Tweekerts,
Ik heb een probleem. Ik heb in PHP een soort van nieuwsbrief beheer/verstuur gedeelte op mijn website gemaakt. Het probleem is dat ik na elke verzonden mail een vlaggetje op de betreffende record wil zetten dat de mail aan die persoon verzonden is. Deze update moet logischerwijs in de while loop komen die alle lezers ophaalt en een voor een mailt. Op de een of andere manier lukt dit niet, want ik krijg na 1 mail/update de volgende error:
mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource
Deze error verwijst naar het begin van de while waarin ik de lezers data fetch in een array. Als ik de update uit de loop haal dan krijg ik deze error niet, dus het ligt volgens mij aan de update.
De relevante code ziet er als volgt uit:
Ik heb een probleem. Ik heb in PHP een soort van nieuwsbrief beheer/verstuur gedeelte op mijn website gemaakt. Het probleem is dat ik na elke verzonden mail een vlaggetje op de betreffende record wil zetten dat de mail aan die persoon verzonden is. Deze update moet logischerwijs in de while loop komen die alle lezers ophaalt en een voor een mailt. Op de een of andere manier lukt dit niet, want ik krijg na 1 mail/update de volgende error:
mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource
Deze error verwijst naar het begin van de while waarin ik de lezers data fetch in een array. Als ik de update uit de loop haal dan krijg ik deze error niet, dus het ligt volgens mij aan de update.
De relevante code ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| $query_select = "SELECT bedrijfs_naam, voor_naam, achter_naam, email_adres, taal, code FROM lezers WHERE end_date is null"; //query $result = mysql_query($query_select); //voer de select query uit printf ("<b>Records selected:</b> %d\n<br>", mysql_affected_rows()); /* and now mail it */ while($lezers_data = mysql_fetch_array($result)){ $to = $lezers_data[email_adres]; // note the comma if ($lezers_data[taal] == 'NL') { $subject = $subject_nl; $message = $message_nl; } if ($lezers_data[taal] == 'EN') { $subject = $subject_en; $message = $message_en; } if ($lezers_data[taal] == 'DU') { $subject = $subject_du; $message = $message_du; } print ("Verstuur email naar: $lezers_data[email_adres] Taal: $lezers_data[taal]<br>"); $query_update = ("UPDATE lezers SET send1 = 'Y' WHERE email_adres = '$lezers_data[email_adres]'"); $result = mysql_query($query_update); //voer de query uit printf ("<b>Records updated:</b> %d\n", mysql_affected_rows()); //print ("<br>$message"); //mail($to, $subject, $message, $headers); } //sluit while af |
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 22:19 ]