Ik was daarnet SimCity 4 aan het spelen toen ik plots een freeze kreeg (niets nieuws, valt heel af en toe wel eens voor). Wanneer ik echter opnieuw wou opstarten kreeg ik volgende melding:
svchost.exe - Toepassingsfout
De instructie op 0x006797f2 verwijst naar geheugen op 0x0000f2c4. De lees- of schrijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt.
Klik op OK om het programma te beëindigen.
Klik op Annuleren om fouten op te sporen in het programma.
Beiden al eens geprobeerd, lijkt geen verschil te maken.
Na een tijdje gewacht te hebben kon ik inloggen op mijn Windows-account, maar daar begon de miserie nog maar net... Allereerst bootte mijn pc in klassieke Windows-look in plaats van modern. Vlak daarna werd ik bestookt met een hele hoop foutmeldingen:
Enumerate Device Win32_BIOS Fail !!
Enumerate Device Win32_Processor Fail !!
Enumerate Device Win32_BaseBoard Fail !!
Enumerate Device Win32_DiskDrive Fail !!
Enumerate Device Win32_CDROMDrive Fail !!
Enumerate Device Win32_PhysicalMemory Fail !!
Enumerate Device Win32_NetworkAdapter Fail !!
Enumerate Device Win32_VideoController Fail !!
Enumerate Device Win32_DisplayConfiguration Fail !!
Enumerate Device Win32_SoundDevice Fail !!
Enumerate Device Win32_OperatingSystem Fail !!
Enumerate Device Win32_ComputerSystem Fail !!
Telkens OK geklikt en alles bleef min of meer stabiel draaien. Volgens taakbeheer was er echter geen enkele account ingelogd op de computer...
Om het plaatje compleet te maken kreeg ik tenslotte nog deze melding:
Windows moet opnieuw starten omdat de Remote Procedure Call (RPC) -service onverwacht is gestopt.
PC reboot na exact 1 minuut dus ongevraagd. Kan iemand mij helpen met dit probleem? Ik geraak er echt niet aan uit (safemode geeft hetzelfde effect, systeemherstel is niet toegankelijk). Het allerlaatste wat ik wil doen is Windows opnieuw installeren...
Alvast tnx (alleen al voor de moeite om dit alles te lezen)
svchost.exe - Toepassingsfout
De instructie op 0x006797f2 verwijst naar geheugen op 0x0000f2c4. De lees- of schrijfbewerking ("written") op het geheugen is mislukt.
Klik op OK om het programma te beëindigen.
Klik op Annuleren om fouten op te sporen in het programma.
Beiden al eens geprobeerd, lijkt geen verschil te maken.
Na een tijdje gewacht te hebben kon ik inloggen op mijn Windows-account, maar daar begon de miserie nog maar net... Allereerst bootte mijn pc in klassieke Windows-look in plaats van modern. Vlak daarna werd ik bestookt met een hele hoop foutmeldingen:
Enumerate Device Win32_BIOS Fail !!
Enumerate Device Win32_Processor Fail !!
Enumerate Device Win32_BaseBoard Fail !!
Enumerate Device Win32_DiskDrive Fail !!
Enumerate Device Win32_CDROMDrive Fail !!
Enumerate Device Win32_PhysicalMemory Fail !!
Enumerate Device Win32_NetworkAdapter Fail !!
Enumerate Device Win32_VideoController Fail !!
Enumerate Device Win32_DisplayConfiguration Fail !!
Enumerate Device Win32_SoundDevice Fail !!
Enumerate Device Win32_OperatingSystem Fail !!
Enumerate Device Win32_ComputerSystem Fail !!
Telkens OK geklikt en alles bleef min of meer stabiel draaien. Volgens taakbeheer was er echter geen enkele account ingelogd op de computer...
Om het plaatje compleet te maken kreeg ik tenslotte nog deze melding:
Windows moet opnieuw starten omdat de Remote Procedure Call (RPC) -service onverwacht is gestopt.
PC reboot na exact 1 minuut dus ongevraagd. Kan iemand mij helpen met dit probleem? Ik geraak er echt niet aan uit (safemode geeft hetzelfde effect, systeemherstel is niet toegankelijk). Het allerlaatste wat ik wil doen is Windows opnieuw installeren...
Alvast tnx (alleen al voor de moeite om dit alles te lezen)