KPN Hi Klantenservice niet meer gratis

Pagina: 1
Acties:
  • 28.904 views sinds 30-01-2008

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
De klantenservice van KPN Hi is niet meer gratis maar wordt van de belbundel afgeschreven.

Rond kerst kreeg ik een smsje met daarin de melding dat de klantenservice van Hi niet meer te bereiken is onder het nummer 0800-0507 maar vanaf nu onder het nummer 1200 (0612001200)

Dit komt erop neer dat ik vanaf dat moment moet gaan betalen voor de klantenservice (namelijk van mijn bundel) terwijl dit voorheen gratis was!

Een van de belangrijkste redenen dat ik dit abonnement van Hi heb genomen is omdat de klantenservice gratis was voor ondersteuning en ik meestal lang aan de lijn bleef hangen.

Stel nou dat ik aan het begin van mn bundel de klantenservice bel met vragen of mn factuur of iets dergelijks dan kost me dat ook nog eens geld en hou ik zo niets meer over van mn bundel.

Val dit niet in de wijzigingen van de voorwaarden? En mag ik daarvoor nu overstappen naar een andere aanbieder?

Voordat ik een klachtenbrief naar KPN wil sturen wil ik eerst jullie mening weten en waarom jullie dat vinden.

vanpeltje

Verwijderd

vanpeltje schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 10:30:
De klantenservice van KPN Hi is niet meer gratis maar wordt van de belbundel afgeschreven.

Rond kerst kreeg ik een smsje met daarin de melding dat de klantenservice van Hi niet meer te bereiken is onder het nummer 0800-0507 maar vanaf nu onder het nummer 1200 (0612001200)

Dit komt erop neer dat ik vanaf dat moment moet gaan betalen voor de klantenservice (namelijk van mijn bundel) terwijl dit voorheen gratis was!

Een van de belangrijkste redenen dat ik dit abonnement van Hi heb genomen is omdat de klantenservice gratis was voor ondersteuning en ik meestal lang aan de lijn bleef hangen.

Stel nou dat ik aan het begin van mn bundel de klantenservice bel met vragen of mn factuur of iets dergelijks dan kost me dat ook nog eens geld en hou ik zo niets meer over van mn bundel.

Val dit niet in de wijzigingen van de voorwaarden? En mag ik daarvoor nu overstappen naar een andere aanbieder?

Voordat ik een klachtenbrief naar KPN wil sturen wil ik eerst jullie mening weten en waarom jullie dat vinden.
met alle respect maar als je een mobiele operator kiest omdat je de klantenservice vaak (en dus gratis) wil bellen kun je misschien beter een eenvoudig toestel kopen zodat je ze niet nodig hebt. je faktuur kun je gewoon op internet checken hoor

• robert-630
  • Niet online
Ik heb zo vaak bij KPN moeten klagen, omdat ze fouten maken op de factuur, die ze trouwen dan ook schoorvoetend toegeven.

Maar weet je zeker, dat je moet gaan betalen? Het klopt dat als je vanaf een vaste lijn, niet meer dat 0800 nr kan bellen, je 06.. moet bellen, wat je meer kost. Maar vanaf je gsm is 1200 meestal gratis, het is een verkort nummer. Dus geen premium nr o.i.d. Bij de meeste providers is dat nr gratis voor abonnee-houders. Maar bij bijv. Orange betaal ik er als abonnee ook voor. Maar stond er duidelijk in de sms die je ontving, dat je moet gaan betalen voor het bellen met 1200?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:47
Van de HI site :
Hi heeft een nieuw servicenummer: 1200

Vanaf nu bel je 1200 als je de klantenservice van Hi nodig hebt. Of je nu een abonnement of een PrePay-aansluiting hebt, via 1200 kun je alles regelen: notavragen, nummerweergave, het doorgeven van verlies of diefstal, je persoonlijke instellingen, etc.
Hi houdt het simpel!

1200 is een verkort kiesnummer. Het werkt alleen vanaf je eigen mobiel en binnen Nederland. Gebruik je een vast of ander toestel, toets dan 06 1200 1200. Vanuit het buitenland bel je +316 1200 1200.
Ben je geen Hi-klant, maar wil je iets kopen of bestellen, bel dan met 0800-0346.

