[Exhange 5.5] Monitoren inkomende en uitgaande mail

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
Ik ben op zoek naar een pakket wat e-mail kan monitoren op een exhange 5.5 omgeving. Hiermee wil ik kunnen zien welke mail waar vandaan (ip adres, afzender) komt en waarheen gaat(destination adres). Nu heb ik oplossingen gezien als mail marschall, maar dit is wel erg duur, mede door het spam filter wat ik niet nodig heb. Ik ben dus benieuwd naar praktijkervaringen.

Ik zoek bij voorkeur een pakket wat op een seperate machine draait, maar eventueel op de exchange server zelf mag ook.

Verwijderd

Ehh meer informatie please. Interne mail / externe mail. E.e.a. kan je namelijk vrij eenvoudig in je IMC / SMTP logs na zien en flitreren.

• Rendier2710
Externe mail is in deze de hoofdzaak. SMTP logs is een optie, maar ik zou het graag iets "netter" willen zien.

Verwijderd

Je weet dat Exchange 5.5 niet meer door MS ondersteund wordt sinds 3 dagen? :)
Hoeveel mail gaat het om per dag? Als het niet te veel is zou je bijvoorbeeld archival op je IMC aan kunnen zetten zodat alle inkomende en uitgaande mail op de harde schijf wordt opgeslagen. Beetje creatief met een scriptje aan de gang en klaar :)

Verwijderd

flitreren? hmmm nieuw woord :)

Als het weinig moet kosten is Norbert mail essentials misschien wel iets. Maar creatief filtreren m.b.v. excell en of een script kan je ook ver mee komen je zoekt dus eigelijk alleen maar naar het from en to adress.

• Rendier2710
Heb je een linkje naar dat Norbert programma? Ik kan op google namelijk niks vinden. Als ik inderdaar het source adres en destination adres weet, kom ik een heel eind. Bij voorkeur zou een ip adres van de source ook erg gewenst zijn. Dit in verband met het traceren van de pc welke het verstuurd.

Ik ben toch bij voorkeur op zoek naar een kant en klaar pakket. Het aantal mailtjes is redelijk groot (2000 users).

Verwijderd

Sorry naam is veranderd sinds een tijdje. Maar kijk eens op http://www.gfi.com/pages/prodinfo.htm

traceren van de pc die verzond binnen je exchange site is een heel ander verhaal :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 22:31 ]

Pagina: 1