Toon posts:

[Ervaringen] Plextor PX-740UF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het denken om een externe Dual-Layer DVD brander aan te schaffen. Aangezien ik een Firewire aansluiting in mijn pc heb zitten ging ik op zoek, en een van de weinige firewire apparaten (waarom zo weinig???) die ik kon vinden was deze:

Plextor PX-740UF

Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/documents/news5/20050712_0053_01.jpg

specificaties:

CD invoer:
Tray

Snelheid:
Lezen (CD) 48 x (7.200 KB/s)
Lezen (DVD) 16 x (21.600 KB/s)
Schrijven (CD-R) 48 x (7.200 KB/s)
Schrijven (CD-RW) 32 x (4.800 KB/s)
Schrijven (DVD-R) 16 x (21.600 KB/s)
Schrijven (DVD-RW) 6 x (8.100 KB/s)
Schrijven (DVD+R) 16 x (21.600 KB/s)
Schrijven (DVD+RW) 8 x (10.800 KB/s)
Schrijven (DVD-R) Double-Layer 4 x (5.400 KB/s)
Schrijven (DVD+R) Double-Layer 8 x (10.800 KB/s)

Protocollen:
FireWire, USB 2.0

Formats (lezen):
DVD-ROM, DVD Video, DVD Audio, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, DVD-R Double-Layer, DVD+R Double-Layer, CD-ROM, CD-ROM/XA, CD-R, CD-RW, Audio CD, CD Text, Photo CD, CD-Extra, CD-I, CD-G, Multisession, Mixed

Formats (schrijven):
Disc-at-Once, Track-at-Once, Multisession

Garantieperiode:
24 maanden

Nero 6 software suite for burning video, music, photos, and data to DVD or CD. The Plextor bundle includes Nero Express 6 for CD & DVD recording; NeroVision Express 2 SE for DVD video editing and authoring; Nero PhotoShow Express for photo management and editing; InCD 4.2 for drag & drop packet writing; Nero Showtime for video playback; and Nero Toolkit for drive test and speed control.

Prijs: 129 euro bij Alternate.

Nu vraag ik mij af of iemand ervaring heeft met dit apparaat en of ik heel veel aandacht moet schenken aan deze minimum system requirements:

CPU: Pentium® 4 1.6GHz or equivalent (minimum) -> Ik heb AMD 1.4 Ghz

Alvast dank :)

Verwijderd

Die plextor schijnt een relabelde philips te zijn, ik zou 'm dus niet kopen. Misschien kun je beter een losse brander en een aparte case kopen. Ben je minder kwijt en je kunt een goede branden kiezen. Je cpu moet die brander trouwens makkelijk aankunnen. Het probleem kan zitten in de harde schijf, die moet wel snel genoeg zijn. Als dat niet zo is, kun je natuurlijk altijd langzamer branden.
Een goede brander is bv. een NEC of een betere plextor zoals de 716A of 760A (beide dual layer).

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-03 17:37
de 740 series zijn idd philips/LG branders. Dus LG dw1640=plextor740. De 716 en 712 zijn wel van plextor zelf (met nog ander bedrijf) gemaakt + 8mb cache ipv de standaard 2mb.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Aha, dus de 740 serie is Philips, die 716 serie is dus beter.

PX-716UFL

http://www.plextor-europe...6ufl.asp?choice=PX-716UFL

Ook wel aardig zo te zien. Eens kijken of ik ergens wat reviews kan vinden.

Bedankt :)

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb zelf zo'n Plextor PX-740UF en het apparaat werkt prima, enig nadeel is misschien dat hij best wat geluid veroorzaakt.

Verwijderd

Topicstarter
fetcher schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:12:
Ik heb zelf zo'n Plextor PX-740UF en het apparaat werkt prima, enig nadeel is misschien dat hij best wat geluid veroorzaakt.
Gebruik je hem via USB of via Firewire?

• fetcher
Via USB 2.0, firewire werkt ook (had eerst een mac mini).
Kan schakelen aan de achterkant van de drive.

Verwijderd

Topicstarter
fetcher schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:21:
Via USB 2.0, firewire werkt ook (had eerst een mac mini).
Kan schakelen aan de achterkant van de drive.
Tsja, hij is goed geprijst, werkt prima volgens jou. De 2 andere reacties zeggen dat het een gelabelde philips is en dat ze hem niet zouden kopen.

Hmm, jij bent degene die hem daadwerkelijk heeft. Als ie prima is dan ga ik hem eens nader bekijken.

Dank je :)

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik heb hem zelf ook en hij brand prima, alleen maakt ie wel wat geluid maar dat is niet irri als je een beetje geluid op de actergrond hebt.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• fetcher
Misschien iets uit het verleden? Philips heeft nou eenmaal wel eens mindere drives gemaakt.
Ik heb overigens de kast zelf niet opgemaakt en heb dus niet zelf kunnen constateren dat het een gerebrande Philips is. Apparaat werkt prima onder zowel windows als OSX met de bekende brand pakketjes, en nog snel ook :P

Ook geen problemen met diverse CD/DVD media, zowel om te lezen als om te branden.
Pagina: 1