlook weer af.

iemand tips of hints?

Verwijderd

vpn verbinding opzetten voordat je aan inloggen toekomt (altijd op jou domain inloggen dus), alle overige oplossing zijn te link :)

• dude88
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:14:
vpn verbinding opzetten voordat je aan inloggen toekomt (altijd op jou domain inloggen dus), alle overige oplossing zijn te link :)
ik wou het dus eigenlijk voorlopig zonder VPN oplossing, aangezien ik weinig ervaring met VPN verbindingen heb.

geld dat zowel voor inloggen op het domein als inloggen met alleen outlook?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:40
ik wou het dus eigenlijk voorlopig zonder VPN oplossing, aangezien ik weinig ervaring met VPN verbindingen heb.
Maar je wilt wel je Windows server direct aan het Internet koppelen? Hoesnel wil je gehacked zijn zullen we dan maar zeggen..... Verdiep je gewoon in VPN, dit werkt goed en snel en veilig

Verwijderd

Niet echt een veilige oplossing wat je doet (extern remote inloggen op een server ) magoed, ik zou je toch eens gaan verdiepen in VPN oid, want eens zal dit misgaan denk ik .....

• dude88
  • Niet online
ik heb inmiddels gezien dat ik de RAS/VPN functie aan de server kan toevoegen.

als ik dit toevoeg is het dan mogelijk vanaf buitenaf in te loggen?
waar moet ik verder op letten/confrigreren?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 09:12
Snel en veilig:

www.hamachi.cc

een VPN oplossing, maar dan zero-configuration bijna.

No production networks were harmed during this posting

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - verder denk ik dat je inderdaad aan een VPN zal moeten. Je zou voor Exchange wel eens aan RPC-over-HTTP kunnen denken :)

• dude88
  • Niet online
ik heb vandaag even VPN gedeelte op de server geinstalleerd.
op de externe client kan ik nu een VPN verbinding maken

het lukt me nog niet om de PC in het domein te krijgen :?

ik heb nu het volgende gedaan:
gebruiker + ww op de VPN verbinding
+ NAAM (van het domein) NAAM.local werkt niet zoals het domein heet

daarna probeer ik dus bij systeemeigenschappen de PC in het domein te krijgen
nu moet ik bij domein weer alleen NAAM invullen (NAAM.local vind die niet) hierna krijg ik netjes inlog schermpje en vul ik gebruikersnaam + WW in.
na een tijdje komt de volgende foutmelding:
kan het netwerkpad niet vinden.

ik heb verschillende gebruikers geprobeerd.
en ik heb de gebruikers op de server VPN toegang gegeven (de verbinding wordt natuurlijk ook geaccepteerd)

waar zou ik nog naar kunnen kijken?

edit: op de server kan ik ook zien dat de gebruiker via VPN is ingelogd :)

[ Voor 5% gewijzigd door dude88 op 05-01-2006 18:13 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

RPC-over-HTTP is idd de makkelijkste oplossing. Wel ff rommelen maar dan heb je ook wat :)

Configure RPC over HTTP/S on Exchange 2003 (single server scenario)

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Maar da's niet wat TS wil, die wil een machine in een domein hangen waar ie met een VPN naartoe is geconnect :) Overigens werkt het als een speer als het eenmaal goed opgezet is :)

• elevator
  • Niet online

elevator

dude88 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:12:
na een tijdje komt de volgende foutmelding:
kan het netwerkpad niet vinden.

ik heb verschillende gebruikers geprobeerd.
Vermoedelijk heb je een fout in je DNS servers - kan je (als je met nslookup aan de slag gaat) wel bv. domain.local resolven? :)

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-02 14:05
Kijk ook ff of je lokaal een firewall aan hebt staan dit kan ook wat drama veroorzaken.

• dude88
  • Niet online
op de client heb ik de firewall uitgezet.

voor de zekerheid heb ik beide PC even in de DMZ gezet van de routers.
bij de server staat een linksys WRT54G hier staat VPN enabled.
bij de client een Drytek Vigor 2200E volgens mij moet deze standaard ook VPN ondersteunen.

als ik nslookup NAAM.local doe dan kan die het domein niet vinden, bestaat niet zegt die.

moet er op de client of op de server aan de DNS veranderd worden?