Hoofdmenu

Als je 1200 belt, kom je in het hoofdmenu. Je hebt dan drie keuzes:

1: bestellen of informatie over Hi-diensten of -producten

2: self-service

3: klantenservice (operator)

1200 vervangt de oude nummers:
0800-0507 klantenservice (Hi abonnementen)
0900-2005200 klantenservice (Hi PrePay)
313 persoonlijke instellingen
321 infolijn Hi abonnementen
321 Hi PrePay opwaarderen

Rechtstreekse nummers

Voor twee veelgebruikte diensten heeft Hi rechtstreekse 12** nummers:
1233: VoiceMail (nummer is al in gebruik)
1244: Opwaarderen PrePay-tegoed
Opwaarderen kan ook via 1200: kies optie 2 in het hoofdmenu, daarna voor optie 1 (Saldofoon en opwaarderen)

Let op: Tarieven voor klantenservice (operator) zijn gewijzigd. Je betaalt hiervoor de kosten voor mobiel bellen.
Dus als je via het menu een operator aan de lijn wilt hebben betaal je hier inderdaad voor.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Ik vraag me af of ze dit volgens hun eigen voorwaarden mogen doen, tenminste met een aankondiging in december...
"Waar dat mogelijk is, zal KPN trachten de in het eerste lid bedoelde
wijzigingen uit te voeren zonder dat de gebruiksmogelijkheden van de
Contractant en de door hem gebruikte Mobiele Randapparaten worden
beperkt. Indien dat niet mogelijk is en een wijziging redelijkerwijs voorzienbare
financiële consequenties heeft voor de Contractant, zal de wijziging niet eerder
plaatsvinden dan drie Maanden nadat deze is bekend gemaakt."
"Indien een Contractant een wijziging van de Algemene Voorwaarden of
tarieven, die betrekking heeft op een door hem afgenomen Dienst, niet wenst
te accepteren, kan hij de overeenkomst met betrekking tot die Dienst
schriftelijk beëindigen met ingang van de datum waarop de nieuwe
voorwaarden of tarieven van kracht worden. De schriftelijke opzegging dient
voor de ingangsdatum van de wijziging door KPN te zijn ontvangen.

[ Voor 51% gewijzigd door Pannenkoekkie op 04-01-2006 12:30 ]

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Heb net een briefje naar KPN HI gefaxed :)
Ben erg benieuwd hoe dit afloopt :)
Geachte heer/mevrouw,

Op 21 December j.l. ontving ik een SMS met daarin de boodschap dat ik voor de klantenservice naar 1200 moet bellen. Wat schetst mijn verbazing: Ik moet gaan betalen voor mijn klantenservice. Het oude nummer is niet meer beschikbaar.

Dit is een tariefswijziging welke op mij van toepassing is, en hierdoor ben ik volgens artikel 1:16 lid 4 (en 5) van uw eigen algemene voorwaarden, niet verplicht in te gaan op deze tariefswijziging, en alszodanig gerechtigd mijn abbonnement op te zeggen.

Ook zie ik in artikel 2:8 lid 5 dat mijn minimale contractperiode door de door KPN uitgevoerde wijziging teniet is gedaan. Ik verwacht daarom geen extra kosten te betalen n.a.v. deze opzegging.

Mijn gegevens:
Pannenkoekkie
**** straat 11B
***** EINDHOVEN
06-*****
Klantnummer: ******

Ik wil u verzoeken het abbonnement n.a.v. deze wijziging te beëindigen.

Gaarne ontvang ik per ommegaande een bevestiging van bovenstaande. Mocht u vragen hebben dan verzoek ik u te bellen met 06-****

• vanpeltje
hou ons op de hoogte!

KPN Hi moet zo een goede dienst als gratis klantenservice niet zomaar wegschruiven..
Klantenservice zul je altijd nodig hebben! niet alleen voor je toestelfuncties maar ook voor onduidelijkheden (want die zullen er altijd zijn) over KPN.

vanpeltje

• robert-630
  • Niet online
vanpeltje schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:00:
hou ons op de hoogte!

