Toon posts:

[XP] Enumerate Device Win32_... Fail*

Pagina: 1
Acties:
  • 507 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was daarnet SimCity 4 aan het spelen toen ik plots een freeze kreeg (niets nieuws, valt heel af en toe wel eens voor). Wanneer ik echter opnieuw wou opstarten kreeg ik volgende melding:

svchost.exe - Toepassingsfout
De instructie op 0x006797f2 verwijst naar geheugen op 0x0000f2c4. De lees- of schrijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt.
Klik op OK om het programma te beëindigen.
Klik op Annuleren om fouten op te sporen in het programma.

Beiden al eens geprobeerd, lijkt geen verschil te maken.
Na een tijdje gewacht te hebben kon ik inloggen op mijn Windows-account, maar daar begon de miserie nog maar net... Allereerst bootte mijn pc in klassieke Windows-look in plaats van modern. Vlak daarna werd ik bestookt met een hele hoop foutmeldingen:

Enumerate Device Win32_BIOS Fail !!
Enumerate Device Win32_Processor Fail !!
Enumerate Device Win32_BaseBoard Fail !!
Enumerate Device Win32_DiskDrive Fail !!
Enumerate Device Win32_CDROMDrive Fail !!
Enumerate Device Win32_PhysicalMemory Fail !!
Enumerate Device Win32_NetworkAdapter Fail !!
Enumerate Device Win32_VideoController Fail !!
Enumerate Device Win32_DisplayConfiguration Fail !!
Enumerate Device Win32_SoundDevice Fail !!
Enumerate Device Win32_OperatingSystem Fail !!
Enumerate Device Win32_ComputerSystem Fail !!

Telkens OK geklikt en alles bleef min of meer stabiel draaien. Volgens taakbeheer was er echter geen enkele account ingelogd op de computer...

Om het plaatje compleet te maken kreeg ik tenslotte nog deze melding:
Windows moet opnieuw starten omdat de Remote Procedure Call (RPC) -service onverwacht is gestopt.

PC reboot na exact 1 minuut dus ongevraagd. Kan iemand mij helpen met dit probleem? Ik geraak er echt niet aan uit (safemode geeft hetzelfde effect, systeemherstel is niet toegankelijk). Het allerlaatste wat ik wil doen is Windows opnieuw installeren...

Alvast tnx (alleen al voor de moeite om dit alles te lezen)

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Die RPC melding kan je stoppen met een start > uitvoeren > shutdown -a . Dan wordt de geplande reboot gestopt. Ik zou als ik jou was even een virusscanner draaien (als dat lukt). Ook moet je even SFC /SCANNOW (via start > uitvoeren) doen. Dit controleert of alle systeemfiles nog in goede staat zijn en herstelt ze als dit niet het geval is. Ook is het waarschijnlijk geen overbodige luxe om eens een virusscan te draaien :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:27:
Enumerate Device Win32_BIOS Fail !!
Enumerate Device Win32_Processor Fail !!
Enumerate Device Win32_BaseBoard Fail !!
Ziet eruit alsof je WMI aan gortstront is.
En WMI wordt onder andere gebruikt binnen Windows voor allerlei statusinfo en aansturing van services...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Even een gigantische rotschop voor dit topic.

Ik heb het probleem sinds vandaag ook. Aangezien dit het enige topic op got is dat ik kan vinden vraag ik het hier maar. Hoe is het probleem destijds opgelost? Ik krijg alle meldingen die hierboven vermeld staan, met vooraf een melding van Probe 2 "abnormal program termination".

Windows start niet geheel op. De startbalk toont alleen de klok en de standaard windows pictogrammen. De startknop is verdwenen en ook de snelstart icoontjes zijn weg. MsConfig kan niet opstarten omdat dat niet is geladen.
Er is geen Simcity oid gespeeld, zo van het één op andere moment lijkt het.

Windows XP + SP2
Asus P5L-MX, C2D E4500, 2GB RAM, GeForce 8500GT.

• soczol
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 22:55

soczol

Doet iets met energie

Lukt het wel om bijv. in safe mode te booten? En kun je dan wel 'gewoon' bij Windows?

Het lijkt er namelijk sterk op dat WMI, zoals in 2006 al gezegd, naar de knoppen is. Deze kun je resetten/opnieuw op laten bouwen, maar daarvoor moet je toch echt eerst in een werkend OS terecht komen waarbij je iig toegang hebt tot de 'Services' snap in (services.msc) of de command prompt (cmd.exe).

edit:

Ik zie dat er sinds SP2 ook een mogelijkheid is om WMI te laten rebuilden via een rundll32 aanroep, zie dit document over WMI problemen bij Microsoft voor meer info.

Maar ook hier geld weer dat je toch echt eerst in een werkend systeem zult moeten komen.

[ Voor 38% gewijzigd door soczol op 11-05-2008 12:13 ]