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

People who want a much easier solution without having to worry about firewalls, NAT, opening ports, installing a program or remembering IP adresses.. Try:

www.logmein.com

Add your comp to an account, and use any internet browser with internet to remote control your computer, you're at home? work? or internet cafe? just go to the site, log in, and control any pc that's added to your account.
Need extra security? use the personal password option which is even safe against keyloggers or screenshotmakers. Pro version is perfect for servers and has all the options you can think of, but the free version is ussually enough for most people. Try it.
Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/2993/logmein4if.jpg
Werkt ook gewoon met domeinen.

Hmmm, als je hamachi als een service instelt kan je ook direct bij het inloggen op je domein inloggen. Ook voor Hamachi.cc geldt dat je geen gezeik met NAT, Firewalls portforwarding en ip adressen te maken hebt en hamachi ten opzichte van standaard VPN ook nog ip broadcasting kan en dus ook geschikt is voor LAN games over het internet.. Heel erg simpel dus.

Hier een handleiding:
http://www.slobokan.com/a...ing-hamachi-as-a-service/

[ Voor 75% gewijzigd door XthinkZ op 06-01-2006 13:09 ]

Verwijderd

dude88 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:32:
op de client heb ik de firewall uitgezet.

voor de zekerheid heb ik beide PC even in de DMZ gezet van de routers.
bij de server staat een linksys WRT54G hier staat VPN enabled.
bij de client een Drytek Vigor 2200E volgens mij moet deze standaard ook VPN ondersteunen.

als ik nslookup NAAM.local doe dan kan die het domein niet vinden, bestaat niet zegt die.

moet er op de client of op de server aan de DNS veranderd worden?
zoals ik al zei, je moet zorgen dat je voordat je inlogt op windows een vpn verbinding hebt naar de dc, anders kan je nooit inloggen op het domain. je bent immers al ingelogd op je xp bak met een lokaal account.

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-02 14:05
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 13:43:
[...]

zoals ik al zei, je moet zorgen dat je voordat je inlogt op windows een vpn verbinding hebt naar de dc, anders kan je nooit inloggen op het domain. je bent immers al ingelogd op je xp bak met een lokaal account.
Als je echt wil inloggen op het domain dan moet je de pc eerst in het domain hangen voordat dat gaat lukken.
Mogelijkheid hiervoor is meenemen naar lokale lan anders aankoppelen op domain name maar dan zal je denk ik je hosts file aan moeten passen omdat dns resolving nog niet werkt. Heb je wel Domain admin account nodig.

Inloggen vervolgens op domain kan alleen als je eerst VPN opzet zoals eerder aangegeven.

Maar waarom aanloggen op domain? Je hebt een VPN dus je kan ook met shares werken en exchange aanlogen.

• dude88
  • Niet online
het alweer even geleden maar ben nog nog even naar mijn probleem aan het kijken.

situatie is nu:

ik kan VPN verbinding opbouwen, maar ik kan er nog niets over doen.
ik kan ook niet bij de shares van de server komen.

waar kan ik nog naar kijken?

• Ook

Ook

Yes I can!

FTP!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
daarmee is het mij nog nooit gelukt om op een domain in te loggen extern...

kan je via \\ipadress bij de share komen :?

[ Voor 23% gewijzigd door Zwelgje op 09-02-2006 22:13 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Ook

Ook

Yes I can!

Ouch, door de leeftijd van het topic ff vergeten dat het ook echt om domein aanmelden ging :/
Voor file-sharing only is FTP namelijk wel een aardige oplossing, maar heb je voor andere zaken inderdaad weinig aan.. excusez moi!

PS: Heb je Hamachi nou al geprobeerd? Echt simpele manier voor een VPN connectie; ik heb het geprobeerd tussen 2 PC's, beiden achter een router, beiden geen extra poorten geforward, en ik had direct volledige connectie! Bij grote (bedrijfs) netwerken heb je vaak dat uitgaand verkeer op het meerendeel van de poorten ook geblocked wordt maar normaal gesproken werkt het naadloos!

[ Voor 46% gewijzigd door Ook op 09-02-2006 22:22 ]

• dude88
  • Niet online
eigenlijk wil ik nudat ik zover ben dat de client verbinding kan maken via MS software dit ook gebruiken.

op de server kan ik ook bij RAS zien dat er een client verbonden is e.d.
als ik op de client ping naar het IP van de server (VPN IP) dan krijg ik geen antwoord.
het wordt ergens tegen gehouden lijkt me, maar ik kom er nog niet uit waar...

ik heb de server en client in de DMZ van de router gegooit zodat er eigenlijk niets mag tussen zitten
P.S. welke poort wordt er gebruikt voor VPN verbinding?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

1723TCP en (best belangrijk) protocol 47, GRE.

maar dat werkt al als je wel een inbelverbinding kan maken.

