compaq proliant 1600 + smart array installeren

Pagina: 1
Acties:

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:47

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
Hoi,

ik heb hier een compaq proliant 1600 staan met 3 hotplugable scsi9,1 schijven en een smart array controller heeft iemand dat al eens geinstalleerd?? ik heb wel eens zoon 800 geinstalleerd gewoon cd erin en de rest gaan bijna vanzelf. maar die 1600 klopt dat dat daar standaard GEEN schijf in zit??

Rammes

Ik zou het doen!

Verwijderd

dat klopt ja, maar gewoon de smartstart cd erin, en opstarten, de rest wijst zich vanzelf.
Werkt echt perfect die installatie.

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
maar waar maakt hij je primary disk van dan ?

Ik zou het doen!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

nee, hij maakt alleen een beetje lawaai en gooit wat leuke dingen op het scherm...
RTFM.... smartstart erin en gaan...

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Heb al een paar 1600's met smart array geinstalleerd.

Gewoon alle 3 de schijven erin stoppen (wel ff op scsi id letten en bij 0 (nul) beginnen)
Daarna de smartstart cd draaien en de smart array configuration doen. Hij maakt dan een logical drive aan van een giegje of 17 a 18 (bij raid 5) en die kun je weer gaan partitioneren en windows installeren.

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
hmm maar dan begrijp ik nog 1 ding niet. die schijven prik je er zo in en die worden aangesloten op een interne? scsi controller moet ik die nu disconnecten en daarvoor die smart array221 controller gebruiken?

rammes

Ik zou het doen!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Standaard zit de drive-cage aangesloten op de interne scsi-controller, deze koppel je idd los en je sluit de cage aan op de array-controller...
Heb je de controller zelf ingebouwt, of is de leverancier vergeten om de controller aan te sluiten?

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
nee we hebben alles zo kaal binnen gekregen dus ik moet het nog installeren (alles) dus voor de duidelijkheid,

eerst interne scsi controller loskoppelen,
daarna smart array controller inbouwen, en drive cage aansluiten, daarna smart cd draaien?

Ik zou het doen!

Verwijderd

maar die 1600 klopt dat dat daar standaard GEEN schijf in zit??
Ligt eraan welk model je hebt gekocht, zitten er ook bij met standaard 9.1 giegelbait schijven...

• K-2SO
  • Laatst online: 26-08 15:47
Waarom laten ze jou die 1600 installeren als je met zulke vragen komt ?!

Verwijderd

en niet vergeten om op je interne scsi kabel die je lostrekt een terminator te zetten

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
serum jong,

heb het nodige ervaring met de 800 reeks van compaq.. ik ken de + en minpunten van compaq ik wil nu even zeker weten dat ik op mijn vrije dag niets over het hoofd zie!!
en wat bedoel je met ZULKE vragen??? ik zie geen vraag waarvan je het antwoord logisch zou kunnen weten dus ga me nou niet vertellen wat ik wel en niet moet doen

no offense

rammes

Ik zou het doen!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Laat ik het anders zeggen.... ben je gecertificeerd door Compaq :)
(is fijn voor de garantie)
en niet vergeten om op je interne scsi kabel die je lostrekt een terminator te zetten
hoeft niet, want er hangen standaard geen andere devices aan dus termineert de kaart zelf.
ik zie geen vraag waarvan je het antwoord logisch zou kunnen weten dus ga me nou niet vertellen wat ik wel en niet moet doen
hmm maar dan begrijp ik nog 1 ding niet. die schijven prik je er zo in en die worden aangesloten op een interne? scsi controller moet ik die nu disconnecten en daarvoor die smart array221 controller gebruiken?
Sorry hoor, maar ff logisch nadenken had je het antwoord zo in je schoot geworpen.

• K-2SO
  • Laatst online: 26-08 15:47
Rammes Dude,

Ik blijf bij wat ik zei, en daar komt Zer0's opmerking dus ook nog bij.

:)
Pagina: 1