Toon posts:

CRC errors - alles geprobeerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb nu zolangzamerhand alles geprobeerd maar ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik krijg bij meerdere bestanden die niet corrupt zijn crc errrors of hij pakt het helemaal niet uit. Ik weet neit of het ermee te maken heeft, maar het geluid doet het ook niet.

Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
1. Memory check - geen fouten
2. HDD check met diagnostisch tool fabrikant - geen fouten
3. Windows opnieuw geinstalleerd - geen oplossing
4. Partition magic - geen fouten
5. Windows diagnostische tools geen fouten

Ik heb het volgende systeem (pas 3 weken):

Processor AMD Athlon64 3000+ (1.8 GHz) Venice boxed
Moederboard ASUS A8N-SLI
Geheugen Kingston DDR ValueRAM 512Mb 400MHz Non ECC CL3 (2x)
Videokaart XFX 128Mb 6600GT TV/DVI
Geluidskaart Standaard geluidskaart
Netwerkcontroller Standaard netwerkcontroller
Harde schijf HITACHI 250Gb 8Mb SATA II 25DLA380
Behuizing AOPEN H600B Zwart + Airguide

Alle suggesties zijn welkom.

Alvast bedankt.

Groet, sir_nfs

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:13

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Formatteer de hele schijf eens normaal in Windows Setup (niet snel), misschien ligt je bestandssysteem overhoop ofzo...

Ander S-ATA kabeltje?
Ervaring leert dat goedkope kabels niet mogen knikken. :X

[ Voor 28% gewijzigd door PD2JK op 03-01-2006 23:50 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Het kan zijn dat zulke problemen optreden doordat PCI slots hun IRQ delen met bv. de SATA controller, dan zou het moeten helpen om geluidskaart, netwerkkaart etc. om te plaatsen naar andere PCI slots.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 16:34
Als ik het goed lees heb je alleen problemen met ingepakte bestanden? Probeer eens een andere versie van de archiver.

Verwijderd

Topicstarter
In reactie op Prutz0r:

1. Ik heb de eerste particitie reeds 2x geformateerd. Moet ik de hele schijf opnieuw formateren? Maakt dat uit?
2.Ik heb S-ATA reeds al vervangen. Probleem blijft.

MaikeIG:
Netwerkaart en geluidskaart zijn geintergeerd in moederboard. Volgens mij zijn alle PCI slots leeg. Zou dit wel een oorzaak kunnen zijn voor geen geluid?

Obliterator:
Heb meerdere uitpak programma's reeds geprobeerd. Ook .exe programma's die vervolgens selfextracting doen, vertonen problemen.

Graag meer tips!

Bedankt!

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

CRC fouten bij dat soort programma's duiden toch heel vaak op geheugenproblemen. Ik denk niet dat je de harddisk of SATA moet verdenken. Dan had je met willekeurige bestanden ook last moeten hebben van datacorruptie.

Begin al eens met MemTest86, dan misschien een torture test met Prime95 (laat die maar gerust urenlang lopen). Daarmee kun je goed de stabiliteit van zowel geheugen als CPU controleren.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Verwijderd

Ik heb wel eens gehoord dat de nForce4 chipsets soms datacorruptie veroorzaken. misschien hier eens op zoeken?

Verwijderd

ASUS mobos hebben problemen met NCQ/TCQ. Er zijn verschillende topics over dit probleem.

Verwijderd

Ik heb ooit eens zo'n zelfde soort probleem gehad. Toen kwam het door een virus die m'n zips en exe's vernaggelde. Heel logisch was dat: De virus paste het exe file aan, zodat de crc check niet meer klopte.

Misschien is dat hier niet het probleem, maar dacht dat 't geen kwaad kon om toch te melden

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 10:43:
...
MaikeIG:
Netwerkaart en geluidskaart zijn geintergeerd in moederboard. Volgens mij zijn alle PCI slots leeg. Zou dit wel een oorzaak kunnen zijn voor geen geluid?
...
Mijn opmerking over kaarten wisselen is blijkbaar niet van toepassing.

