Toon posts:

Laptop slaat spontaan uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Mijn laptop slaat spontaan uit. Zonder enig geluid of waarschuwing vooraf. Meestal kan ik de laptop daarna direct weer opstarten, maar soms slaat ie ook al uit tijdens het opstarten. Het gebeurt tot nu toe als er een bewerking wordt gedaan die zo'n 10 a 15 minuten duurt bv. werken in Word of internet of dus tijdens het opstarten van de laptop.
Wie heeft er een idee waar ik zou moeten zoeken om dit probleem te verhelpen. Ik werk met Windows XP met SP2.
Alvast bedankt
Hennie

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:11

Piggen

Lekker bakkie

Als er nog garantie opzit helemaal niets natuurlijk en het de leverancier of fabrikant uit laten zoeken.
Het lijkt erop dat de koeling het begeven heeft. Wellicht is er een fannetje kapot of is het vastgelopen door overmatig stof.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:20

Theo

moederbord

wat voor laptop, hoe oud, temperaturen, ook aan netstroom problemen? Wat bedoel je met bewerking?? Is dat 10-15 minuten 100% load??

Nu met WP, PV, EV en PC

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
- al zonder accu geprobeerd?
- fans (vooral van cpu) al geschoongemaakt?
- geheugentest al eens gedaan?

Als bv de fan van je CPU verstopt zit of helemaal niet meer aanslaat is het te hopen dat je CPU het overleeft heeft, heb regelmatig CPUs mogen vervangen als gevolg hiervan.... (vooral AMD mobiles)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zou je iets meer zelfinitiatief kunne laten zien? Hier op GoT is het eigenlijk de bedoeling zo veel mogelijk details te geven en ook veel zelf uit te proberen. Je kunt bijvoorbeeld met programma's de temperatuur uitlezen van je processor, mocht er een sensor in je laptop verwerkt zitten. Ook kun je even nachecken of niet toevallig je accu niet brak is, zoals DJSmiley al aangeeft. :)

Verwijderd

Als het een Compaq/HP is is je moederbord voor 95% zekerheid defect... hebben ze wel eens vaker als ze dit doen (soms al uit de doos zoals bij mij :()

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Sorry dat het ff duurde, maar ik zit niet zo vaak op een forum
Ik heb een Hi-Grade Notino 3400s van 3,5 jaar oud.
Celeron (R) CPU 1,70 GHz
Kloksnelheid 1,69 GHz 496 MB
Hoe ik de ventilator schoon moet maken, weet ik niet. Ik heb nog nooit een laptop open gemaakt dus.... heb ik de ventilatie ingangen aan de onderzijde met een stofzuiger schoon gezogen in de hoop dat dit helpt. (tot op heden gaat het goed)
Hoe warm de processor wordt weet ik niet en het geheugen lijkt mij niet overbelast, daar ik tijdens het opnieuw installeren van Windows XP een paar maal dit probleem heb gehad. Iedere keer als hij wilde opstarten van de cdrom sloeg de pc uit. Pas nadat ik tijdens dit opstarten op bv. de pijltjestoetsen drukte ging hij verder en kon windows geinstalleerd worden.
Het probleem doet zich voor met of zonder netstroom.
3,5 jaar oude accu, zou die al brak zijn? Staat trouwens meestal op netspanning.
Hopelijk hebben jullie zo iets meer info
Alvast bedankt
Hennie

Verwijderd

Fan schoonmaken van een laptop doe je met de stofzuiger of beter met een compressor. Ik be zelf een compressor, maar je kunt ook even naar het banden-op-pomp-pint rijden.

Bij een laptop waar weinig aan te zien is qua koeler blijkt toch vaak HEEL VEEL stof in te zitten.
Pagina: 1