Toon posts:

Nieuwe headset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe 5.1 headset voornamelijk voor gamen, maar ook voor muziek luisteren, films kijken en dergelijke. Belangrijk is dat het geluid gewoon goed en degelijk is en niet kraakt, zoals bij goedkopere headsets het geval is, wanneer deze te maken krijgt met harder en hoger geluid. Ik heb zelf al naar de Speedlink Medusa 5.1 en de Sennheiser PC150 gekeken, maar misschien dat jullie nog aanbevelingen/tips/opmerkingen hebben!?

Op tomshardware.com, word de Medusa aangeraden boven de Sennheiser PC150 en de andere geteste headsets. Ook zag ik dat bij de Medusa een zogenaamde 'amp' word meegeleverd. Zie hieronder

Afbeeldingslocatie: http://img426.imageshack.us/img426/4102/hsmedusa51surroundheadset023zq.jpg

Hiermee dan men de headset aansluiten, zonder dat men telkens als men de headset wil gebruiken, de kabels moet vervangen. Echter zie ik aan de voorkant twee aansluiten met een headset tekentje ervoor. Betekent dit dat er maar één kabel van de amp naar de headset gaat? En hoe zit dit met de microfoon. Word deze direct aangesloten op de geluidskaart? Daarbij heb ik ook nog eens een 2.1 geluidsset, hoe word deze dan aangesloten op de 'amp'? Word dan bijvoorbeeld alleen de center sound aangesloten?

Wat zouden jullie me aanraden: Ik heb op dit moment nog een 7.1 onboard geluidskaart op een MSI K8N Neo Platinum mobo. Zal er veel verschil te horen zijn tussen een dergelijke onboard geluidskaart en een X-Fi geluidskaart, als ik de headset gebruik?

Advies en op/aanmerkingen zijn welkom :)

Alvast bedankt!

The Hammer

Verwijderd

vaudtje

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 21:00 ]