Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een subformulier waarin een serie velden weergeven worden uit tabel "A" en 1 veld uit tabel "B". Omdat het veld uit tabel "B" verschillende waarden kan hebben, is deze voorzien van een keuzelijst. Wat er in lijst "B" getoond wordt is afhankelijk van een waarde in de database, welke opgezocht wordt in een tabel. Het probleem is nu, dat in iedere rij van dat subformulier, in het veld uit tabel "B" de bijbehorende waarden voor het overeenkomstige veld uit tabel "A" wat in de eerste rij staat wordt weergegeven.
Voorbeeld: in tabel "A" kies ik in de eerste rij bij persoon "Janssen". Janssen kan dan volgens tabel "B" zowel "groen" als "blauw" zijn.
Kies ik vervolgens in een andere rij "Pietersen" welke alleen "rood" kan zijn, dan krijg ik wederom de opties van "Jansen" te zien.
Ik zoek dus een methode hoe ik via het SQL opzoekstatement kan refereren aan de huidige rij in het subformulier. Heeft wellicht iemand een idee hoe dit te doen?
Alvast bedankt!
ps ja ik heb gezocht.
Voorbeeld: in tabel "A" kies ik in de eerste rij bij persoon "Janssen". Janssen kan dan volgens tabel "B" zowel "groen" als "blauw" zijn.
Kies ik vervolgens in een andere rij "Pietersen" welke alleen "rood" kan zijn, dan krijg ik wederom de opties van "Jansen" te zien.
Ik zoek dus een methode hoe ik via het SQL opzoekstatement kan refereren aan de huidige rij in het subformulier. Heeft wellicht iemand een idee hoe dit te doen?
Alvast bedankt!
ps ja ik heb gezocht.