Abit BE6 motherboard

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

Topicstarter
(overleden)
Hi Folks,

Ik heb een probleem met de Ultra ATA/66 shit.
ATA/66 is backwise compatible, dus zou ik een ATA/33 hardeschijf erop aan moeten kunnen sluiten... toch?
Maar ik krijg het niet aan de praat. Ik kan ook niets in de BIOS vinden over IDE3 en IDE4 welke voor de ATA/66 zijn.
Wat ik wel heb is een Ultra DMA 66 Controller in apparaatbeheer.

Kan iemand mij hiermee verder helpen?

Alvast bedankt.

Loekie.

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Verwijderd

Wordt de HD herkent door het UDMA 66 bios ??

• LoekieLeeuw
  • Niet online

LoekieLeeuw

Topicstarter
(overleden)
UDMA BIOS?

hoe bedoel je dat precies?
Als ik mijn HD op een IDE3 aansluit dan gebeurt er niets...

En in de bios kan ik niets over UDMA vinden.
Moet ik mijn bios eerst upgraten dan ofzo?

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Verwijderd

Eerst krijg je het 1e BIOS scherm te zien, daarna (als het goed is) springt hij naar een nieuw scherm met opnieuw HD info. (Mocht je niet het nieuwste bios hebben, dan is het alleen wat tekst). Zie je dit scherm niet, dan denk ik dat je je UDMA 66 controller hebt uitgeschakeld in het BIOS.

Volgorde van opstarten is dus alsvolgt:
1: Normale BIOS
2: UDMA 66 controller info (+BIOS in nieuwe versie)
3: terug naar het normale BIOS scherm
4: OS laden.

• LoekieLeeuw
  • Niet online

LoekieLeeuw

Topicstarter
(overleden)
Stel dat ik UDMA 66 controller heb uitgeschakeld in het BIOS, waar kan ik hem dan weer inschakelen. In welke scherm van het BIOS kan ik die functie vinden?

Want ik krijg nog steeds de normale startup...

Verwijderd

Heb effe in de handleiding gekeken, en daar kon ik niks vinden over uitschakelen van het UDMA 66 bios, daarnaast ziet de windows de controller wel dus ik denk dat dat goed functioneert, dus daar zal het niet aan liggen. Ik neem aan dat je dus het UDMA 66 scherm niet ziet. Dat komt dan waarschijnlijk omdat de HD niet herkent wordt.
Nog een paar mogelijke problemen:
1. Spint de HD op?
2. Heb je een uitbreidingskaart in het middelste PCI slot zitten?
3. Is de schijf als Master ingesteld??
4. Zit de IDE wel op IDE 3? (Deze zit tegen de onboard IDE connectors (zwart) aan)
5. Is de IDE kabel niet te lang ?
Pagina: 1