Ecteinascidin schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:07:
[...]
Ockham's scheerms.... zou het niet kunnen dat in de draad niet meer gemod wordt zodat iedere verlate potentiele +4 reactie ongemod achterblijft? Dat de werkelijk inzichtvolle bijdrages ongemod op 1 of 2 blijven louter door het latere tijdstip? [...]
Daar had ik inderdaad naar gekeken:
Jouw
reactie in dit draadje, waarin je de post tot "meest waardevolle" uitriep, was van 04-01-2006, 11:56 uur, edit om 12:16 uur.
De betreffende
post was van 03-01-22:00 uur.
Ik nam aan, dat je powermoderatie 14 uur na het plaatsen van de reactie had plaatsgevonden, gelijktijdig met je post in dit forum. Vandaar dat ik ervan uitging, dat er nog ruimschoots "normaal"( ook door jou

) gemod had kunnen worden. Tenzij mijn aanname onjuist is -maar hoe kan ik dat weten?- zie ik nog steeds geen reden om hier te gaan powermodderen.
Als we aannemen, dat je powermoderatie is gedaan,
nadat er in de draad gemod kon worden, wordt de zaak eigenlijk alleen nog maar merkwaardiger. Immers, de reactie is nooit "onder het maaiveld" geweest, dus iedereen had er punten bij kunnen doen, maar niemand vond dat verder blijkbaar nodig.
Door achteraf extra punten toe te kennen, maak je de draad niet beter leesbaar ofzo, lijkt me. Enige reden die ik dan nog kan bedenken, is dat je de poster wilt "belonen" voor zijn waardevolle bijdrage. Ik geloof niet dat het systeem daarvoor bedoeld is.
Ecteinascidin schreef verder op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:07:
[...]
En ja, ik geef ei'k wel toe dat het ook wel mening is. Ik vind namelijk dat deze post duidelijk probeert te maken wat het hele eieren eten is: het is geen diefstal want.... bla bla maar het is wel iets anders (wat ook niet kan). Dat is ergens in een genuanceerd middengebied een stelling innemen en dat kan zo'n draad goed gebruiken..... vind ik.
Als ik hier lees, dat je me "ei'k" wel een beetje gelijk geeft, is mijn doel bereikt.
Het gaat mij niet om de inhoud of de waarde van de post, maar om de manier van modden. ""Los van ieder inhoud", zoals je zelf in eerste aanleg hier
reageerde.
Je probeert de zaak nu om te draaien, want mijn vraag was, wat deze powermoderatie noodzakelijk maakte. In de
Tweakers.net moderatie FAQ lezen we immers: "De PowerModerator (PM) heeft een aantal mogelijkheden tot zijn beschikking
om reacties die te fout staan om rechtgezet te kunnen worden door normale moderators weer goed te zetten" (cursivering van mij).
Ik wil me overigens niet verschuilen:
Zoals botoo
hierboven al aangaf, valt er best wat op die +4 af te dingen.
Verder had blouweKip zijn argument "moreel vs formeel" al
eerder (voor 4 punten) in de draad aan de orde gesteld, net als zijn stelling dat downloaden goed zou zijn voor de verkopen. Gedeeltelijk dus -1, dubbelpost.
De betekenis van de post van Rekcor, waarop blauweKip meent te moeten reageren, is eigenlijk iets als
moreel gezien klopt er iets niet, al is het formeel misschien juist. Dit simpelweg omdraaien met de mededeling dat je gevoel niet relevant is voor de formele definitie is imho overbodig -> -1.
Argumenten vergezeld doen gaan van "het is heel simpel" en "onderzoek toont wel aan" levert bij mij geen bonus op, want dat is slechts goedkoop winstbejag.
De hele post, inclusief de argumenten, komt wat gekunsteld en zeer ongestructureerd op mij over. Zo reageert blauweKip op een post van Rekcor en gaat zonder waarschuwing verder met een reactie op een reactie van KRIS FRANSSEN ("Dat muziek dowloaden" etc.). Weer geen bonus.
Mijn inschatting, was, zoals ik eerder aangaf: +3. Aangezien ik 1 puntje verschil niet de moeite waard vind, is wat mij betreft alles tussen +2 en +4 accepabel, dus hierover geen meningsverschil.