KPN Hi moet zo een goede dienst als gratis klantenservice niet zomaar wegschruiven..
Klantenservice zul je altijd nodig hebben! niet alleen voor je toestelfuncties maar ook voor onduidelijkheden (want die zullen er altijd zijn) over KPN.
Ik vind het ook belachelijk dat ze dit voor abonnees doen! Ik hou hier ook o.a. rekening bij, bij het nemen van een nieuwe provider. Voor een service...provider.. :X

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Pannenkoekkie schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:25:

[...]
1 ding: Je fax gaat direct de prullenbak in. Dit soort dingen moet je per aangetekende brief doen... Kost je wel weer 5 euro :P

Verder vind ik dat je overdrijft, maja rechten zijn rechten.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mja dan stop je toch gewoon de betaling :) Mits je fax bevestiging heb..?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:59

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Pannenkoekkie schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:25:

[...]
Wanneer heb je dat gefaxed en wanneer gaat het nieuwe tarief in? Want pannenkoekkie schrijft:
De schriftelijke opzegging dient voor de ingangsdatum van de wijziging door KPN te zijn ontvangen

Signatures zijn voor boomers.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 21:38

sjaak

un giorno credi

Ik heb er geen sms over gehad? Maar ze hebben de wijziging zonder in acht name van de drie maanden door gevoerd en ik kan dat 0800 nummer niet meer bellen. Je wordt gewoon leuk doorverwezen naar 1200. Naja, zo vaak belde ik ze ook niet maar toch, ze spreken zichzelf wel tegen. :D

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb al jarenlang een abonnement bij Ben.. heb ze geloof ik er 1 keer gebeld in die zes jaar.
Misschien leuk als je graag van je abo afwilt, maar anders ben je wel een zeikerd :X waar heb je in hemelsnaam de klantenservice van een gsmprovider voor nodig? Hooguit als je een keer een vraag hebt over de factuur.

• vanpeltje
Het kan over allerlei zaken gaan..

van kosten GPRS tot saldo sms :)

vanpeltje

Verwijderd

vanpeltje schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 18:25:
Het kan over allerlei zaken gaan..

van kosten GPRS tot saldo sms :)
daar heb je toch internet voor. Jeetje, wat een gedoe om die klantenservice. Ben 7 jaar kpn klant en heb ze denk ik al 2 keer moeten bellen.

• robert-630
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:42:
[...]

daar heb je toch internet voor. Jeetje, wat een gedoe om die klantenservice. Ben 7 jaar kpn klant en heb ze denk ik al 2 keer moeten bellen.
Ik ben al 6 maanden abonnee, en ik heb ze ook 6 keer ca, 30 min moeten bellen. En dat is alleen nog maar omdat ze factuur fouten maken. Ook kreeg ik laatst een onduidelijke brief over wijzigingen in de A.V. zelfs met het mededelen van het Brief-kenmerk konden ze me niet meer vertellen dan ik zelf wist, en men kwam er helemaal niet meer uit, en dan ben je al 2 keer in de wacht gezet. Ik heb daar geen problemen mee, ook niet met de fouten, maar dat je moet gaan betalen om hun fouten verbeterd te krijgen... . Het waren echt fouten, want ze zijn me financieel al meerdere keren tegemoet gekomen 8)

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02 15:06
Raar, ik heb helemaal niets gehad. Terwijl mijn vriendin toch echt een hi abo heeft.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:55
sorted.bits schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 21:07:
Raar, ik heb helemaal niets gehad. Terwijl mijn vriendin toch echt een hi abo heeft.
Ze willen gewoon van pannekoekie af :D

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02 15:06
StevenK schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 21:10:
[...]

Ze willen gewoon van pannekoekie af :D
Daar lijkt het inderdaad wel op :D

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Maasluip schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:34:
[...]
Wanneer heb je dat gefaxed en wanneer gaat het nieuwe tarief in? Want pannenkoekkie schrijft:
[...]
Ergens anders in de AV staat weer dat je 2 weken na wijziging je briefje binnen moet hebben. Overigens heb ik gewoon een faxbevestiging, waarop staat dat ik gisteren gefaxed heb.
Tom schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:42:
Ik heb al jarenlang een abonnement bij Ben.. heb ze geloof ik er 1 keer gebeld in die zes jaar.
Misschien leuk als je graag van je abo afwilt, maar anders ben je wel een zeikerd :X waar heb je in hemelsnaam de klantenservice van een gsmprovider voor nodig? Hooguit als je een keer een vraag hebt over de factuur.
En JA ik wil er vanaf; wil gewoon 1 bundel waar alle kosten afgaan, en niet bundel + alle 0900 nummers dokken :)

[ Voor 41% gewijzigd door Pannenkoekkie op 05-01-2006 10:09 ]

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Fax = Digitaal en je hebt geen bevestiging dat hij ook daadwerkelijk is aangekomen. Pas bij aangetekende brief heb je de zekerheid dat de ontvangede partij em ook daadwerkelijk heeft gekregen.

