Toon posts:

TFT monitor en panel sparen: UIT zetten of Screensaver?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat me af te vragen wat het beste is om je TFT Monitor het langste mee te laten gaan. Of via energy saving hem na een kwartier gebruik automatisch uitzetten, of een screensaver laten draaien. Voor het eerste pleiten vooral dat je zo je panel en engerie spaart, maar is het niet zo dat eleke keer dat de monitor opstart een aanslag is op electronica (vooral als dat vaak gebeurd). Wellicht is het ook niet zo goed voor je panel dat geswitch tussen aan en uit. En even voor de duidelijkheid, m'n computer staat gewoon de hele dag aan.

Hoor graag jullie meningen.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Volgens mij kan je je scherm het beste gewoon uit laten gaan, scheelt ook weer branduren van je backlight...

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:06
Ik denk ook dat uit laten gaan het beste is. Een screensaver heeft sowieso geen zin, voor zover ik weet kan een TFT niet inbranden.

omniscale.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dank :)
Ik gebruik nu ook de energy saving mode na een kwartier. Dacht alleen dat dat telkens weer opstarten misschien slecht voor e monitor zou zijn. Maar zo te horen is dat niet het geval. Goed dan hou ik het voorlopig zo, tenzij iemand een andere mening is toegedaan die mij overtuigen kan dat ik beter andere setting kan gebruiken.