MSN, IE en FF sluiten spontaan

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SignOff
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02 19:54
ik heb redelijk wat problemen de laatste tijd.... dit probleem heeft eigenlijk betrekking op msn en op internet explorer/firefox. Zodra ik een site open met een filmpje erop wordt IE of FF afgesloten, zonder foutmelding of wat dan ook. Bij msn kan ik wel uitzenden met mijn webcam maar zodra ik wil kijken ligt msn er ook uit, helemaal afgesloten. Hetzelfde gebeurt als ik een spel wil spelen op msn. Ik zat zelf te denken aan activeX wat het probleem kan veroorzaken, maar misschien dat jullie een andere oplossing hebben. OS is windows XP SP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Waar heb je nog meer aan gedacht? Scannen virussen, spyware, etc, vervangen media player & codecs? Nieuwe activeX ook al geinstalleerd? (zal het wel niet zijn hoor)

Installeer eens VLC als standaar player voor Firefox en kijk of je dan nog steeds het probleem hebt. Is het bij alle vids of alleen WMV? En alleen bij WMP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SignOff
voorlopig heb k alleen gedacht aan spyware en virus, beide scans hebben niets opgeleverd. IE is trouwens helemaal af te schrijven, als k daar maar google intik ligt ie er al uit, maar dan alleen 1 pagina. Andere IE pagina's blijven wel open. Bij FF valt gelijk alles weg, als ik een filmpje open. Ik heb geprobeerd activeX te installeren, kep wat gedownload maar dr is nog niks veranderd. Is er een bepaalde site waar ik dit kan downloaden? Ik zal ff WMP opnieuw installeren, kijken wat ie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Staan er geen notities van in je logboeken? Rechts klikken op deze computer -> beheren -> logboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SignOff
als ik in de logboeken van beveiliging kijk word ik niet veel wijzer. Als ik naar systeem ga zie ik al een paar fouten. Ik heb het probleem pas vanaf gisteren, dus als ik daar de fouten even bekijk:
eerst een tcp/ip waarschuwing: tcp/ip heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via tcp.
dan 6 fouten:
- de stuurprogramma voor parallelle poort-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen ingeschakelde apparaten met zich heeft verbonden.
- de sentinel-service is afhankelijk van de stuurprogramma voor parallelle poort-service, die vanwege de volgende fout niet gestart kan worden: "idem aan vorige".
- de DS1410D-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: het systeem kan het opgegeven apparaat niet vinden.
- de volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen: WS2IFSL
- time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op het verbinden van deze service: COM-service voor IMAPI cd-branders.
- de COM-service voor IMAPI cd-branders-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: de service heeft de start- of stuuropdracht niet op juiste wijze beantwoord.
- de application management-service is gestopt met de volgende foutcode: kan opgegeven module niet vinden.

deze 6 fouten zijn van gisteren. De eerste 4 fouten zijn 2x voorgekomen. De laatste fout is erg vaak voorgekomen.

vandaag zijn alleen de eerste 4 fouten 2x voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SignOff
wat ik gisteren wel heb gedaan is een registry fix laten lopen, ik heb gehoord dat het hier ook wel eens aan zou kunnen liggen? misschien dat k een sleutel heb verwijderd die niet verwijderd had moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SignOff
ok, het was dus het register... gisteren heb ik een scan gedaan en er werden bijna 1000 fouten gevonden en ik heb alles maar verwijderd. Gelukkig kon ik hem nog herstellen, maar er zullen vast wel fouten bij gezeten hebben die wel weg konden... hoe weet ik wat wel weg kan en wat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

SignOff schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 19:52:
ok, het was dus het register... gisteren heb ik een scan gedaan en er werden bijna 1000 fouten gevonden en ik heb alles maar verwijderd. Gelukkig kon ik hem nog herstellen, maar er zullen vast wel fouten bij gezeten hebben die wel weg konden... hoe weet ik wat wel weg kan en wat niet?
Waar heb je precies mee gescand dan?

[ Voor 4% gewijzigd door Spider.007 op 05-01-2006 19:42 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SignOff
kep gescand met registry mechanic 5.1.0.224, de fouten worden onder verdeeld in categorieen:
- file extensions
- software locations
- registry integrity
- windows fonts
- help and resources
- shared DLLs
- startup programs
- add/remove programs
- virtual drives
- temp files / shortcuts
- custom controls
- deep scan

de fouten die bij mij in de custom controls stonden zorgden voor het probleem, bij de anderen zijn alle problemen gefixt, alleen bij de custom controls zitten nog 352 fouten die ik nu niet meer durf te repareren.... ik heb al geprobeerd eruit te zoeken wat er weg kon, ik dacht dat ik het redelijk veilig had gedaan maar toch kreeg ik een melding dat een of ander device niet gevonden kon worden toen ik een filmpje online wilde bekijken.... maar goed.. ik weet waar het probleem ligt en het is opgelost, hoe ik die 352 fouten ga oplossen moet ik maar even kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

We komen zo niet echt ver, dit lijkt me geen activeX of registery probleem aangezien Firefox hier geen gebruik van maakt. Eerst een codec/media speler probleem, maar je gaf niet echt veel info.

Post anders je HijackThis log eens, zie FAQ spyware&virussen voor de howto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SignOff
het is al opgelost, alles werkt weer. Het register heb ik hersteld en het probleem was opgelost. Ik dacht eerst aan activeX maar dat was het dus niet
Pagina: 1