Toon posts:

Stomme vraag over MOBO, Harddisk en windows instalatie

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nadat mijn oude computer de geest heeft gegeven en veel testperikelen dacht ik dat het MOBO of de processor kapot was. :(

Hierdoor een nieuw MOBO met processor, grafische kaart, geheugen en harddisk gekocht. :)

Gisteren had ik het geheugen en harddisk nog niet in huis maar de zaak aangekoppeld en opgestart middels mijn oude harddisk en geheugen. Al het nieuwe spul gaf de zelfde problemen als mijn oude MOBO. Was dit misschien toch niet kapot. 8)7

Ik had wel mijn harddisk getest en deze was door de testen gekomen. Toch denk ik nu dat hier de fout zit. Misschien gewoon een ordinaire software fout.

Vandaag nieuwe harddisk en geheugen gehaald.

Ik heb nu de volgende configuratie.

Moederbord: Asus A8N-SLI Premium
Processor: AMD Athlon 64 X2 3800+ (2,2GHz, 2x512KB)
Geheugen: 1 x 1GB PC3200 DDR, CL3 (Kingston ValueRAM)
Videokaart: XFX GeForce 6600 256MB (PCIe, 1x DVI)
Maxtor DiamondMax 10, 300GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ, RoHS)

De rest is denk ik niet belangrijk.

De harddisk middels een SATA kabel ingeprikt en aangegeven dat hij op SATA1 te vinden is. BIOS ziet hem daar ook.

In "best buy guide" geven ze een Hitachi 250GB als secondaire HDD en een Primaire HDD: Western Digital Raptor WD740GD 73GB. Allebij zijn SATA disken dus ging ik er van uit dat ik geen IDE schijf meer nodig had.

Nu wilde ik Windows weer installeren en die is aan het checken en als hij klaar is geeft deze aan dat windows niet kan worden geinstalleerd omdat hij geen (IDE) harddisk kan vinden terwijl het BIOS hem duidelijk ziet.

Nu mijn vraag.

Moet ik een Primaire HDD hebben met een IDE interfase wil ik Windows kunnen installeren of kan ik gewoon Windows installeren op een SATA HDD?
Wat heb ik dan fout gedaan waarom Windows niet wil installeren?
Moet ik nog iets veranderen in het BIOS? hep ik iets over het hoofd gezien in het BIOS?

Ik wist eigenlijk niet onder welk onderwerp ik deze topic moest zetten.

Wie kan mij helpen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je moet de S-ATA drivers laden als windows hierom vraagt (F6) en dan kun je gewoon op S-ATA drives installeren

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Opslagmedia & I/O Controllers » OM FAQ / Beleid » Hoe installeer ik Windows op een schijf aan een externe controller?

En Asus kennede zal dat vast ook in de handleiding van het moederbord zijn uitgelegd ;)

Mijn complimenten voor je zelfkennis overigens, gezien de topictitel :P

Dit topic is gesloten.