iPod Nano video out?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 21:04
Hoi even een kleine vraag:

De huidige video iPod en vorige photo iPod hebben allebei een video out optie om zo foto's en filmpjes te bekijken op een tv scherm. Nu is mijn vraag of dit ook met de iPod Nano kan (met foto's dan). Kan dit nergens op de apple site vinden, maar gezien de Nano ook in de universal dock past met video out lijkt het me wel. Wie weet dit zeker, of kan dit eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 18:51

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Dit lees ik bij de beschrijving van het Apple iPod Universal Dock
Foto’s op een televisie of andere beeldapparatuur weergeven met een iPod AV Cable of S-videokabel als u in het bezit bent van een iPod met kleurendisplay (met uitzondering van de iPod nano).
Niet dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

Dit gaat ook niet via de dock uitgang maar via de koptelefoonuitgang en dan kan je ook een mini jack plug (maar dan met 3 uitgangen naar geel rood en zwarte tulpstekker ( hierom ook 3x geisoleerd bij het jackaansluitinkje), instoppen. De nano heeft echter maar twee geisoleerde stukken in de jack uitgang(voor links en rechts dus). Zie dit kabeltje:
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B0007A2BL4.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-10 19:17
E-Mile schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 23:13:
Dit gaat ook niet via de dock uitgang maar via de koptelefoonuitgang en dan kan je ook een mini jack plug (maar dan met 3 uitgangen naar geel rood en zwarte tulpstekker ( hierom ook 3x geisoleerd bij het jackaansluitinkje), instoppen. De nano heeft echter maar twee geisoleerde stukken in de jack uitgang(voor links en rechts dus). Zie dit kabeltje:
[afbeelding]
Klopt! Maar als je hem in een universal dock plaatst dan gaat het via de dockconnector. Alleen de Nano maakt hier geen gebruik van. In de Apple shop legde ze mij dat als volgt uit:
De nano vekleint de foto's om ze sneller weer te kunnen geven en beter geschikt te maken voor het scherm van de nano. De gewone iPods doen dat niet. Je kunt dus geen gebruik maken van de s-video out op het universal dock.
Toch heb ik de universal dock gekocht en dat heb ik gedaan voor de remote mogelijkheden want die werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-10 21:04
Dank U voor de snelle antwoorden. Beetje jammer dat dat niet werkt, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Ja kwam er zelf ook pas achter toen ik mn nano had, had nog zo'n kabeltje liggen dus ik blij aansluiten, blijkt ie het niet te doen, kreeg foutmelding van mn TV? 8)7 (Trouwens, als je fotos op je iPod Nano zet, krijg je bij status zo'n berichtje waar instaat: Foto's optimaliseren voor iPod o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:45

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

De reden is eigenlijk vrij simpel: De nano is zo klein dat ze niet óók nog een tv encoder chip op het printje kwijt konden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Zou leuk zijn als dat wel lukt in de volgende generatie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:19
sebastius schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 22:36:
De reden is eigenlijk vrij simpel: De nano is zo klein dat ze niet óók nog een tv encoder chip op het printje kwijt konden.
Plaatjes zijn ook zo klein gecodeerd dat ze op een TV niet mee mooi zijn.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 12:08
paella schreef op zondag 08 januari 2006 @ 12:20:
[...]

Plaatjes zijn ook zo klein gecodeerd dat ze op een TV niet mee mooi zijn.
itunes vraagt of je ze wilt optimaliseren voor de nano, dus als je dat niet doet zijn ze wel gewoon groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
Av Conncection kit
FirmWare upgrade

Als ik zo bovenstaande links bekijk is het mogelijk dat er voor de nano nu ook video-out support is, via het universal dock. Nu is mijn Nano nog in reparatie dus kan het zelf helaas niet testen :| . Maar dit lijkt me wel een coole feature, en ik blij ben dat ik het universal dock heb aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar uit concludeer je dat?

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar uit concludeer je dat?

offtopic:
knoppenblind

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:45

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

L-VIS schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 10:15:
Av Conncection kit
FirmWare upgrade

Als ik zo bovenstaande links bekijk is het mogelijk dat er voor de nano nu ook video-out support is, via het universal dock. Nu is mijn Nano nog in reparatie dus kan het zelf helaas niet testen :| . Maar dit lijkt me wel een coole feature, en ik blij ben dat ik het universal dock heb aangeschaft.
Volgens mij is het een update voor zowel de ipod Video als de ipod Nano, en dat staat dan strak achter elkaar, maar dat betekent echt niet dat er ineens een video uitgang op de nano zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
Nee ik bedoel dat je nu foto's kan bekijken op je tv via je universal dock:

Av connection kit
Slideshows: iPod with color display, iPod nano and iPod with video
Ik snap ook nog wel dat je line out geen video out erbij heeft gekregen.

[ Voor 25% gewijzigd door L-VIS op 12-01-2006 09:08 ]

Pagina: 1