Labview import vi

Pagina: 1
Acties:

• R.A.
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het is waarschijnlijk heel erg simpel maar ik ben er nu een paar dagen mee bezig en krijg het niet voor elkaar.
Ik heb een pincode.vi gemaakt die een boolean in en een boolean uit heeft. Dit vi heeft een aantal buttons en textvakken voor gebruik. Nu probeer ik deze te importeren in de main.vi maar krijg hem alleen te zien in de Diagram, en niet in de Panel. Hij werkt helemaal goed, en runt ook zoals hij dat moet doen, maar je ziet het grafische gedeelte dus niet.
Weet iemand de oplossing of kan je alleen niet grafische dingen gebruiken voor sub vi's?

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04 08:14
voor zover mij bijstaat van LabView (versie 5 a 6) kon je geen grafische dingen gebruiken binnen sub vi's als je die binnen een andere vi plaatst. Dus je ziet hem alleen in je diagram, niet in het panel.
Moet zeggen dat ik niet weet of dit tussentijds is gewijzigd hoor dus ik zou er best naast kunnen zitten. Toen ik het gebruikte ging het in ieder geval niet..

Verwijderd

TheRebell schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:18:
voor zover mij bijstaat van LabView (versie 5 a 6) kon je geen grafische dingen gebruiken binnen sub vi's als je die binnen een andere vi plaatst. Dus je ziet hem alleen in je diagram, niet in het panel.
Moet zeggen dat ik niet weet of dit tussentijds is gewijzigd hoor dus ik zou er best naast kunnen zitten. Toen ik het gebruikte ging het in ieder geval niet..
TheRebell heeft gelijk en dit is toch vrij logisch?
Wat is anders het nut van een sub-vi?
Sub-vi's zijn juist gemaakt om veel gebruikte bewerkingen op te slaan in een simpel blokje en om nadien de controls en indicators toe te voegen.

Wil je toch alles in een keer meenemen, copy-paste het dan in je hoofd-vi.

• toolzero
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07-2022
Er zijn op zich wel 2 manieren waarop het kan: je kunt een subpanel container gebruiken (Labview 7.1, misschien oudere versies ook) of via een property node aangeven of de sub-vi z'n front panel moet laten zien, een soort dialog box dus.

• R.A.
  • Niet online
Bedankt voor de snelle reply's. Was vergeten te melden dat ik in Labview 6.1 werk. Ik krijg het niet voor elkaar om een property node te maken. Deze optie is er niet.
Aan de ene kant vind ik het ook wel logisch dat het niet kan. Maar aan de andere kant is het raar dat je niet custom controls kan maken die op deze manier werken. Denk dat de enige oplossing is de gehele vi te copy pasten in de main :(

• toolzero
in labview 6.x moet het ook werken. Je moet dan eerst een vi reference (van je subvi) maken en daar kan je dan een property node van maken.
Wat misschien ook wel werkt is de vi properties aanpassen (ctrl-i) en dan de window appearance op dialog zetten.

• R.A.
  • Niet online
toolzero schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:19:
in labview 6.x moet het ook werken. Je moet dan eerst een vi reference (van je subvi) maken en daar kan je dan een property node van maken.
Wat misschien ook wel werkt is de vi properties aanpassen (ctrl-i) en dan de window appearance op dialog zetten.
Ik heb window appearance op dialog gezet, en dan springt hij wel omhoog als je hem opvraagt maar bedoeling is echt dat hij net als een button op panel en design komt.

Ik kan het niet helemaal vinden hoe je bedoeld met er een vi reference van maken.

• toolzero
als je echt wil dat het een custom control wordt, dan komt de subpanel container het dichtst bij. Deze is er echter pas sinds labview7. Echte custom controls zitten er pas sinds de huidige labview versie 8 bij.
Als je labview 6 hebt, kan je inderdaad dan het beste copy-pasten. Tip: copy je diagram naar je target vi diagram, dan behoud je de code en de front panel controls. Als je de front panel controls kopieert, raak je de code die er achter zit namelijk kwijt...

• R.A.
  • Niet online
Aha. Thanks. Is inderdaad de enige manier om te copy pasten dan. Mocht er volgende projecten in labview gebeuren dan is het gewoon zaak dat we dat in de nieuwe versie(s) doen.
Pagina: 1