Heb je ook al eens geprobeerd de Vigor 2200 een inbelverbinding op de 2003 Server te laten maken?
Vervolgens zou je door de AD DNS server even hard in te tikken ook je PC via de VPN in het domain kunnen hangen.
Of je moet handig genoeg zijn om de VPN verbinding dusdanig te configureren dat ie ook @ logon gebruikt kan worden :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

500 udp is ook een gebruikte poort voor VPN !!

dus 500 udp en 1723 tcp !

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:34:
Mja, IPsec ja.
Lijkt me niet dat TS zich daar in heeft verdiept.
Magoed, als we dan toch bezig zijn, zet er dan ook maar 4500 UDP bij (NAT-T).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• dude88
  • Niet online
ik heb geprobeerd met me vigor in te loggen.

inloggen gaat goed.
ik kan vanaf de server de vigor pingen :) (dat kan ik niet als ik met een PC inlog)
ik kan vanaf een pc helaas nog steeds niet op de server komen of er naar toe pingen.

als ik bij de server locaal inlog met een PC kan ik wel beide kanten op pingen naar de VPN IP adressen.

zoals ik het nu zie wordt het bij de vigor tegen gehouden? :?
wat kan dat nog zijn..?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:34:

dus 500 udp en 1723 tcp !
500udp is hier niet van toepassing omdat Microsoft PPTP vpn doet, 500udp is voor IPSEC vpn's.

VPN Config
Je moet je client policy op de RRAS server configureren zodat die een DHCP adres krijgen van je server. Je hebt een server, dus ik zou de DHCP op de server configgen en niet op de Linksys router. Van zodra je DHCP op de windows server goed is ingesteld en je je RRAS policy hebt aangepast dat die een DHCP adres krijgt van de server komt alles goed. Ik vermoed namelijk niet dat jij je interne server als DNS server gebruikt ...

Grtz,
Thanis

• dude88
  • Niet online
op dit moment is de linksys router DHCP
op de server is wel DNS server geinstalleerd en geen DHCP server.

wat moet ik precies in de policy aanpassen, en waar kan ik dat doen? :?

• Ook

Ook

Yes I can!

Je moet via Administrative tools naar "Routing and Remote Access" gaan en daar instellen (bij je server properties) dat je server zelf als DHCP server fungeert voor de inkomende VPN verbindingen. Je kan dan een aparte reeks IP adressen opgeven die de server kan gebruiken voor z'n clients. Gebruik minimaal een range van 2 IP adressen want de server's VPN client adapter pakt er ook 1!

Zo heb ik het bv ingesteld staan:
Afbeeldingslocatie: http://dump.ookonline.com/Routing_and_Remote_Access.png

• dude88
  • Niet online
ik heb het nu ook zo ingesteld, maar dat geeft precies hetzelfde probleem...

ik heb nog even iets geprobeerd.
bij RRAS kan je zien welke clients er ingelogd zijn.
dan kan je kiezen voor bericht verzenden.

in het eerste geval kreeg ik de melding dat je messenger functie op de client uitgeschakeld stond.
deze heb ik dus ingeschakeld.

daarna kreeg ik de melding dat de naam van me PC niet gevonden kon worden.

mijn conclusie is dat er toch enige vorm van een verbinding is anders kan de server dit niet uitlezen.

iemand een idee waar een blokkade nog kan zitten?

• dude88
  • Niet online
vandaag nog even met een notebook direct op het internet geprobeerd (zonder router of firewall)

weer hetzelfde probleem, wel verbinding kunnen maken, maar niet kunnen pingen naar de server (IP van de VPN server)

waar kan ik nog naar kijken?

• sanoj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 11:14
sorry voor de bump, maar ik heb net hetzelfde probleem,wat is hiervoor de oplossing ?

