Toon posts:

Windows XP met SATA Driver Installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de volgende configuratie.

Moederbord: Asus A8N-SLI Premium
Processor: AMD Athlon 64 X2 3800+ (2,2GHz, 2x512KB)
Geheugen: 1 x 1GB PC3200 DDR, CL3 (Kingston ValueRAM)
Videokaart: XFX GeForce 6600 256MB (PCIe, 1x DVI)
Maxtor DiamondMax 10, 300GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ, RoHS)

Hierop wil ik windows installeren.

Ik weet dat je als windows hierom vraagt (F6) en dan kun je gewoon op S-ATA drives installeren van floppy. Ik kan de floppy maken met de CD van mijn moederbord. Maar dat gaat dus niet aangezien je eerst windows xp op je systeem moet hebben wil je het proggie assetup.exe kunnen draaien. Dus dat werkt al niet.

Kan je ook via wat menu'tjes deze driver zelf op een floppy deponeren. Dat gaat al niet met het nieuwe systeem. Die start wel keurig van cd (bijgeleverd bij moederbord) op en als je in de dir gaat kijken kom je een directory al BIN of Driver niet tegen terwijl deze wel zichtbaar zijn onder windows. Dus dat lukt me ook niet.

Ik zou het schijfje kunnen downloaden van de site.Moet ik wel eerst het goede proggie zien te inden bij ASUS en ik kan niet zeggen dat hun support en download erg duidelijk is. M.a.w. ik heb het niet kunnen vinden. zal wel weer verkeerd gezocht hebben. :'(

Maar als ik dit al zou kunnen vinden en gedownload hebben. Ik heb alleen een laptop nu ter beschikking. En deze heeft geen floppydrive.

Ik heb ook geprobeerd zonder floppy de zaak te installeren maar dan komt windows met een unexpected error aan.

Ik heb de topic goed gelezen maar kom ook hier niet uit.
Opslagmedia & I/O Controllers » OM FAQ / Beleid » Hoe installeer ik Windows op een schijf aan een externe controller?

Hoe krijg ik mijn windows geinstalleerd?

Ik ben wanhopig

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-03 21:33

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Is het niet een kwestie van driver file downloaden, file unzippen en dan handmatig die files naar een USB stick kopieren om hem daarna op een andere pc op een floppy te zetten en die weer mee te nemen naar jouw pc? :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 10:49

jbr

Right back @ ya

MrJ schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 10:47:
Is het niet een kwestie van driver file downloaden, file unzippen en dan handmatig die files naar een USB stick kopieren om hem daarna op een andere pc op een floppy te zetten en die weer mee te nemen naar jouw pc? :)
Ik ben (evenals TS denk ik) ook verbaasd over het feit dat je een driver voor een SATA controller alleen maar van een flop kan draaien. Ik wil dat prehistorisch stuk niet meer in mijn PC hebben, maar je wordt dus gedwongen om in ieder geval bij de installatie van Windows zo'n geval in je PC te hangen.

Interessanter is het natuurlijk om dit zonder tussenkomst van een floppy(-drive) te doen. Dat is mij overigens ook nog nooit gelukt.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dat is de reden dat er in de best buy guides dus ook weer diskettestations zitten. Meer mensen, waaronder ikzelf, hebben daar over geklaagd. Dat blijft inderdaad een probleem, maar niet erg onoverkomelijk. Wat de TS ook kan doen is de driver bestanden los downloaden en via een live cd, op de pc op diskette zetten. Live cds als knoppix herkennen je sata controller meestal wel. iig de mijne.

• _Dune_
  • Laatst online: 17-03 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Er schijnen ook USB memory stocks te zijn de zich voor kunnen doen als diskette station. Of je zult een Windows XP installatie CD + de juiste drivers moet slipstreamen, zodat je een installatie CD van Windows XP krijgt die wel de juiste drivers aan boord heeft.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• blax
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-03 16:58
_Dune_ schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 11:06:
Of je zult een Windows XP installatie CD + de juiste drivers moet slipstreamen, zodat je een installatie CD van Windows XP krijgt die wel de juiste drivers aan boord heeft.
Dat heb ik dus gedaan bij mijn pc. Gewoon heel makkelijk met nlite een bootable windows xp cd gemaakt. Met daarop alle benodigde drivers (sata, video enz). Werkt perfect geen diskette station meer nodig.

Verwijderd

Topicstarter
blax schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 11:18:
[...]

Dat heb ik dus gedaan bij mijn pc. Gewoon heel makkelijk met nlite een bootable windows xp cd gemaakt. Met daarop alle benodigde drivers (sata, video enz). Werkt perfect geen diskette station meer nodig.
Ik ga dat zeker na de installatie maken. Want hier wordt ik wel zo ziek van. Ik heb inmiddels een floppy en hij ziet nu de schijf. In deze lekker aan het formateren.

Komt er gelijk wel weer een ander vraagje op. Ik heb een maxtor van 300 GB en gaf deze volgens windows XP maar ongeveer 135 GB aan. Moederbord is nieuw. De rest is nieuw. Kan iemand mij vertellen waar de rest van de 165 GB is gebleven?

Verwijderd

volgens mij kon XP zonder SP1 maar 137GB zien van een hdd, slipstream anders sp2 op de installatie cd.

• _Dune_
  • Laatst online: 17-03 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Windows XP heeft standaard een beperking tot 137GB. Om deze op te heffen zul je Servicepack 1 of 2 moeten installeren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het een en ander nu aan de praat en Windows was na de eerste riedel en formateren van een partitie bezig met het eerste windowscherm. Die met het balkje. En bleef daar een half uur in hangen. Balkje bewoog mooi.

Ik heb de boel maar uitgezet. Partitie gesloopt zodat er niets meer op de harde schijf stond en opnieuw alles van voren aan begonnen.

Hij begon met onderzoeken van schijf :*) en aan het onderzoeken :) en aan het onderzoeken :'( en aan het ......... :(

Er is verder niets te zien van enige activiteit. Heb bij FAQ gekeken maar daar staat niet over vermeld.

Hoeveel geduld moet ik opbrengen bij een 300 GB HDD?

Wat kan ik anders ondernemen om Windows te installeren?

Help! :?
Pagina: 1