Herinstalleren Notebook

Pagina: 1
Acties:

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Beste lezer,
Ik heb hier naast mij een notebook die van mijn vaders werk is geweest, omwille van privacy gevoelige informatie zou deze vernield worden, daar heb ik hem van kunnen redden. Ik heb inmiddels een nieuwe HD gekocht maar wou voordat ik deze erin stopte eens even kijken hoe ik in de bios kon komen. Echter, deze computer is volledig dichtgetikt! Windows NT zat erop en zodra ik ook maar iets heb geprobeerd komt er iets van NTnetdetect in beeld... ik kan niets veranderen. Hebben jullie enig idee hoe ik dit beestje weer nieuw leven kan inblazen en hem laten fungeren als dedicated BoatPC? Het gaat om een Toshiba Tecra 8200...

Bij voorbaad dank!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 20:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

na een beetje zoeken heb ik de manual gevonden. hier staat iets in over TSetup (hoofdstuk 7, p111 en verder), maar ik weet niet zeker of je dat kan gebruiken als je die melding al heel snel krijgt.
Bij mijn Toshiba Satellite 2600 (stukje ouder) was de bios knop volgens mij F1. Als dat niet werkt zou ik nog een paar standaard knoppen proberen (F2, DEL, ESC), of wat verder zoeken naar 'boot setup key' ofzo.

• xvanwaart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07-2024
Die manual had ik al, toch bedankt voor het zoeken! Ik heb ook de originele boekjes enzo... Dat TSetup kom je dus pas in als je in windows of in dos bent... er staat wel iets over dat die beveiliging bewaard blijft zolang je backup batterij vol is... lijkt erop alsof ik dat ding moet gaan open schroeven...

iig bedankt voor de snelle reactie en het denkwerk... Ga maar weer verder op mijn lekkere snelle nieuwe Acer, kan dat ding nu al niet meer luchten...