Google PC + Operating System?

Pagina: 1
Acties:

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Wist niet goed waar ik dit moest plaatsen, aangezien er een hele PC aan vast schijnt te zitten.
Maar iig:
Speculation is mounting that [Google cofounder Larry] Page will use a keynote speech at the Consumer Electronics Show in Las Vegas on Friday to unveil details of a low-cost computer or internet-enabled device that will run on a new operating system developed by Google.

Because the device - similar in concept to the Mac Mini unveiled last year by Apple's Steve Jobs - doesn't use Microsoft's Windows, it could cost as little as $200.

Despite its low price it would enable users to collect and store internet-delivered content such as films, music and photos then show it on TV.

According to the LA Times, Google will announce details of the new device at CES, where it could also unveil its partnership with Wal Mart to sell the machines.
the Guardian.

Ben benieuwd of dit echt zo is. Zou niet echt onverwacht zijn iig, het zat er wel aan te komen :)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:03

Jimbolino

troep.com

je moet wel de frontpage in de gaten houden natuurlijk:
nieuws: Gerucht over goedkope 'Google Cube'-pc

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Ouch, sorry :D
Zal ik inderdaad eens wat vaker doen :+

Verwijderd

Het 'door google ontworpen OS' geloof ik niets van. Dat zal wel gewoon een skinned linux of linux derivaat zijn, denk ik.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06:50

Boss

+1 Overgewaardeerd

Zou wel een verassing zijn voor mij :). Zou een verschuiving zijn van de activiteiten van Google van software/applicaties naar hardware/os.

Afwachten dan maar!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025
Het besturingssysteem zal er denk ik in ieder geval niet uitzien zoals in dit bericht: nieuws: Chinese website toont 'Google OS'

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

• Jimbolino
  • Laatst online: 04:03

Jimbolino

troep.com

Boss schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:54:
Zou wel een verassing zijn voor mij :). Zou een verschuiving zijn van de activiteiten van Google van software/applicaties naar hardware/os.
als groot bedrijf moet je altijd uitbreiden naar andere markten. Kijk maar naar apple, ooit begonnen met zijn macintosh, nu met mp3 spelers. Kijk naar sony en philips: begonnen met cd spelers en gloeilampen, nu maken ze tft schermen laptops en scheerapparaten.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Boss schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:54:

Afwachten dan maar!
Google maakt echter al langer hardware: clique
Maar inderdaad dit is wel iets anders.

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

Verwijderd

Dat is geen 'hardware maken', dat is 'bestaande hardware voorzien van eigen software en branden'.\

(in dit geval 'branden' te lezen als 'brenden', niet 'branden' als in vuur)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 20:55 ]

• RagaBaSH
  • Laatst online: 27-11-2025

RagaBaSH

Huttenbouwer

Volgens mij is dit zo'n gerucht dat elk jaar weer terug komt: "Ze komen dit jaar echt met een eigen PC en OS". maar het past gewoon niet in de strategie van google.
Daarnaast heeft google zoveel van zijn software web-based dat je eigenlijk $200+ zou uitgeven voor een kioskPC. Er is nog geen enkele van deze PC's die succes heeft gehad bij de consumenten (en er zijn er behoorlijk wat geweest, denk o.a. aan alle "senioren" PC's en de netpliance, of iPliance ofzo).
Ik verwacht eerder dat google wat leuks gaat doen met OpenOffice/StarOffice of een echte eigen browser (evt. fork van firefox) gaat uitbrengen.
Bullshit dus, zo'n aankondiging

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 12:00

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik verwacht trouwens niet dat ze met een heel eigen OS komen hoor. Ik denk dat het systeem meer iets weg zal hebben van een internet-terminal. Zoiets als al vaker op de markt is gekomen. Vaak is het "under the hood" een BSD of Linux. Een "Google OS" vind ik mooi verzonnen van de media, maar ik denk dat een aantal analysten de bronnen verkeerd hebben geinterpreteerd. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-01 15:35
Als ze wel zoiets doen, word het waarschijnlijk een soort van barebone PC met een eigengemaakte versie van Linux, waarschijnlijk gebaseerd op een bestaande distributie. Ik twijfel eraan of ze echt grote plannen hebben op de computermarkt. En we moeten denk ik eerst maar even wachten tot dit gerucht uit het geruchtenhoekje komt.

• Michael
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 19:22
Waarom gaat iedereen ervan uit dat het gebaseerd wordt op linux ? :-)

Als bedrijf zijnde wil je dat juist niet wegens beperkingen met de licentie, dus het lijkt me echt heel sterk.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Michael schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:29:

Als bedrijf zijnde wil je dat juist niet wegens beperkingen met de licentie, dus het lijkt me echt heel sterk.
Dan baseren ze het toch op BSD?
Ik bedoel, check Mac OSX

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 12:00

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Welke beperkingen? Software welke draait op linux mag net zo goed closed source zijn, dus ik zie het probleem niet. Google moedigt al lange tijd Open Source software aan. Kijk maar naar hun "Summer of code" project, waarin OSS juniors de kans kregen in hun vakantie aan een Open Source project te werken, gefinanceerd door google.

Maar linux (of BSD zoals DeMoN en ik ook eerder aangaf) bestaat al en heeft zichzelf al bewezen functioneel te werken. Zelf een kernel maken is zo makkelijk nog niet en hoewel ik denk dat Google hier echt wel de know-how voor in huis heeft, kunnen ze dit bij lange na nooit zo snel in elkaar klussen. Bedenk dat nog geen 3 a 4 jaar geleden google niet meer was dan een zoekmachine die slechts een aantal slimme diensten aanbood. Het gebruik van een bestaande kernel (of een bestaand heel OS/distro) is dus erg aannemelijk. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• kaconst
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-02 17:15
Het gerucht wordt nu ontkent door zowel google als wal-mart:
klik

• Michael
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 19:22
DeMoN schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:18:
[...]

Dan baseren ze het toch op BSD?
Ik bedoel, check Mac OSX
Dat was eigenlijk mijn punt. Overal lees je gelijk reacties dat er dan wel linux op komt te draaien, maar waarom zou je als bedrijf daar in godsnaam voorkiezen? En toch gebeurt het inderdaad. Op set-top boxen, op telefoon etc, terwijl een keuze als netbsd daar veel logischer voor is. Het komt er naar mijn mening op neer dat linux een buzzword is geworden. Het wordt overal maar gebruikt, net zoals XML overal voor gebruikt wordt terwijl het niet nodig is.

Maar goed, dit is geheel offtopic :-)

Verwijderd

Dat het een eigen ontwikkeling is, dat lijkt mij pas sterk. Een consumenten-ready OS schrijf je echt niet zomaar even hoor. Kijk eens naar hoe lang linux en windows al in ontwikkeling zijn.

Je licentieverhaal gaat niet op; welke beperkingen heb je het over? Ik zie geen beperkingen hoor. Ze kunnen gewoon bv. ubuntu pakken en die skinnen en uitgeven, zonder dat daar voor de rest consequenties aan zitten.
Pagina: 1