Linksys WRT54G: krijg geen toegang tot Admin-pages

Pagina: 1
Acties:

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:40
Op de één of andere manier kan ik bij mijn Linksys WRT54G maar zeer mondjesmaat inloggen op de 192.168.1.1-admin-settings.

Op mijn eigen pc lukt het al helemaal niet, op de mijn werklaptop soms (was net de wireless security aan het instellen met WPA-key en dan "apply" en dan is de verbinding met het apparaat weer weg...

Ter info: gewoon een utp-kabel van mijn netwerkkaart naar poort 1 achterin de Wrt54G, geen proxies of whatsoever die het kunnen beinvloeden...Ik krijg het inlogscherm al niet eens voor mijn neus, laat staan dat ik verder kom.
Ik doe ongetwijfeld iets fout..maar wat?

EDIT: wat ik nu zie is dat de netwerkkaart druk bezoig is met "acquiring network address" en daarna: "this connection has limimted or no connectivity...."
Heb al meerdere kabels gebruikt (zowel normaal als crossed) maar dat helpt ook niet.

Thanks!

[ Voor 18% gewijzigd door mikekiwi op 03-01-2006 22:02 ]

Verwijderd

Stel eerst eens een vast IP-adres in in de range van die router. Probeer dan te pingen en als dat werkt je webinterface op te vragen.

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Oh, daar ben ik inmiddels aan gewend.
Zodra ik wat aan m'n instellingen op de BEFW11S4 (AP) heb gewijzigd (en dat gaat overigens alleen maar met IE) moet ik de stekker uit de USB-netwerk adapter halen en dan er weer instoppen, refresh en dan ben ik er weer...
Is wat omslachtig, maar ben gestopt met zoeken naar een oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door PaulZ op 03-01-2006 22:44 ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:40
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:39:
Stel eerst eens een vast IP-adres in in de range van die router. Probeer dan te pingen en als dat werkt je webinterface op te vragen.
U wordt bedankt! _/-\o_

Alleen het wijzigen van het ip-adres van dynamisch naar iets in de betreffende range deed het wonder al geschieden. Dan kan ik gelijk zonder probleem inloggen.

Dus nu wijzigingen gedaan, ip-adres weer dynamisch gemaakt en klaar is kiwi (met een lekkere verbinding)!