Toon posts:

XBox 360 aansluiten op laptop die aan router hangt *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer verbinding te maken met de Xbox 360 via de laptop. Op zolder staat een draadloze router, mijn laptop vangt het signaal op. Nu heb ik de 360 met de laptop verbonden met een UTP kabel alleen het wil nog niet echt lukken.

Laptop gaf aan dat er wel verbinding was, maar dat ik het netwerkadres moest verkrijgen en geen of bijna geen verbinding had. Toen heb ik via cmd maar even ipconfig gedaan. Bij draadloze verbinding staat het 192.168 adres. Bij de LAN verbinding(dus laptop met 360) staat een ander adres(automatisch verkregen). Er wordt aangegeven dat DHCP niet ingeschakeld is, bij de draadloze verbinding wel. Ik heb dat IP adres dus maar handmatig ingevoerd via TCP/IP en nu geeft de laptop aan dat er verbinding is, alleen de 360 pakt het ip adres niet.

Iemand enig idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 20:46 ]

Verwijderd

Wat je het makkelijkst kunt doen is de twee netwerkverbindingen op je laptop (ervanuitgaande dat je Windows XP hebt - geef dat volgende keer gaarne aan) bridgen (verbindingsbrug in het Nederlands). Dan krijgt je XBox een IP-adres van je router.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de LAN en draadloos op mijn laptop probeer te bridgen krijg ik een MAC brugminipoort erbij, alleen op dat moment valt de draadloze verbinding uit.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-04 12:47

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

beste oplossing in jou geval is de wireless network adapter te halen voor de xbox ;)
scheelt je een hoop moeite en ellende. bij media markt is die nog te vinden voor een schappelijke prijs.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik heb nou wel een UTP kabel van 15 euro. :P Dit moet toch lukken. De laptop moet het draadloze signaal toch door kunnen sturen naar de Xbox 360 via UTP?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:19
Anders doe je de Wizard Netwerk Instellen in Windows XP, je vertelt hem dat het signaal van de wireless doorgestuurd moet worden naar de LAN verbinding, klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik LAN en draadloos wel ineens met brug kunnen verbinden :*) . Edit: Xbox Live werkt al(instellingen moesten op automatisch gezet worden _/-\o_ Trouwens, zo´n brug heeft geen gevolgen voor de snelheid van draadloos toch(als de xbox uit is)?

[ Voor 188% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2006 11:22 ]

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Oke ik heb dit nu dus ook gedaan en het werkt allemaal nu wat genoei enzo. Heb alleen 1 vaag ding en dat is de connectie van laptop > xbox360. Dat windows zegt dat de netwerk kabel er niet in zit terwijl ik wel gewoon op Xbox Live kom. Iemand een idee?
Pagina: 1