Toon posts:

Verbinding maken met andermans modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem.
ik moet het een en ander instellen in iemands modem, maar diegene woont 100 km van mij vandaan.
nu zat ik te denken ik heb zijn ip enzo kan ik dan niet gewoon in zijn modem komen vanaf me eigen computer?
misschien een stomme vraag had ik beter moeten zoeken maar ben al een heel tijdje aan t zoeken en kan niks vinden

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:07

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ADSL modems oid?
Nee, dat kun je normaalgesproken niet. Soms kan zoiets met telnet, maar dan moet het modem het wel ondersteunen, en dan moet dat ook geactiveerd zijn.

Ik denk dat je het beste de handleiding van het modem er bij pakt, en dan alles stap voor stap doorbelt. (het zou niet de eerste keer zijn dat ik zoiets doe, en dat kan erg frustrerend zijn als het niet goed gaat :P )

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
dus moet ik eerst 100 km reizen voor de handleiding en dan is t nog de vraag of t werkt :9
hehe nee oke dan zal ik wel wat anders proberen in ieder geval bedankt voor de info

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 02:19
Ik neem aan dat hij lokaal z'n modem configureert via de ingebouwde webserver. Die andere persoon zou dan een proxy voor je kunnen draaien, of, eenvoudiger, je toegang geven op z'n computer met Remote Desktop of VNC. Dan kun je gewoon op zijn computer rommelen (en met VNC kan 'ie nog meekijken ook).

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Ik denk dat ALS het mogelijk is; dat je even meer info moet posten over wat voor een modem het is en vooral hoe de opstelling eruit ziet. Ik neem aan dat je bedoelt dat je de webinterface van een kabel/ADSL modem wilt benaderen?

In dat geval moet je dat waarschijnlijk specifiek open zetten in de configuratie van het modem. Deze optie is vaak te vinden onder de optie "allow WAN side HTML access" of iets dergelijks.

Maar dan nog zul je acties moeten verrichten aan de interne kant van het modem om deze optie aan te zetten. Ik ga er vanuit dat deze standaard uit staat.

edit:
Op zich is VNC of remote desktop een goed idee maar dan moet je denk ik eerst een poortje doormappen naar binnen toe.. Ook dat zul je moeten regelen aan de andere kant :>

[ Voor 16% gewijzigd door Pakjebakmeel op 03-01-2006 21:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
hij heeft daar een computer en een speedtouch 550 adsl modem.
adsl van HetNet. maar als hij VNC erop zet moet je dan geen poorten forwarden in het modem?

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Gebruik anders Hamachi, dat is een VPN programmatje waar je NIKS voor hoeft te forwarden, heeft mij laatsts ook al geholpen :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Topicstarter
oke ga ik dat eens proberen als die digibeet t voor elkaar krijgt tenminste :P

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 21:27:
oke ga ik dat eens proberen als die digibeet t voor elkaar krijgt tenminste :P
Ik heb het een digbeet ook voor elkaar laten krijgen, jij maakt een kanaal, hij joint hetzelfde kanaal en presto, je hebt een VPN :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Waarom download je de handleiding niet even en probéér je het niet?

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 13:26
Heeft hij wel internet nu? Anders kun je hem idd via de handleiding een remote login laten zetten op je speedtouch. Maar als je niet eens op het idee komt om in de handleiding te kijken, hoe wil je dan ooit een modem instellen?

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt topic kan mij betreft dicht
allemaal bedankt voor jullie reacties _/-\o_

Verwijderd

Soultaker schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 21:17:
Ik neem aan dat hij lokaal z'n modem configureert via de ingebouwde webserver. Die andere persoon zou dan een proxy voor je kunnen draaien, of, eenvoudiger, je toegang geven op z'n computer met Remote Desktop of VNC. Dan kun je gewoon op zijn computer rommelen (en met VNC kan 'ie nog meekijken ook).
daarvoor moeten weer poortjes worden geforward op de router van degene wiens pc wordt overgenomen, dat kan ie vast niet ;)

Maargoed, het is opgelost, hoe heb je het nou gefixt?

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 22:52
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:56:
het is gelukt topic kan mij betreft dicht
allemaal bedankt voor jullie reacties _/-\o_
En nu er een knowledge base artikel van maken.
Pagina: 1