Mpeg4 filmpjes "lekken kleur"

Pagina: 1
Acties:

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-08 14:06

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Ik heb de search en google gebruikt, maar het enige wat ik vind zijn niet relevante zaken, of het werkt niet.

Ik heb een serie filmpjes op mijn PC staan die Mpeg4 geencodeerd zijn, deze keek ik voorheen met Nero Showtime. Nu herinstalleerde ik windows (ghost image), en herinstalleerde ik Showtime. Die was ik kennelijk vergeten op te nemen in de image. Er zijn geen andere codecs of iets aanwezig, hij is nu exact zoals voor de nieuwe image.

Echter als ik nu een filmpje af speel, "lekken" de kleuren door. Dit was voorheen nietzo, zoals gezegt, met een exact dezelfde opstelling. Ik heb denk ik een nieuwere versie van Showtime want nu zeurt hij ineens dat Mpeg 4 encoding/decoding door licenties niet meer beschikbaar is en dat die bijgekocht moet worden. Alleen maak ik gebruik van Koepie's xvid pack. Deze verzorgt toch de decoding dan?

Om het probleem verder te beschrijven: Als iemand met een rode trui op een grijze achtergrond in beeld komt, lekt het rood van de trui op de achtergrond.....(En nee, dit ligt niet aan het filmpje, met Mplayer werkt het wel normaal alleen kan mplayer niet op m'n tv scherm via m'n door s-video uitgebreide bureaublad)

-Windows Media player geeft een fout als ik het filmpje open,
-Quicktime zelfde als mediaplayer,
-Bsplayer geeft geen beeld,
-Divx Player doet helemaal niks (geen fout oid, balkje loopt alleen je ziet/hoort niks)
-Nero Showtime geeft dus sinds de herinstallatie die vage lekkende kleuren...

Iemand enig idee? Alvast bedankt iig.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bleeding kan een brakke decodec betekenen... speel eens af met VLC (www.videolan.org), werkt dat wel goed? :)

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-08 14:06

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Met videolan werkt het idd wel, daarvoor iig alvast bedankt.
Maar is het dan mogelijk om showtime de decoder van videolan te laten gebruik oid?
Videolan is een leuk programma maar vind het zelf lang niet zo prettig werken met gebruik op TV scherm vergeleken met showtime.