Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[desktop] achtergrond instellen lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet Tweakers,
dit is mijn eerste post, dus ik hoop dat dit goed gaat :P

Onlangs had ik problemen met spyware, daar werd door het microsoft programmaatje AntiSpyWare nogal heftig op gereageerd... Zo kwam er op men desktop een permanente achtergrond met de waarschuwing dat mijn compu geïnfecteerd was. Ja goed, nadat het in orde gebracht was, bleef dat ding daar maar op mijn bureaublad zweven! :( Ik krijg het er onmogelijk af en ben niet meer in staat om een nieuwe achtergrond in te stellen...

Hebben jullie soms wat advies?
C

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
run hijackthis en post een log, run hitmanpro

Verwijderd

Klinkt bekent...
Die spyware heeft active-x achtergrond ingesteld. Bij windows 9x kon je dat instellen waar je nu ook je bureaublad insteld, maar bij windows xp niet meer. Dat zit nu bij Start -> Configuratie Scherm -> Weergave
En dan bij het tabblad Bureaublad heb je onderaan zo'n knop "bureaublad instellen", dan bij het tabblad "web" zit ergens zo'n vinkje dat je uit kunt zetten dat je geen web-based achtergrond wilt.

De precieze naamgeving weet ik zo niet aangezien ik een engelse windows xp gebruik.
Veel succes.

Verwijderd

Ziet het er toevallig als dit uit?
Dan moet je zeker eens in dit topic kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 19:12 . Reden: fixed link ]

Verwijderd

Topicstarter
@Searoar

Dat is net het probleem. Micrsft AntiSpyware heeft een webpagina op mijn desktop geforceerd eigenlijk. Doe ik dit weg, gebeurt er helemaal niets. Een achtergrond instellen lukt niet want het is niet actief... Ik ben nu met hitmanpro bezig, kijken wat dat geeft.

@SecondChoice
Ik kan het niet openen, maar lees wel het tweede.

Dank iedereen!!
Ik hoop dat het werkt!

Verwijderd

Ik heb de link van het plaatje al gefixed :)

Verwijderd

Topicstarter
@SecondChoice: YES man!!! Dat is het!!

Many thxs!!

Verwijderd

Hmm dan zal het niet makkelijk zijn om het te verwijderen, beter even eens grondig op virussen scannen en ook eens deze methode proberen: thesystem in "Nieuw lek in XPSP2 via WMF files"
Oh, en trouwens: die meldingen dat er spyware op je pc zit zijn niet van MS Antispyware maar van de malware zelf.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 19:24 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het eerste bericht wat je post? Last van verlies van je korte termijn geheugen? ;) Anyways; dit topic is meer op zijn plaats in BV; ik verplaast je topic dan ook even

SA > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 10:02
btw, overal moet hetzelfde gezegd worden, maar als je zaken draait zoals hitmanpro, virusscanners,... doe dit in veilige modus, gegarandeerd meer succes dan wanneer je gewoon opgestart bent...

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Pagina: 1