Om even door te gaan op dat geluidsprobleem:
Dat de geluidkaart geïntegreerd is is niet de oorzaak van het niet hebben van geluid, maar weet je wel zeker dat de geluidskaart geïnstalleerd is m.b.v. de drivers die je dan bij je moederbord hebt gekregen? Staat er wellicht in de device manager (My computer - properties - hardware - device manager) ergens een vraagteken bij de categorie sound, dan is (opnieuw) installeren van drivers misschien genoeg om je geluid aan de praat te krijgen.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Probeer eens drivers voor je hardeschijf te installeren :)
Ik had dat ook voor mijn WD schijven icm met Abit NF7-S mobo, die hadden aparte drivers nodig, die niet in windows ingebakken zaten. Zonder die drivers gaf ie ook crc errors bij het uitpakken van bestanden.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

bekent probleem bij mij... hier was het de combinatie van 2 verschillende merken ram. Memtest gaf overigens geen fouten. Na vervangen van de module die niet in mijn mobo's lijst met ondersteunde ram-merken stond. probleem voorbij.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-02 11:48
Wat voor nforce chipset drivers gebruik je, en welke bios versie heeft je moederbord?
Ik meen me te herinneren dat er in sommige gevallen wat problemen waren met de nforce4 chipset drivers icm met bepaalde bios versies. Zal nog even kijken of ik meer kan vinden

Snelle tip: probeer eens of je dezelfde problemen ook hebt als je de nvidia firewall uitschakelt

Ik heb zelf een tijdje geleden ook zoiets gehad met mijn asus a8n-sli (corrupte zip/rar files, downloads corrupt) toen ik de bios geupdate had, na wat zoeken bleek dat de nvidia firewall de boosdoener was. Is natuurlijk niet 100% zeker dat je hetzelfde hebt maar het is de moeite waard om even te checken denk ik.
Een topic over dit probleem hier
Dit is ook wel een informatieve
En nog een topic hier op GOT

[ Voor 69% gewijzigd door Emcee op 05-01-2006 01:38 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:24
de TS meld dat hij uitpak problemen heeft, hij krijg dan CRC error's.

Volgens mij heb je dan gewoon _niet_ de laatste versie van WinRAR geinstalleerd... Of heb je dit probleem ook bij .cab bestanden tijdens de installatie van allerlei software (zoals Office e.d.)?

edit: nevermind, kan niet lezen.. :/

[ Voor 9% gewijzigd door SyS_ErroR op 05-01-2006 01:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor de reacties.

1. Memtest - heb de hele nacht laten lopen, geen errors
2. ASUS NCQ/ TCQ - ga ik uitzoeken.
3. Sound - geen conflicten of niet herkende apparaten. Heb gemerkt dat als ik alles helemaal open zet, ik wel heel zachtjes geluid hoor. Ik heb alle volume regelaars opengezet, via advanced options, maar ik kan het niet harder zetten. Weet iemand hier nog wat op?
4. Dirvers HDD - Hitachi verstrekt geen drivers voor HDD. Zij zeggen die zitten bij het OS.
5. RAM ondersteuning - de configuratie (moederboard + memory) komt van de best buy guide. Ik mag hopen dat in orde is.

Mijn volgende stap is denk ik:

1. Punt 2 checken.
2. Partitie eruit slopen (iemand nog een tut hierover) en schijf helemaal opnieuw formateren en Windows er opnieuw opzetten.

Mocht iemand betere oplossingen hebben dan hoor ik dat graag.

Groet, sir_nfs

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

heb etzelfde probleem, zelfde mobo en zelfde type processor, maar met de beruchte maxtor schijven.
firewall is niet geinstalleerd, nieuwste nforce drivers en laatste firmware voor het mobo.
(heb met ATTO diskbench trouwens ook zeer vreemde resultaten)

hoe zie je of de firewall ook daadwerkelijk uit staat (ik las ergens dat ie hardwarematig in de chipset zat? of heb ik dat verkeerd begrepen)

bij et lezen van verschillende topics begin ik toch te denken dat het mobo de boosdoener is, en dan met name de nforce chipset.

ook mn SLI setup werkt niet naar behoren, maar das een ander onderwerp.

[ Voor 15% gewijzigd door MUSTIS op 17-01-2006 14:03 ]

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Pagina: 1