Hya,
Ik zat net eens een revieuw door te lezen van het MSI K8N Diamond moederbord. En daar zag ik iets waardoor ik weer begon te twijfelen aan de Serial-ATA II aansluitingen. Heb nog geen ervaring met het hele S-ATA gebeuren, vandaar dat ik deze vraag stel
Hieronder even een quote uit het revieuw...

Als er 6 Serial ATA II aansluitingen op dat moederbord zitten, dan kan ik daar toch ook 6 harde schijven aan hangen? Of denk ik nu helemaal verkeerd. Ik was van plan om de DVD brander en de DVD lezer via de P-ATA aansluitingen aan te sturen. Dus zou 6 S-ATA aansluitingen vrij hebben...
Raid was ik eigenlijk toch niet van plan te gebruiken, aangezien daar helemaal geen ruk van snap.
Wie helpt me hiermee?
Alvast bedankt,
Berrie
Ik zat net eens een revieuw door te lezen van het MSI K8N Diamond moederbord. En daar zag ik iets waardoor ik weer begon te twijfelen aan de Serial-ATA II aansluitingen. Heb nog geen ervaring met het hele S-ATA gebeuren, vandaar dat ik deze vraag stel
Hieronder even een quote uit het revieuw...

Nu komt dus mijn vraag...Evenals de Asus en Gigabyte planken is ook het MSI-moederbord rijkelijk bedeeld met onboard I/O-aansluitingen. Het moederbord ondersteunt in totaal 10 USB-poorten, drie FireWire-aansluitingen en is uitgerust met zes Serial ATA-aansluitingen. Voor de meeste gebruikers genoeg, maar twee poorten minder dan wat de concurrentie biedt. Tevens worden er minder RAID-levels ondersteunt, logisch aangezien met twee schijven weinig combinaties mogelijke zijn.
Als er 6 Serial ATA II aansluitingen op dat moederbord zitten, dan kan ik daar toch ook 6 harde schijven aan hangen? Of denk ik nu helemaal verkeerd. Ik was van plan om de DVD brander en de DVD lezer via de P-ATA aansluitingen aan te sturen. Dus zou 6 S-ATA aansluitingen vrij hebben...
Raid was ik eigenlijk toch niet van plan te gebruiken, aangezien daar helemaal geen ruk van snap.
Wie helpt me hiermee?
Alvast bedankt,
Berrie