Audigy 4 klinkt slechter dan gewone audigy

Pagina: 1
Acties:

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik heb een poosje een gewone audigy player gehad en het leek mij eens leuk om te upgraden. Dus kocht ik gisteren een audigy 4 retail (kaart met afstandsbediening)

http://nl.europe.creative...ategory=434&product=14103

Maar het valt mij op dat het geluid nu juist slechter is. De bas klinkt woemeriger en het midden en hoog klinken nu ook niet lekker zuiver meer. Als speakers gebruik ik de Megaworks 550 thx
Ik vind dat ik er nu qua geluid juist op achteruit ben gegaan, het lijkt wel alsof ik naar een oude sb live! zit te luisteren. Ik heb al van alles geprobeerd met instellingen, cmss uitzetten hielp al een stuk en bracht wat meer diepte en zuiverheid in de klank maar het klinkt nog steeds veel minder vol en zuiver dan mijn gewone audigy player. Weet iemand wat dit is? Of is de audigy 4 gewoon een veredeld sb live kaartje met een emu chipje erop en plakken ze er doodleuk audigy 4 als naam op? Want dat vermoed ik momenteel namelijk. Wie kan mij helpen?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je even bij de product foto's had gekeken, dan had je kunnen je zien dat er inderdaad gewoon een e-mu chip op zit:
http://images.europe.crea...ork/A5_RGB/audigy_4_c.jpg

Of heb ik je post nu verkeerd begrepen en ging het niet direct om het al dan niet gebruiken van een e-mu chip?

[ Voor 24% gewijzigd door Orion84 op 03-01-2006 21:14 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

En dat betekend? Op een Audigy 4 Pro is ook een e-mu chipje te vinden namelijk (met de naam Audigy 4 er op):

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarexl.com/reviews/creative/audigy4pro/6.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door Bor op 03-01-2006 20:54 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Buiten dat alles heeft soundblaster ook de x-fi uit en die gooit wel hoge ogen. Ik zou zeggen, ruilen voor een x-fi. Dit schijnt na lange tijd weer echt een revolutionaire kaart te zijn.

(En de laatste revolutie was in mijn ogen de AWE32 met een EMU8000 chip, dus dat werd wel weer eens tijd.)

Wat betreft de prijs. Ja, een x-fi zal duurder zijn, maar dan heb je ook wat. Ik heb even gekeken en hij is ongeveer 100 euro. Toen de AWE32 uitkwam kostte hij 599 gulden, dus ik vind het wel meevallen.

[ Voor 72% gewijzigd door jvo op 03-01-2006 21:03 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Een X-fi is ook 2x zo duur ;) Daarnaast levert de X-Fi XtremeMusic regelmatig compatibileitsproblemen op in combinatie met bv een Nforce 4 bordje. Een Audigy 4 heb je al voor zo'n 50 euro.

[ Voor 74% gewijzigd door Bor op 03-01-2006 21:06 ]

• Volumius
opzich is het nemen van een x-fi voor mij geen probleem, (asus p4p800) Maar na deze nare ervaring ben ik toch wel van een koude kermis thuisgekomen. Maar vergelijk maar eens de oem versie van de audigy 4 en de pro versie, dan zie je dat de lay out van de kaarten totaal verschilt en je zal ook zien dat op de goedkope audigy 4 versie enkel emu op de chipset staat en geen audigy.

Levert een x-fi op mijn megaworks 550 een beter geluid dan de gewone audigy player die ik nu heb? Ik luister hoodfzakelijk cd's en mp3.

• Volumius
Orion84 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 20:26:
Als je even bij de product foto's had gekeken, dan had je kunnen je zien dat er inderdaad gewoon een e-mu chip op zit:
http://images.europe.crea...ork/A5_RGB/audigy_4_c.jpg

Of heb ik je post nu verkeerd begrepen en ging het niet direct om het al dan niet gebruiken van een e-mu chip?
ik wist inderdaad dat er een emu chip op zat maar ik wist niet (wat ik nu na mijn constateringen concludeer, verbeter me als ik het mis heb) dat een audigy chipset zoveel beter zou klinken.

• Bor
  • Nu online

Bor

Wat is nu het probleem aan het ontbreken van het woord "audigy" op het e-mu chipje? Op de audigy 4 pro is namelijk het woord audigy te lezen maar ook het woord e-mu op de chip.

• Volumius
Maar het geluid klinkt namelijk exact als een live 5.1, zodra ik mijn gewone audigy er weer in stop klinkt het veel zuiverder. En leg maar eens voor de gein een live 5.1 kaart naast die audigy 4 en leg daarnaast een gewone audigy en kijk dan welke je afgezien van de opdruk het meest op elkaar vind lijken.

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-02 21:55

r.marijnissen

sapphire512mb

Audigy 4 is zonder afstandbediening een kleine 50€.
Met over de 100€.

Je praat over de audigy 4 pro als hij met afstandsbediening is.

• Bor
  • Nu online

Bor

De normale Audigy 4 is met afstandsbediening. Alleen bij sommige OEM verpakkkingen word de afstandsbediening niet meegeleverd.

Normale Audigy 4 (non pro):

Afbeeldingslocatie: http://images.soundblaster.com//images/products/headers/prod14103_hdr2_1_6_2.jpg

De audigy 4 Pro is eigenlijk een andere kaart met o.a. THX certificering, breakout box etc.

Afbeeldingslocatie: http://images.soundblaster.com//images/products/headers/prod10853_hdr2_1_6_2.jpg

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:25
Bor de Wollef schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:30:
De normale Audigy 4 is met afstandsbediening. Alleen bij sommige OEM verpakkkingen word de afstandsbediening niet meegeleverd.

Normale Audigy 4 (non pro):

[afbeelding]

De audigy 4 Pro is eigenlijk een andere kaart met o.a. THX certificering, breakout box etc.

[afbeelding]
Verdorie, had ik toch de retail versie moeten kopen :(

Hoe dan ook: ik vind dat er niks mis is met de Audigy 4. Bij mij is hij heel zuiver...

Verwijderd

Hoi hoi ff off topic een beetje, Ik heb een vraag als ik een SB live heb in mijn vaders pc is het verstandig voor hem om een audigy 4 te gaan kopen? of maakt dat te weinig verschil uit?
Groetjes Bart

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-02 23:55
Ik ondervind geen problemen met mijn bulk audigy 4.
Heb hem gewoon aangesloten op een stereo.
Maja ik heb niet echt referentie met andere geluidskaarten behalve moederbord zelf.

En was niet bepaald dat ik daar veel geluidverschil in hoorde. alleen dat die kaart wat meer voorversterkt.
Pagina: 1