Google indexeert meertalige website niet!

Pagina: 1
Acties:

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:04

de Peer

under peer review

Topicstarter
Ik heb onlangs een website gemaakt in vier talen.
In principe wordt de website geladen in het Nederlands maar er zijn 4 knoppen die linken naar de site in andere talen. In robots.txt heb ik aangegeven dat alle links ook geïndexeert moeten worden maar helaas gebeurd dit niet. ik heb de site al maanden geleden laten indexeren door google dus daar kan het niet aan liggen, ik heb ook nadrukkelijk de www.website.com/engelseversie/ laten indexeren maar ook dit heeft blijkbaar geen effect.

Wanneer ik bij google zoek op bijv. Engelse woorden uit de site kan hij niets vinden terwijl de Nederlandse site wel gevonden wordt bij diezelfde woorden in het Nederlands.

De zoekfuncties van Yahoo en MSN indexeren de website wel in 4 talen en dat maakt het nog vreemder, wat zou ik over het hoofd kunnen zien?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 09:54

André

Analytics dude

Wat is de url van je website?

Hou er rekening mee dat het positioneren van pagina's met engelse woorden voor gangbare woorden zo goed als onmogelijk is voor kleine sites.

Wat je sowieso kunt checken is of google je site uberhaupt goed gespiderd heeft. Type in google het volgende in: site:www.website.com/engelseversie. Dan krijg je alle geindexeerde pagina's te zien in die map. Als je pagina's terugkrijgt is alles prima gespiderd.

Een 2de optie is om met google-sitemaps te checken of de crawler ergens op vastloopt.

• de Peer

de Peer

under peer review

Topicstarter
De site heeft 2 domeinen: http://www.creatapis.nl en http://www.creatapis.com
ik zie nu pas net dat http://www.creatapis.nl helemaal niet geïndexeerd is en de .com wel!

dat het om een flashsite gaat maakt het nog ietsje ingewikkelder. Om de site goed te laten indexeren heb ik in een onzichtbaar deel van de site alle tekst en links staan.

maar de .nl zou sowieso geïndexeerd moeten worden!

• André

André

Analytics dude

Bij mij is het andersom, de .nl is wel geindexeerd en de .com niet ;)

Verder zijn alle 4 pagina's geindexeerd, dus dat is prima. Wat is het probleem zou ik zeggen?

Overigens duurde het even voordat ik de andere pagina's zag omdat de cursor al heel lang een pointer is maar je alleen helemaal rechtsboven op de map kunt klikken.

Ook is het voeren van 2 domeinen voor 1 website niet ideaal, je kunt het beste de ene met een 301 redirecten naar de andere.

• de Peer

de Peer

under peer review

Topicstarter
meen je dat nou? Wat ik ook in toets bij google, de .nl heb ik nooit zien verschijnen. Laat staan de site in vier talen!!

Kun je de link voor je zoekactie even neerzetten?

• André

André

Analytics dude

• de Peer

de Peer

under peer review

Topicstarter
ja, ik krijg nog steeds te zien:

bij de NL-link - > geen resultaten
bij de Com-link -> 1 resultaat, nederlandse versie van de site

• André

André

Analytics dude

Dat kan zijn omdat Google met een algemene algoritme update bezig is die nog niet over alle datacenters verspreid is. Je zult dus even moeten wachten tot die update volledig klaar is.

Alles ziet er gewoon goed uit en is 100% spiderbaar, alleen vertraagt de boel een beetje door deze update. Ik heb op mijn werk ook een aantal klanten die op dit moment even niet gespiderd worden.

Daarbij komt ook dat je met 4 van deze ontzettend simpele pagina's waarschijnlijk nooit echt goed gevonden zult worden in Google.
Pagina: 1