Toon posts:

2 pc's welke waarvoor?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb 2 pc;s staan

1 pc wil ik graag gebruiken voor af en toe een spelletje
(zoals Battle of middle earth) en de ander als media centre (httpc??)
welke kan ik beter gebruiken voor welk doeleinde???
of kan ik beter bijv. bepaalde hardware verwisselen???

Ik heb al even op de forums lopen zoeken maar als jullie me misschien willen helpen
zou ik daar erg blij mee zijn!!

Alvast bedankt!

PC1

Processor Intel® Pentium® 4 2,8 GHz
Intel® 848P chipset
400MHz Bussnelheid
512Kb Level 2 cache
Besturingssysteem Microsoft® Windows® XP Home Edition
Geheugen 512 Mb DDR-SDRAM 400 MHz
2 DIMM-sockets
Max. geheugen: 2 Gb
Gegevensopslag 160-Gb Ultra DMA vaste schijf (7200-rpm)
incl. 5-Gb partitie voor systeemherstel
DVD-drive Max. 16x
HP DVD-writer +r/+rw 8x
8-in-1 geheugenkaartlezer
Communicatie V92-compatibel modem
10/100BT netwerkinterface
Video ATI RADEON™ 9200
128 Mb videogeheugen
PCI tv-tunerkaart en afstandsbediening
Geluid Klaar voor 6-kanaals surround geluidsweergave
Accessoires PS/2 toetsenbord en scroll-muis
5 inbouwplaatsen (vrij: 1 x 3,5-inch intern)
1 AGP
3 PCI (1 PCI vrij)
6 USB 2.0 poorten (2 aan de voorzijde)
2 Firewire Interface-IEEE-1394 (1 aan de voorzijde)
1 parallelle poort
1 seriële poort
Audioingang aan voorzijde
TV-uitgang

PC2

Merk Processor : AMD
Type processor : Athlon XP
Kloksnelheid processor : 2,17 GHz
Cachegeheugen : 512 Kb
Bustechnologie : 333 MHz
Intern geheugen : 512 pc2700
Type geheugen : SDRAM
Grafische kaart : nVidia fx5200
Geheugen grafische kaart : 128
TV-out : Nee
Formaat Harddisk : 160 gb
Snelheid Harddisk : 7200 RPM
Type harddisk : Ultra DMA 100
CD-Rom of DVD speler : DVD-speler
Snelheid CD-Rom/DVD speler : 16x
CD of DVD rewriter : dvd +/-
Snelheid CD/DVD rewriter : 52x24x52
+/- DVD(RW) schrijver : n.v.t.
Diskette station : Ja
Modem : Analoog 56Kbps V92
Digitale video aansluiting : Ja (IEEE1394/Firewire)
Netwerkkaart : 10/100 Mbps
Parallelpoort : Ja
Seriële Poort : 1 Stuks
USB poorten : 4x USB 2.0
Soort toetsenbord : Labtec PS/2 toetsenbord
Soort muis : Labtec PS/2 wheelmouse
Besturingssysteem : Windows XP Home (NL)
Software : Microsoft Windows XP home + SP1(NL)
DVD software
Roxio Easy CD-creator 5
Norton Anti-virus (90 dagen)
Meegeleverde accessoires : 6-in-1 Multi Cardreader
Meegeleverde monitor : Geen
Garantieduur : 12 Maanden

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Eentje laten werken voor een goed doel misschien? Als je er toch geen blijf mee weet. (SETI, Folding@home, ...)

edit: Ik voel me zo raar om zo'n titel anno 2006 te moeten lezen. Afgelopen jaar hebben we een Tsunami gehad in de wereld, problemen in Pakistan, aardbevingen en overstromingen enzo (New Orleans oa), nu problemen in Java... Kan je die niet herformuleren?

edit2:
1) Een hallo en groeten/bedankjes doen we hier eigenlijk niet echt. No flame intended, maar ik mod/admins maken er andere mensen ook attent op.
2) Is al die informatie die je geeft wel relevant? (diskettestation, een V92 on-board modem, de FSB-snelheid, de RPM's van de HD,...) Dat viel toch wel op te schonen tot een paar regeltjes, niet?
3) Ik zie niet zozeer een 'probleem' in de starterspost. Of iets waar nog van te leren valt.... :-/ Kan je er niet uitkomen door eens met een vriend/in ofzo hierover te praten? Of de persoon(en) die de andere computer zullen gebruiken? Of je overwegingen/eisen en besluiten hier beetje posten?

