Toon posts:

Asus K8V-X SE start helemaal niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

vandaag een nieuw systeem in elkaar proberen te zetten dat er alsvolgt uitziet:

AMD 3100+
DDR PC3200 1024 MB Kingston
PSU 350 Watt
ASUS 9550 videocard

De rest laat ik even voor wat het is, want mijn probleem is specifiek het volgende:

Met alleen het Moederbord aangesloten op de Power supply, dus buiten de kast gelaten om verkeerd contact met het chassis te voorkomen, en verder wel CPU geplaatst gaat bij het aanzetten van de ON/OFF knop op de voeding alleen even de CPU fan kort een beweging maken en gaat het groene LEDje op het MoBo branden.

Daarna pc aanzetten en er gebeurt helemaal niets, alleen CPU fan gaat hard draaien. Geen Beeps, ook niet wanneer aangesloten op boxen via on-board audio en al helemaal geen beeld.

Batterij losgetrokken, CMOS gecleared met pins, maar niets helpt. Voeding zit ok (20 en 4 pins is aangesloten)

Wat ik me nu afvraag, zou het toch de voeding kunnen zijn? Ik heb iets gelezen over 18 Ampere, maar daar kom ik verder niet uit. Je zou zeggen dat er in ieder geval via de speaker geluid moet komen omdat geheugen niet geplaatst is, maar zelfs dat niet

Ik ben de hele dag bezig geweest en ten einde raad :( , hopelijk weet iemand de oplossing voor me.

Dank en groet,

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Voeding is mogelijk, maar niet erg waarschijnlijk. Je mobo kan dood zijn of je geheugen brak/incompatible. Probeer eens een reepje waarvan je weet dat het werkt, één reepje. Om eventueel de voeding uit te sluiten, kun je met minimale onderdelen opstarten (mobo, 1 reep geheugen, CPU en videokaart, geen overige dingen zoals fans, HDD's, CD's enz.). Ook een CMOS-reset kun je eventueel proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door The__Virus op 03-01-2006 22:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reactie.

Ik moet erbij zeggen dat ik vanmiddag eerst MSI bord had dat ook niets deed, die dus terug gebracht en nog steeds geen resultaat.

Ik had trouwens begrepen dat de huidige Asus borden ook zonder plaatsen geheugen en CPU in ieder geval beeld moeten geven na plaatsen VGA kaart? Wat ik vooral vreemd vind is dat ik geen enkele beep hoor. Heb geen beeld, dus BIOS kan ik ook niet in.

Geheugen zit er nu niet in, of zou dat juist wel moeten? Heb verder zo even alleen geheugen uit een 1 gig P3, gaat vast niet werken