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:47
Ik weet niet hoe het precies zit, maar ik zit bij Telfort en ook daar is het nummer van de klantenservice 1200 maar ik heb daar nog nooit kosten van op m'n rekening zien staan. Heb ook niet zo snel in het topic keihard iemand horen zeggen (met een quote van KPN site bijv) dat er voor het doorschakelen via 1200 betaald moet gaan worden

• robert-630
  • Niet online
babbelbox schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:17:
Ik weet niet hoe het precies zit, maar ik zit bij Telfort en ook daar is het nummer van de klantenservice 1200 maar ik heb daar nog nooit kosten van op m'n rekening zien staan. Heb ook niet zo snel in het topic keihard iemand horen zeggen (met een quote van KPN site bijv) dat er voor het doorschakelen via 1200 betaald moet gaan worden
1200 is een verkort nummer, dat elke provider moet gebruiken voor de klantenservice die beschikbaar is voor alle aansluitingen. 1201-1205 zijn verkorte nummers, die beschikbaar zijn om klantenservices voor speciale groepen klanten te maken.

Iedere provider mag zelf weten, welk tarief hij voor dit nr rekent en mag onderscheid maken tussen het tarief voor verschillende "groepen" klanten.

Telfort rekent bijv. voor abonnees geen kosten en voor prepaidklanten het normale tarief.
Orange rekent bijv. voor abonnees 10ct p/min en voor prepaidklanten het normale tarief.

Let op: Tarieven voor klantenservice (operator) zijn gewijzigd. Je betaalt hiervoor de kosten voor mobiel bellen.

[ Voor 10% gewijzigd door robert-630 op 05-01-2006 18:21 ]

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02 16:23

Underworld

+1 Inzichtvol

Hmm lijkt idd op een voorwaarde verandering, ik kan alleen ff aan de TS zeggen dag faxen per direct de prullenbak in gaan, je hebt echt mazzel als iemand zo vriendelijk is om daar een antwoord op te geven, je kan het wel gewoon per brief proberen

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-02 21:56
ikbensander schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 16:04:
Fax = Digitaal en je hebt geen bevestiging dat hij ook daadwerkelijk is aangekomen. Pas bij aangetekende brief heb je de zekerheid dat de ontvangede partij em ook daadwerkelijk heeft gekregen.
Fax met ontvangsbevestiging is ook zeker wel rechtsgeldig. Dat KPN ze in de vuilnis flikkert is onzin.
Dat zouden ze dan ook met je aangetekende brief kunnen doen. Zowel aangetekend als per fax kan je aantonen dat 't goed is aangekomen.

Heb in de afgelopen jaren alle mobiele abonnementen per fax opgezegd.
A. goedkoper.
B. sneller
C. net zo zeker.

Adres om op te zeggen:

KPN Mobile
Postbus 13500
9700 EG GRONINGEN
T.a.v. CRM Opheffingen
Fax: 0800-0991175

Het is opzich wel een redelijk vieze tariefswijziging. Maar zolang het uit de bundel gaat en niet er apart bij komt bovenop je rekening maakt 't mij niet zoveel uit.Zit nog wel een jaartje uit met hi 25.

• robert-630
  • Niet online
Ik heb ze laatst een brief geschreven naar:

KPN Klantenreacties.
Postbus 90052
5200 KD 's-Hertogenbosch.

Op hun site stond dat ik daar mijn klachtenbrief heen moest sturen, het ging trouwens om een andere klacht. Morgen verwacht ik een ontvangstbevestiging per post te ontvangen (aangetekend verstuurd).

tracktrace: uitgereikt OK

[ Voor 6% gewijzigd door robert-630 op 06-01-2006 01:13 ]

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Zou iemand mij kunnen uitleggen wat "minimale contractperiode" inhoud?

Wordt niet echt wijs van die pdf.
Hoeveel maanden o.i.d?

