Toon posts:

Internet sloom door netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 pc`s opgenomen in een netwerk.Ze zijn verbonden via een router. Mijn DL snelheid is 3.0MBs
UL 512 KBs. Als alleen mijn pc aanstaat gaat het internet gewoon op volle snelheid wanneer de andere pc aanstaat kan ik in ene geen internet pagina`s meer bekijken. Wel kan ik bijvoorbeeld van de nieuwsgroepen op volle snelheid downloaden. Ook als pc 2 aanstaat zonder dat hij gebruik maakt van het internet of download progjes kan ik niet op het internet komen. Ip adres en DNS server adres zijn allebei automatisch. Mijn vraag dus hoe kan het dat mijn internet zo sloom is als pc2 in het netwerk aanstaat en hoe kan ik het oplossen.
Alvast bedankt

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04 14:29
Welkom op GoT :)

Hoofdletters in een topic titel doen het meestal niet zo goed.

Maar ik denk niet dat het door je netwerk komt. Het zal wel een programma cq virus cq spyware zijn dat je internet wat trager loopt.
Laat eens wat programma's draaien zoals hitman pro of een online virus scanner. Kijk ook een naar de performance van je PC en netwerk.

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 18:08:
Ook als pc 2 aanstaat zonder dat hij gebruik maakt van het internet of download progjes kan ik niet op het internet komen.
Dubbele onkenning, altijd spannend. Als je pc2 (stevig) aan het downloaden zet heb je op pc1 weer internet? Begrijp ik hem goed?

Virusscanner + spywarescan is handig.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
Nee je begrijpt t niet goed.Het probleem is als pc 1 aanstaat maar pc 2 ook ongeacht of hij download of niet dan kan je op beide pc`s heel slecht internette;dus sloom of de browser geeft de foutmelding de handeling is onderbroken tijdens het verbinden met.......

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 12:52

Koppensneller

winterrrrrr

En zit je achter een router, gebruik je Internet connection sharing, of heb je er een server/gateway pc tussen hangen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iniedergeval wel een router
maar ik heb geen aparte server of pc alleen 2 pc + router en internet

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 18:55
Heb je speciale instellingen in je router gedaan ? Reset die anders eerst even. Draai anti-spyware software zoals hitman pro. Kijk je p2p programma`s even na. Ik kan bijvoorbeeld met Azureus het hele internet thuis plat leggen door alles rechtstreeks naar mijn pc toe te laten gaan en het aantal connecties op oneindig te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Hitman pro heb ik al gedraaid paar spyware en trojan dingetjes gevonde maar t probleem s er niet mee verholpen helaas.
Ik heb geen speciale dingen bij me modem instellingen alleen gebruiksnaam en wachtwoord van mijn adsl abbo
P2P heb ik limewire; heb m al een keer verwijderd om te kijken of t uitmaakt dit is dus niet het geval :'(

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

installeer een een firewall op die 2e bak ... dan zie je pcies welke software bezig gaat op die bak

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
En dat kan het probleem oplossen?

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Installeer anders even D/U meter op beide pc's; dan kun je gemakkelijk zien of een van de pc's (om wat voor reden dan ook) de lijn dicht trekt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Pakjebakmeel op 03-01-2006 21:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me een goed idee suggestie van welk prog ik gebruik kan maken?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zeg nog steeds kerio personal firewall .. maar dat wou je niet horen

en nee het lost niks op maar het kan je wel de oorzaak laten zien en blokkeren.....
daarna los jij het op.

analoog voor d/u meter

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 03-01-2006 21:33 ]

Iperf

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij zit er iets plakkerigs tussen één van je shift-toetsen... :+

Verder geef je erg weinig informatie, lees hier eens wat we van je nodig hebben om je te kunnen helpen, anders vermoed ik dat je topic geen lang leven beschoren is.

Verwijderd

Topicstarter
Jah er zat idd wat plakkerigs bedankt _/-\o_

Dit is de enigste info die ik kan geven waar ik een beetje verstand van heb.Wat zou je nog meer willen weten dat van toepassing is dan ?

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35
Hoofdletters nemen meer bandbreedte dan kleine letters, misschien is dat het ? ;)

j/k

Misschien even wat meer specs van de pc's, welke OSen draai je. Wat gebeurt er wanneer je enkel PC2 aan hebt staan?

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd de niet aangedacht dat hoofdletters meet bandbreedte innemen

Maar een paar specs zijn;
Windows XP Home Edition
AMD 64 3000+
1.8 GHZ
512 MB werkgeheugen

Als ik pc 2 aan heb staan zonder dat pc 1 aan staat is het pcies hetzelfde probleem als andersom

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:35
Mmm ok, dus dan is internet op PC2 wel snel, totdat PC1 aangaat? Je zou eens moeten kijken of bijvoorbeeld de MAC addressen van de pc's wel verschillend zijn.

Ik heb eenmaal gezien dat 2 pc's dezelfe MAC addressen hadden (goedkope netwerkkaart-fabrikanten hebben daar een handje van) en daar leek internet steeds tussen de 2 pc's te 'switchen'. Heel vaag.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een MAC adres en waar kan ik dat vinden echter denk ik niet dat dit het probleem is omdat mijn kaart van NVIDIA is maar ok het is het proberen waard

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

C:\Documents and Settings\manta1>ipconfig /all

Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : manta
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown
IP Routing Enabled. . . . . . . . : Yes
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x Family Fast Eth
ernet NIC
Physical Address. . . . . . . . . : 00-E0-18-B0-C6-EA/me <dit is het mac/hardware adress
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : No
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.9
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.100
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100

C:\Documents and Settings\manta1>

post eens een "ipconfig /all" hiero

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ik heb m gevonde bedankt ik chek m nu op de andere pc

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Hoe groot is je IP-pool? (is maar een gooi in het diepe, maar ooit gezien ip-pool van 1 adres en dan 2 pcs zeuren om dat adres...)

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb exact hetzelfde probleem als de topicstarter. Zodra ook maar iemand iets gaat downloaden (via bittorrent of eMule) , dan is het internetten op alle andere pc's in het netwerk zo goed als onmogelijk. Ontzettend traag, half ingeladen websites en ook vaak gewoon een time-out. Ik zal niet je topic kapen, maar ik ga deze wel in de gaten houden.

Ik maak zelf ook wel een topic aan voor mijn situatie.

Goud is geen geld

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 21:47:
Ja idd de niet aangedacht dat hoofdletters meet bandbreedte innemen
O+

Maarruh... ook hier lijkt het erop alsof een downloadprogrammaatje de verbinding dichttrekt doordat er extreem veel connecties worden gemaakt...

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas is dat het niet ook als er 2 pc`s aan staan zonder dat er eentje download dan is het internet vrijwel onbereikbaar

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Heb je nu al gekeken of er bandbreedte in gebruik is door spyware oid?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik; ik heb hitman pro gedraaid hij heeft wel een paar dingetjes gevonden maar ben daar verder niks mee opgeschoten
Pagina: 1