[ Voor 122% gewijzigd door Mizitras op 03-01-2006 22:30 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Juppehup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:00
Ik denk dat ik voor de Media Center het AMD-systeem zou nemen. Deze zal waarschijnlijk ietwat koeler zijn dan de P4, zodat je lekker een geruisloos systeem kan bouwen. Bovendien zit er een 6 in 1 reader in wat ook wel handig is.
Bovendien is een FX5200 geen kaart om mee te gamen, maar daarentegen voor Media Center perfect (als het een passief gekoelde is, is het helemaal perfect!)
Dus ik zou zeggen lekker MCE2005 op de AMD bak en gamen op de P4.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Beide systemen zien er wat gedateerd uit en de videokaarten zijn eigenlijk niet zo geschikt voor spellen. Maar als ik zou moeten kiezen zou ik PC2 voor spellen gebruiken, met de videokaart van PC1 er in.
Verwacht echter geen wonderlijke prestaties.

🖥️ | 🚗

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mizitras schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 21:51:
Eentje laten werken voor een goed doel misschien? Als je er toch geen blijf mee weet.
edit: Ik voel me zo raar om zo'n titel anno 2006 te moeten lezen. Afgelopen jaar hebben we een Tsunami gehad in de wereld, problemen in Pakistan, aardbevingen en overstromingen enzo (New Orleans oa), nu problemen in Java...

edit2:
1) Een hallo en groeten/bedankjes doen we hier eigenlijk niet echt.
2) Is al die informatie die je geeft wel relevant? (diskettestation, een V92 on-board modem, de FSB-snelheid, de RPM's van de HD,...) Dat viel toch wel op te schonen tot een paar regeltjes, niet?
3) Ik zie niet zozeer een 'probleem' in de starterspost. Of iets waar nog van te leren valt.... :-/ Kan je er niet uitkomen door eens met een vriend/in ofzo hierover te praten? Of de persoon(en) die de andere computer zullen gebruiken?
geef jij al je geld aan derde wereld landen?

maarja ik zou waarschijnlijk de athlon pakken. is een stuk koeler en dat kan bij een htpc goed uitkomen. grafisch zijn ze eigenlijk allebei ronduit bagger dus voor spellen te spelen is er eigenlijk geeneen geschikt.

[ Voor 7% gewijzigd door Avvd op 03-01-2006 22:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
punt ik heb 2 product lijsten gevonden sorry voor de overtollige info

Ik verwacht geen wonderen alleen tips wat ik waar voor zou kunnen gebruiken

mn vrienden snappen er helemaal geen bal van dus vandaar hier de post..

ik had wat nuttige reacties verwacht ipv reacties als geef maar weg of stuur naar pakistan.

(btw niet alle reacties zijn onnuttig)

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Spacejam schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:15:
[...]
geef jij al je geld aan derde wereld landen?
.
Al mijn geld niet nee. Ik vind dat ik een grotere bijdrage lever via andere bijdragen, als vrijwilligerswerk of passief via vrije CPU-tijd aan 'onderzoek' te wijden. (Dutch Power Cows). Er stond wel dat ik dat vind, dus het was mijn mening; niet bedoeling om een flame uit te lokken of dergelijke.
(btw niet alle reacties zijn onnuttig)
Maar anderen willen misschien sneller helpen of zullen eerder hun mening kwijt kunnen als ze niet door een startpost moeten gaan met een deel specificaties van twee systemen waar een deel details overbodig zijn. Dat levert misschien meer/snellere reacties op voor jou. Dat vond ik wel een nuttige opmerking. Excuseer als je dat commentaar vond.

[ Voor 31% gewijzigd door Mizitras op 03-01-2006 22:36 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Topicstarter
excuses aanvaard

iig het is allemaal puur hobbymatig :-)

Zoals ik al zei ik ga geen spellen als Fear oid spelen ( daar zijn beide niet geschikt voor, sparen voor een betere machine :-))
af en toe een spelletje als RTCW of TBFME.

Nou zegt mij gevoelsmatig dat die P4 dan beter presteerd...
kloksnelheid is hoger en een hogere bussnelheid plus iets betere videokaart?

Nou krijg ik het idee uit de reacties dat dit dus anders is...

Die MCE machine ben ik nog niet uit of dit MCE wordt of een andere variant. Hier wil ik graag is mee gaan stoeien!!!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Er is maar 1 manier om daar achter te komen: draai op beide systemen eens een 3D Mark 2001 of 2003 benchmark met de ATI kaart erin. Degene met de hoogste score zal het vlotste zijn in games.

🖥️ | 🚗

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
De eerste is beter in games dan de tweede, HTPC taken zullen ze allebei evengoed doen ==>

Gamen op de eerste, HTPC op de tweede.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tsja, lekker makkelijk, anderen je keuzes laten maken 8)7 :P

Als je wat reviews doorneemt kom je er al snel achter welke configuatie het best is voor games etc. Als je gevoel zegt dat de P4 wat beter presteert, kan je gerust kiezen voor de P4... het is jouw keus. :) Een feit blijft dat die videokaarten niet al te best zijn dus recente games kun je eigenlijk wel vergeten.

Er zijn genoeg vergelijkingen te vinden, deze bijvoorbeeld, waarin de processors vergeleken worden. Er zijn er ook weer genoeg te vinden waarin de videokaart vergeleken wordt. Daaruit kan je zelf wel je conclusies trekken. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.