Anders stop ik ook m'n abbo denk ik... :9

Greetz Big-R

Verwijderd

ik heb Hi 20 en heb ook geen berichtje gehad ,als je wil opzeggen hoe zit het dan met het gratis gsm die je gekregen heb bij het afsluiten van je abbo
moet je die terug geven of afkopen !!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Nee die houd je gewoon als het een voorwaarde verandering is, maar ik zou niet te hoog van stapel lopen, er is mij namelijk nog niets verteld op het werk door kantoor, dus ga maar niet vanuit dat er voorwaardes worden veranderd oid....

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
En jij werkt bij Hi? (niet flamend bedoeld ;))

Greetz Big-R

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik wil ook wel van mijn abbo af.. heb nog een jaar te gaan. kan iemand bevestigen dat je door deze smerige wijziging van hun van je abbo af kan? want dan gaat ik ff wat stappen ondernemen.

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Big-R schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 03:31:
En jij werkt bij Hi? (niet flamend bedoeld ;))
Nee bij een BC shop, maar naar ons weten is dit niet iets waarvoor je tekent

• Imperium
  • Niet online
Nog updates?

• Imperium
  • Niet online
Het lijkt me wel dat je hiermee er onder uit moeten kunnen komen toch?

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
robert-630 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:48:
[...]En dat is alleen nog maar omdat ze factuur fouten maken.
...
Het waren echt fouten, want ze zijn me financieel al meerdere keren tegemoet gekomen 8)
Niet als flame bedoelt, maar:

Dat KPN je financieel tegemoet komt naar aanleiding van een klacht, betekent over het algemeen niet dat ze een fout toegeven. Het is vaak te duur om een klacht in detail uit te zoeken en te bepalen of ie wel of niet terecht is. Tevens wordt er nogal gehecht aan klanttevredenheid.

Ik beweer dus niet jouw klacht onterecht was, maar uit ervaring weet ik dat KPN klanten vaak tegemoet komen zonder uit te zoeken of die klacht wel of niet terecht bleek.

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 08:07
Niet dat ik zelf KPN heb maar meer omdat ik ook voor een concurrerende mobiele aanbieder werk heb ik me eens even verdiept in dit verhaal. Ik denk zelf dat je je abbo om deze reden op kan zeggen omdat klantenservice een dienst is van KPN waarvan ze de tarieven hebben aangepast. Het kan trouwens zijn dat KPN is de fout is gegaan als deze regel van de opta een wijziging is in de vergunning ter exploitatie van een mobiel netwerk want dat soort wijzigingen dienen 3 maanden van tevoren kenbaar gemaakt te worden en niet 2 weken zoals bij een reguliere wijziging van tarieven ;)

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 08:07
Tropos schreef op zondag 08 januari 2006 @ 03:25:
[...]

Niet als flame bedoelt, maar:

Dat KPN je financieel tegemoet komt naar aanleiding van een klacht, betekent over het algemeen niet dat ze een fout toegeven. Het is vaak te duur om een klacht in detail uit te zoeken en te bepalen of ie wel of niet terecht is. Tevens wordt er nogal gehecht aan klanttevredenheid.

Ik beweer dus niet jouw klacht onterecht was, maar uit ervaring weet ik dat KPN klanten vaak tegemoet komen zonder uit te zoeken of die klacht wel of niet terecht bleek.
Gebeurt bij het bedrijf waar ik voor werk ook vaker. Buiten het feit dat het klanttevredenheid schept is het vaak ook goedkoper om een klant te voorzien van een financiële tegemoedkoming in plaats van de zaak tot de bodem uit te moeten zoeken. ;)

• _Brake_
  • Laatst online: 13-02 16:10
* _Brake_ heeft de SMS ook gekregen maar niet/nooit begrepen dat je nou moet dokken voor de service 8)7

Vodafone was al niet relaxed, KPN gaat nu nóg meer lopen fucken (waardeloze / ongeduldige klantenservice, volstrekt belachelijke tariefberekening, saldo check die 9/10 niet werkt... zelfs het bereik valt soms zomaar weg!). Misschien toch maar naar www.baron.nl

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
_Brake_ schreef op zondag 08 januari 2006 @ 03:57:
* Tropos heeft de SMS ook gekregen maar niet/nooit begrepen dat je nou moet dokken voor de service 8)7

Vodafone was al niet relaxed, KPN gaat nu nóg meer lopen fucken (waardeloze / ongeduldige klantenservice, volstrekt belachelijke tariefberekening, saldo check die 9/10 niet werkt... zelfs het bereik valt soms zomaar weg!). Misschien toch maar naar www.baron.nl
Wat een grap:
Het aanbod van Baron is helder en transparant: geen ingewikkelde constructies, geen onwelkome verrassingen. Je betaalt een membership fee van 100 euro per jaar en je hebt de keuze uit drie bundels: 100, 200 of 300 euro per maand.

