Ik heb een hoofdkantoor waar een serverpark (5 servers) draait op het Windows 2000 Server platform. Hier staat de "hoofd" domain-controller. Er staat een migratie naar Windows 2003 Server midden januari gepland. Men heeft een nevenvestiging, waar eveneens een server op basis van Windows 2000 draait. Deze server wordt bij de migratie ook geupgrade naar Windows 2003. Lullig, maar waar....vandaag treden er grote problemen met de server op de nevenvestiging op. Dit is dus een DC, waar eveneens Exchange 2000 op draait. De RAID-5 config heeft het zo goed als begeven. Ik heb 3 disks, Disk 1 is oke....disk 2 staat het punt om te knappen...disk 3 failed. Het is dus zaak om snel te handelen. De server boot gewoon. W2K logt in, alleen is de server retetraag door disk 2 en is kopieren van de data een nachtmerrie...kost enorm veel tijd.
Nu wil ik van de situatie maar gelijk gebruik maken om de server te vervangen en op de nevenvestiging al een Windows 2003 server (DC) te plaatsen en alles opnieuw in te richten.
Is het verstandig om deze nevenvestiging nu al op Windows 2003 Server als Dc / Exchange 2003 etc in te richten terwijl het serverpark op de hoofdvestiging nog op Windows 2000 draait? Graag jullie advies cq ervaringen....
Nu wil ik van de situatie maar gelijk gebruik maken om de server te vervangen en op de nevenvestiging al een Windows 2003 server (DC) te plaatsen en alles opnieuw in te richten.
Is het verstandig om deze nevenvestiging nu al op Windows 2003 Server als Dc / Exchange 2003 etc in te richten terwijl het serverpark op de hoofdvestiging nog op Windows 2000 draait? Graag jullie advies cq ervaringen....