Toon posts:

[XP] blauw scherm bij openen map

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg als ik een map met wat filmbestandjes wil openen ineens een blauw scherm met daarin iets van een fout, windows start nu opnieuw op om schade te voorkomen. D'r staat nog een hele zooi onder. De uiteindelijke foutcode is 0x0000008E, maar daar staat niets over in de faq enzo.

Heb voor de zekerheid deze map naar mn andere pc gekopieerd. Daar werkt t wel goed dus het ligt somehow iig aan deze laptop.

Ik heb er xp mediacenter op staan. Laptop is een acer 1355lc met 512mb ddr2700 geheugen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 02:13 ]

Verwijderd

Volgende keer even verder zoeken graag.. Word gewaardeerd :

http://support.microsoft.com/?kbid=330187

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik ook gevonden, maar dat geeft geen oplossing voor het probleem. Alleen dat ik ze moet bellen voor een directe oplossing.

Verwijderd

Als je die gevonden had, was het beter geweest om dat ook aan te geven in je startpost. Verder staat er in het artikel:
RESOLUTION
Service pack information
To resolve this problem, obtain the latest service pack for Microsoft Windows XP. For additional information, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
SP2 installeren dus :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:11:
Als je die gevonden had, was het beter geweest om dat ook aan te geven in je startpost. Verder staat er in het artikel:

[...]

SP2 installeren dus :)
In het artikel staat ook dat het komt door "Hardware Acc". Zie ook niet dat dit geprobeerd is om zeker te zijn dat het daar wel door komt. Mocht het daar door komen dan SP2 installeren idd.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ja ik had het erbij moeten zetten. Het was al laat..

Maar: ik heb windows media center (oftewel xp + sp2) al op die laptop staan. Wat kan ik evt nog meer doen?

Verwijderd

Dan is dat artikel dus niet van toepassing, en moet je de BSOD guide in onze FAQ doornemen :)
Pagina: 1