• vanpeltje
Heeft pannekoekkie al een reactie gehad?

vanpeltje

Verwijderd

_Brake_ schreef op zondag 08 januari 2006 @ 03:57:
/me heeft de SMS ook gekregen maar niet/nooit begrepen dat je nou moet dokken voor de service 8)7

Als je weggaat bij KPN vanwege het bereik (wat ik al niet snap, beste dekking in Nederland lijkt mij), maar wat zoek je dan bij baron.nl? Deze werkt namelijk met het (zoals ze zeggen) het beste netwerk van Nederland (ben ik het met ze eens): KPN!!!!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 19:44
overigens, als je op www.hi.nl kijkt dan staat er aan de rechterkant van het scherm een bericht dat de klantenservice bereikbaar is via 1200 maar er staat ook bij dat de klantenservice gratis bereikbaar is op nummer 1200..... misschien toch maar eens een telefoonrekening afwachten om te zien of je echt voor het bellen naar de klantenservice moet dokken.

edit:
ik belde net zelf met de klantenservice en als je daadwerkelijk doorverbonden gaat worden met een operator dan krijg je een bandje dat vertelt dat je vanaf dan de kosten voor mobiel bellen betaalt... dus gedeeltelijk gratis en grotendeels betaald.... kaffers.

[ Voor 28% gewijzigd door schwarzenegger op 09-01-2006 15:36 ]

• _Brake_
  • Laatst online: 13-02 16:10
Tropos schreef op zondag 08 januari 2006 @ 04:20:
[...]

Wat een grap:
Het aanbod van Baron is helder en transparant: geen ingewikkelde constructies, geen onwelkome verrassingen. Je betaalt een membership fee van 100 euro per jaar en je hebt de keuze uit drie bundels: 100, 200 of 300 euro per maand.
wat is de grap...
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:23:
[...]

Als je weggaat bij KPN vanwege het bereik (wat ik al niet snap, beste dekking in Nederland lijkt mij), maar wat zoek je dan bij baron.nl? Deze werkt namelijk met het (zoals ze zeggen) het beste netwerk van Nederland (ben ik het met ze eens): KPN!!!!
ja, heb ik ook gezien. op zich ben ik het ook met ze eens (qua dekking), maar het blijft raar dat zowel vodafone als KPN zomaar van volle bak wegvalt naar 0 streepjes bereik. misschien dat er een paal loopt te flippen hier... maar goed, bereik is niet mn enige reden hé!

[ Voor 3% gewijzigd door _Brake_ op 09-01-2006 16:47 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• -Japser-
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01-2024
Volgens mij kun je als je met (bijvoorbeeld Hi20 2 jaar + gratis toestel) niet voorkort je abbo afzeggen. Je hebt immers een contract getekend voor 2 jaar, anders zou je toch netzogoed na een maand het op kunnen zeggen, en heb jij een lekker gratis toestelletje? :)

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-12-2025
-Japser- schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:38:
Volgens mij kun je als je met (bijvoorbeeld Hi20 2 jaar + gratis toestel) niet voorkort je abbo afzeggen. Je hebt immers een contract getekend voor 2 jaar, anders zou je toch netzogoed na een maand het op kunnen zeggen, en heb jij een lekker gratis toestelletje? :)
De hele grap is altijd dat ze de voorwaarden veranderen van het contract en (vroeger teminste) was dat een rede dat je van je contract af kon.

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09-2025

roelbb

knorretje

dan zou je dus elke teriefs verhoging moeten slikken, dus ook als ze je maand geld verhogen naar 40 euro i.p.v. de 20 die je nu betaald.

lijkt mij niet.

