na veel zoeken. P4 1,7 GHz, MX4B crasht continu.

Pagina: 1
Acties:

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb hier een Pentium 4 staan 1,7 GHz.
een aopen mx4b mobo.
256 mb pc2700 geheugen
onboard video, lan.

Nu komt de probleemstelling:
Toen de oude HD er nog in zat. kon het zijn dat de computer opstarte. dan kwam het windows xp scherm met het balkje.
en dan heeeel vaak PLOP, sprong de monitor op 'geen signaal'
en kon ik niets meer, de powerknop werkte niet meer, de reset knop werkt niet meer.

dus eerste wat ik dacht, geheugen naar de klote.
dus memtest gedaan, en alles OK.

dus maar nieuwe windows erop dacht ik.
Nu bij het laden van windows xp sp2 krijg ik de foutmelding 7. dat ie een bestand niet kan laden.

toen maar xp home gepakt. die ging wel door, maar bij het configureren van de hardware, PLOP weer 'geen beeld' en alles vast.

toen de HD er mar uitgehaald, die was iig zo kapot als iets. kon hem op mijn eigen PC niet eens meer formateren.

Dus een nieuwe HD gekocht.

die er weer in gehangen en nog STEEDS dezelfde problemen.

Dus ikke op GoT gekeken, en moest mijn bios iig flashen. dus dat ook gedaan, alles op standaard gezet. en toen LEEK het of hij verder ging. kreeg geen foutmeldingen meer bij het blauwe install gedeelte van XP.

maar enige tijd later hetzelfde liedje.

Wat kan dit zijn voor de wiseguys??

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:31
IDE controller van je moederbord kapot?
IDE poort op je moederbord kapot?
Moederbord kapot?
Voeding niet goed?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Gratje
  • Niet online
ik gok het moederbord, marja, hoe controleer ik de voeding?? heb hier thuis eigenlijk alleen maar amd pctjes liggen.

Verwijderd

Gratje schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:47:
ik gok het moederbord, marja, hoe controleer ik de voeding?? heb hier thuis eigenlijk alleen maar amd pctjes liggen.
ik denk dat het ook met de mobo te maken heeft, want ik had het zelfde probleem en heb een new mobo gkocht en het werkte weer.

ik denk niet dat doe voeding er veel mee te maken heeft.

het advies:

ga naar een vriend en bij hem jouw voeding of je mobo erin en kijken wat het bij hem doet doe dat ook met het geheugen zo weet je stap voor stap wat wel het doet en wat niet.

Verwijderd

bij hem bij iemand anders in en kijk of die het bij hem wel doet

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Hmm, op http://www.aopen.nl/Products/mb/mx4b.htm zie ik geen onboard video staan; niet als feature en niet bij de aansluitingen. De chipset is een Intel 845D, dat is een 845 met DDR support. Zonder graphics erin; alleen AGP 4x slot.
Dus: Wat voor graphics adapter heb je? (of welk moederbord (met onboard video)?) ((of: waarom zit ik ernaast :) ))

• Gratje
  • Niet online
simulacrum schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 23:01:
[...]

Hmm, op http://www.aopen.nl/Products/mb/mx4b.htm zie ik geen onboard video staan; niet als feature en niet bij de aansluitingen. De chipset is een Intel 845D, dat is een 845 met DDR support. Zonder graphics erin; alleen AGP 4x slot.
Dus: Wat voor graphics adapter heb je? (of welk moederbord (met onboard video)?) ((of: waarom zit ik ernaast :) ))
ja sorry, geen onboard, zie t nou ook, niet opgelet. had al ff een andere mobootje in mijn kop zitte, maar tis wel de MX4B

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Kun je de voeding van één van die op AMD processor gebaseerde PC's niet testen in de 'probleem PC' ?

Lees overigens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ook eens helemaal door. Zelfs een gare IDE kabel of een simpel HDD LEDje kan voor problemen zorgen ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Gratje
  • Niet online
nou zelfs de lindowscd doet het niet...dus dat ding wat van cd af boot :S
Pagina: 1