bleuyes >>>
Nou daar komt ie dan

Sorry maar da's dus echt een lose opmerking, waarom is wat jij vindt automatisch de waarheid en de mening die iedereen moet hebben?
Dat is dus helemaal geen loze opmerking. En ik zal je exact vertellen waarom ik alle reden heb om aan te nemen dat jij nauwlijks tot geen kennis hebt van moderne biotechnologie (nogmaals: niet bedoeld al;s flame

)
Ik vindt dat je niet moet knoeien met DNA, want je doet er dingen mee wat natuurlijkerwijs niet mogelijk is. (en dat is mijn ogen verkeerd)
Wanneer jouw ouders jou maken knoeien ze in veel en veel grotere hoeveelheden met DNA dan wanneer er bij genetische manipulatie gebeurt. Bij gen. man. wordt aan één eigenschap gesleuteld die heel nauwkeurig gevolgd kan worden en controleerbaar is. Bij kruising tussen 2 mensen of 2 planten worden miljoenen eigenschappen door elkaar gegooid. Volkomen oncontroleerbaar. Dit gebeurt evengoed al eeuwen: Het heet gewasveredeling.
Ze kunnen in de toekomst ook dummy-mensen kweken d.m.v. DNA en klonen (of het gebeurt al), daarbij moet je denken aan een mens die alleen wordt geboren om vingers, armen, tenen, neus, ogen af te staan aan de gene van dat DNA. (en ook al zegt men dat deze z.g.n dumy geen gevoel of wat dan ook heeft, bewezen kan het niet worden)
Dat is bij kikkervisjes idd al gedaan. Deze organsimen die dan gekweekt worden hebben dan geen centraal zenuwstelsel of hersenen en zijn dus vergelijkbaar met een plant. Op deze manier kan het hele donorprobleem opgelost worden en zouden miljoenen mensen geholpen kunnen worden in de medische zorg. Tevens worden ook de problemen van afstotingsverschijnselen en orgaanhandel opgelost.
Dat jij dit hele idee onsmakelijk/onetisch vind is geen goed argument om zoveel mensen zoveel medische zorg te ontzeggen.
Ik ben er tegen, het is toch niet de bedoeling dat wij met leven en de natuur gaan prutsen??
Bedoeling? Wie heeft het over een bedoeling? Waarom zou er een bedoeling van het leven zijn? Je klinkt een beetje als de mensen die 100 jaar terug de vleigmachines vervloekten omdat we ons op terreinen waagden die niet door de goden aan de mens gegeven waren. (Mooie zin hè?

)
Als jij eens wist wat jij allemaal voor genetisch gemanipuleerd voedsel naar binnen werkt op een dag, daar wordt je niet goed van.
Ook hieruit blijkt dat je geen kennis van zaken hebt. Want wat is er mis met het eten van gen geman. voedsel? Ben je er ooit ziek van geworden? Weet je überhaupt wel wat het is? Genetische manipulatie is veel te uitgebreid om er een algemeen oordeel als goed of slecht over te geven. Als je het voedsel zo manipuleert dat je er meteen aan dood gaat is het idd niet echt gezond. Maar wat maakt het uit als je een tomaat zo manipuleert dat hij alleen een beetje voller is van kleur?
En wie zeg jou dat je over een paar jaar geen afwijkingen of last krijgt door dat eten?? (je weet het niet)
Hoe kom je erbij dat het wel zo zou zijn? Ik heb nog nooit een wetenschappelijke verklaring gehoord waarin staat dat daar een kans op bestaat. Je verzint hier gewoon iets.
En jij vindt dingen zoals mais met schorpioenen dna niet iets om over na te denken?
Nee. Jij wel? Zo ja, leg eens geod uit waarom en wat er mis mee is.
Ze kunnen dan wel zeggen het is onschadelijk voor de mens, maar in het verleden hebben laboranten/dokters/geleerden het wel vaker mis gehad met allerlei dingen...
Als je kanker hebt ofzo dan zou ik ook maar geen behandeling nemen door de reguliere geneeskunde. Ze zeggen wel dat het goed is enzo, maar wie weet zitten ze daar wel helemaal naast. Ze hebben het wel eerder mis gehad.
Nogmaal: Vat het allemaal niet persoonlijk op als ik beetje "overtuigend" post