Ik ben wel benieuwd. als dit inderdaad reden is om op te zeggen, dan zal ik dat niet na laten ;-)

roelbb

• -Japser-
Dus dat zou betekenen dat je na een maandje al op kunt zeggen, en dan heb jij in feite 20,- betaald voor een super nieuwe telefoon.. Lijkt me ook niet toch? :/

• Ybox
-Japser- schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:30:
Dus dat zou betekenen dat je na een maandje al op kunt zeggen, en dan heb jij in feite 20,- betaald voor een super nieuwe telefoon.. Lijkt me ook niet toch? :/
Raar maar toch waar, zoekt en u zult het zelf vinden / zien.

• -Japser-
Hier heb ik echt nog nooit van gehoord, dit vind ik heel vreemd! Dus je zou zo een brief op kunnen stellen met daarin dat je je abbo op wilt zeggen, en dat stopt het betalen en behoud je je telefoon? Dan zou je zo weer naar Vodafone, Orange of een ander provider kunnen stappen. ..

• Ybox
-Japser- schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:34:
Hier heb ik echt nog nooit van gehoord, dit vind ik heel vreemd! Dus je zou zo een brief op kunnen stellen met daarin dat je je abbo op wilt zeggen, en dat stopt het betalen en behoud je je telefoon? Dan zou je zo weer naar Vodafone, Orange of een ander provider kunnen stappen. ..
Nee, het kan alleen als ze negatieve (tarief) wijzigingen doorvoeren in de voorwaarden en dan kan je er van af. Wettelijk vastgelegd (correct me if i'm wrong)

Verwijderd

-Japser- schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:34:
waarsch-ijnlijk heb je met het contract, afgesloten in nov/dec al getekend voor de nieuwe voorwaarden, dus helaas dan

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-02 10:27
@Ybox,

I'm correcting you cause you're wrong :*) .Elke verandering in de voorwaarden van een contract zijn niet toegestaan. De wetgever maakt hierin geen onderscheid tussen positief of negatief.

• -Japser-
Ybox schreef op maandag 09 januari 2006 @ 21:14:
[...]

Nee, het kan alleen als ze negatieve (tarief) wijzigingen doorvoeren in de voorwaarden en dan kan je er van af. Wettelijk vastgelegd (correct me if i'm wrong)
Dus in een geval als dit, kan iedereen weg bij kpn, dus naar een andere provider?
Btw, m'n contract is afgesloten in juli 2005

[ Voor 7% gewijzigd door -Japser- op 09-01-2006 21:32 ]

• Imperium
  • Niet online
Ja nog updates ofzo? ik wil van mn abbo af...

• robert-630
  • Niet online
In de A.V. staat dat je alleen mag opzeggen mits een wijziging per saldo een hoger tarief met zich naar de Contractant meebrengt. (art. 1.16.5)

Maar als de wet anders zegt...., deze staat natuurlijk boven de geschreven regels in de A.V. Maar ik zou wel willen weten in welk artikel dat in de wetsboeken staat.

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:41
Ik heb dat sms-je ook gehad , wist dus niet eens dat je er voor moest gaan betalen. Dacht dat het dus alleen een nummer wijziging was.

Ben dus nu ook wel benieuwd of de TS al wat gehoord heeft.................. Dan ga ik ook effe een brief opstellen en de faxen.

Ben wel weer toe aan een nieuwe foon 8)7 8)7 :9

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Ik ben zelf een contract per 5-11-05 aangegaan en hierbij is niets verteld dat de klantenservice betaald zou worden.
Omdat me oude abo 3maanden opzeg termijn heeft wordt de aansluiting pas per 6-2-06 actief. in hoeverre ben ik dan in mijn recht om op te zeggen ?
Tevens hebben ze mij dus ook niet per sms (kunnen) mede gedeeld dat het tarief zou wijzigen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08-2025
Ik ga ook proberen zo onder mijn contract uit te komen :)

• Imperium
  • Niet online
Hou ons op de hoogte..

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

vanpeltje schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:36:
Heeft pannekoekkie al een reactie gehad?
Neen, zit te wachten op een brief, als ik niks ontvang gaat de automatische incasso per 1-2-2006 op slot.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik sluit dit topic, omdat het al helemaal niet meer gaat over de tariefswijziging van het klantenservicenummer, maar over de mogelijkheden om onder een resterende contractsperiode uit te komen en zo voordelig aan een nieuwe telefoon met abonnement te komen. Dat is wellicht mogelijk, maar niet iets wat we hier willen bevorderen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.