• elevator
  • Niet online

elevator

Heb je dit topic uberhaupt wel doorgelezen? Er staan toch een heleboel tips en hints in, wat heb je daar al mee gedaan dan? :)

• sanoj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 11:14
allemaal geprobeert

Het probleem : de externe pc kan inbellen maar ik kan niet naar hem pingen en hij niet naar mij
hij nogtans een ip gekregen

• elevator
  • Niet online

elevator

Open dan maar even een eigen topic waarin je genoeg informatie geeft over je setup (wat gebruik je aan beide kanten, wat gaat er goed, welke ip addressen, etc) en waarin je hoofdletters gebruikt :)

• dude88
  • Niet online
gister heb ik me maar even verdiept in Hamachi.
ook direct ingesteld als service en dat werkt ook prima :)

nu wou ik natuurlijk de PC op de externe lokatie in het domein zetten.
(kan dus prima bij shares met gebruikersnaam + ww)
maar dan kan de PC het domein niet vinden.

dit verbaast me niet, aangezien deze PC geen DHCP krijgt van de server, dus de DNS instellingen staan ook niet goed ingesteld..
nu heb ik natuurlijk 2 netwerkkaarten aangezien Hamachi er ook 1 aanmaakt + je hardwarematige NIC

bij welke van de 2 kaarten moet ik de DNS instellingen (handmatig) goedzetten dat deze met de server verbind??

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 09:12
of je zet wat in je hosts file?

No production networks were harmed during this posting

• dude88
  • Niet online
paella schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 12:45:
of je zet wat in je hosts file?
hoe bedoel je precies? :?
waar staan deze files?

• dude88
  • Niet online
het volgende even geprobeerd:

mijn server krijg via Hamachi een 5.X.X.X adres in een subnetmask van 255.0.0.0

met de client kan ik nu dus via internet op de server komen via Hamachi.
ik kan gewoon op elke share e.d. komen en files kopieeren.

nu wil ik de PC dus in het domein hangen.
aangezien Hamachi met 5.X.X.X adressen werkt neem ik ook aan dat het 5.X.X.X van de server mijn DNS moet zijn..
ik heb dus geprobeerd op de Hamachi NIC (virtuele NIC dus) een DNS adres toe te voegen (IP van mijn server)

als ik dan de PC in het domein probeer te hangen krijg ik dus de fout dat de DNS verwijzing niet goed staat..
ik heb ook geprobeerd op mijn LAN kaart hetzelfde DNS adres te geven maar ook zonder resultaat.
(leek me ook logisch aangezien dit in een compleet andere range werkt 255.255.255.0)
hoe krijg ik nu Windows zover dat hij begrijpt dat ze via de VPN DNS adres de server opzoekt?

• Ook

Ook

Yes I can!

Even voor de duidelijkheid/zekerheid, wil je nu een 'verse' PC joinen aan het domeinen? Of wil je op het domein inloggen vanaf een PC die reeds lid is van het domein?

• dude88
  • Niet online
een "verse" PC

de PC zit nu dus gewoon in een werkgroep, en wil ik dus via tabblad computernaam in het domein zetten

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De vpnverbinding moet er ten aller tijde zijn, en naast 3389 voor rdp zal je een boel meer open moeten zetten. Denk aan ldap, secure ldap, gc ldap, gc ldap secure, wins, dns, rpc, smb...... Dit artikel geeft je een idee van waar je ongeveer aan moet denken, ik kon even niks beters vinden :P
How to configure Windows 2003 SP1 firewall for a Domain Controller

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

sanfranjake schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:59:
De vpnverbinding moet er ten aller tijde zijn, en naast 3389 voor rdp zal je een boel meer open moeten zetten. Denk aan ldap, secure ldap, gc ldap, gc ldap secure, wins, dns, rpc, smb......
Reden genoeg om een logon puur over internet dus niet te doen toch?
Zet er dan geen firewall voor.
Denk alleen dat je DC dan niet lang jouw DC blijft ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mja ik heb dan denk ik ergens het zonder vpn gemist :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

dude88 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:16:
hoe krijg ik nu Windows zover dat hij begrijpt dat ze via de VPN DNS adres de server opzoekt?
tijdelijk in je hosts file het private-range IP adres van de AD DC rechtstreeks inkloppen.
als je het IP kan pingen, eventueel met PortQry 2.0 kijken of je LDAP kan bereiken op de DC, als dat werkt zou je de client over de hamachi VPN moeten kunnen aanmelden.

Uiteraard is dit compleet afhankelijk van een goed werkende routing en VPN, maar ik heb zelf vaak zat over een PPTP VPN een machine gejoined in het domain op die manier.

Pagina: 1