Heb hier een Pentium 4 staan 1,7 GHz.
een aopen mx4b mobo.
256 mb pc2700 geheugen
onboard video, lan.
Nu komt de probleemstelling:
Toen de oude HD er nog in zat. kon het zijn dat de computer opstarte. dan kwam het windows xp scherm met het balkje.
en dan heeeel vaak PLOP, sprong de monitor op 'geen signaal'
en kon ik niets meer, de powerknop werkte niet meer, de reset knop werkt niet meer.
dus eerste wat ik dacht, geheugen naar de klote.
dus memtest gedaan, en alles OK.
dus maar nieuwe windows erop dacht ik.
Nu bij het laden van windows xp sp2 krijg ik de foutmelding 7. dat ie een bestand niet kan laden.
toen maar xp home gepakt. die ging wel door, maar bij het configureren van de hardware, PLOP weer 'geen beeld' en alles vast.
toen de HD er mar uitgehaald, die was iig zo kapot als iets. kon hem op mijn eigen PC niet eens meer formateren.
Dus een nieuwe HD gekocht.
die er weer in gehangen en nog STEEDS dezelfde problemen.
Dus ikke op GoT gekeken, en moest mijn bios iig flashen. dus dat ook gedaan, alles op standaard gezet. en toen LEEK het of hij verder ging. kreeg geen foutmeldingen meer bij het blauwe install gedeelte van XP.
maar enige tijd later hetzelfde liedje.
Wat kan dit zijn voor de wiseguys??
een aopen mx4b mobo.
256 mb pc2700 geheugen
onboard video, lan.
Nu komt de probleemstelling:
Toen de oude HD er nog in zat. kon het zijn dat de computer opstarte. dan kwam het windows xp scherm met het balkje.
en dan heeeel vaak PLOP, sprong de monitor op 'geen signaal'
en kon ik niets meer, de powerknop werkte niet meer, de reset knop werkt niet meer.
dus eerste wat ik dacht, geheugen naar de klote.
dus memtest gedaan, en alles OK.
dus maar nieuwe windows erop dacht ik.
Nu bij het laden van windows xp sp2 krijg ik de foutmelding 7. dat ie een bestand niet kan laden.
toen maar xp home gepakt. die ging wel door, maar bij het configureren van de hardware, PLOP weer 'geen beeld' en alles vast.
toen de HD er mar uitgehaald, die was iig zo kapot als iets. kon hem op mijn eigen PC niet eens meer formateren.
Dus een nieuwe HD gekocht.
die er weer in gehangen en nog STEEDS dezelfde problemen.
Dus ikke op GoT gekeken, en moest mijn bios iig flashen. dus dat ook gedaan, alles op standaard gezet. en toen LEEK het of hij verder ging. kreeg geen foutmeldingen meer bij het blauwe install gedeelte van XP.
maar enige tijd later hetzelfde liedje.
Wat kan dit zijn voor de wiseguys??