Geen internet op pc

Pagina: 1
Acties:

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik heb thuis een netwerk staan van 3 pcŽs, en op deze pcŽs heeft internet altijd gedraait, alleen nu wil op 1 pc internet ineens niet meer werken. Op de andere 2 pcŽs werkt het gewoon top (ik zit namelijk op GoT op 1 van de 2)...

Op de pc zonder internet werkt start uitvoeren cmd niet, waarom weet ik ook niet, maar goed. dus ipconfig release en renew kan ik niet doen. Ik heb al geprobeerd de pc een automatisch netwerk adres en ip aangewezen te krijgen maar dat werkt ook niet. utp kabels (dus geen draadloos netwerk) zitten goed in de pc en in de router... heel vaag allemaal.. iemand een idee?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Thrilled schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 11:10:
Op de pc zonder internet werkt start uitvoeren cmd niet, waarom weet ik ook niet, maar goed.
Heb je een foutmelding?
Virusscanner gedraaid?
Anti-spyware gedraaid?
Online-virusscanner gedraaid?
dus ipconfig release en renew kan ik niet doen. Ik heb al geprobeerd de pc een automatisch netwerk adres en ip aangewezen te krijgen maar dat werkt ook niet.
Wat is je OS? XP kan je het volgende doen:
Rechtermuisklik op mijn netwerklocaties je verbinding klikje=> tabje ondersteuning en daar heb je knop herstellen

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Thrilled schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 11:10:
Op de pc zonder internet werkt start uitvoeren cmd niet, waarom weet ik ook niet, maar goed. dus ipconfig release en renew kan ik niet doen.
Lijkt op Spy ware Virus.
Ga eens scannen en kijk of het internet werkt.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
zitten de netwerkkabels er goed in?

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• Thrilled
silverstorm schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 11:23:
[...]

Heb je een foutmelding?
Virusscanner gedraaid?
Anti-spyware gedraaid?
Online-virusscanner gedraaid?

[...]

Wat is je OS? XP kan je het volgende doen:
Rechtermuisklik op mijn netwerklocaties je verbinding klikje=> tabje ondersteuning en daar heb je knop herstellen
Ja ik heb XP en dat herstellen werkt ook niet, Hij kan het IP adres niet vernieuwen en moet contact opnemen met de netwerkbeheerder...

CMD werkt ineens weer, had even adaware laten draaien en nu werkt cmd wel weer..

ipconfig release pakt ie wel, als ik ipconfig renew doe krijg ik de volgende foutmelding..

er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN verbinding.
Kan geen contact met de DHCP-server maken. aanvraag is verlopen.

Verwijderd

is je kabel wel in orde? probeer het dus eens met een kabel van een pc die wel internet heeft

• Thrilled
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 11:35:
is je kabel wel in orde? probeer het dus eens met een kabel van een pc die wel internet heeft
Ok heeel vaag, ik probeerde andere utpkabel, toen werkte hij wel, nu zit mn oude kabel er weer in en doet hij het nog steeds...

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
de kabel zat er waarschijnlijk niet goed in of je hebt een kabelbreuk!

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
er zat waarschijnlijk een bitje dwars op de lijn en die is er met het eruit en erin steken van de kabel vanaf gevallen :+
moraal van het verhaal, eerst kabels e.d. checken... klik het spul eens los en weer vast...

[ Voor 28% gewijzigd door Jaywalker op 04-01-2006 13:08 ]

Koffie!!

Pagina: 1