Algemene opmerkingen over je foto's:
- De lucht is overbelicht, uitgebeten wit. De omstandigheden waren misschien wat lastig om erg mooie platen te schieten, maar zo doen ze een beetje pijn aan mijn ogen, terwijl er tegelijkertijd...
- ... weinig interessants te zien is. Er is niet echt een duidelijk onderwerp, en ook niet echt een algemeen sfeerbeeld als alternatief voor een concreet onderwerp.
- Er zijn niet echt pakkende vormen te zien. (Behalve bij foto 2) zijn er geen spannende lijnen die je naar een punt op de foto trekken oid..
Commentaar per foto:
[1] Wat wil je laten zien? De lucht? Die is uitgebeten / te wit, terwijl er op het moment dat je de foto nam ongetwijfeld mooiere kleuren zichtbaar waren. De foto doet rommelig en grauw aan.
[2] De beste van de reeks als je het mij vraagt. Wat frissere kleuren, helderder blauw tegenover het groen in het gras, en een leuke lijn die in de diepte verdwijnt.
[3] Niet heel erg spannend, je bent er snel op uitgekeken. Ook hier geldt: wat wil je laten zien? Het bruggetje? Probeer die er dan wat meer uit te laten springen.
[4] Een beetje rommelig. Ook hier geldt: wat wil je laten zien? De mensen links horen er niet op, voegen niets toe. Er staat een bruggetje over een sloot op, maar wat ej wil laten zien met de foto is mij niet duidelijk.
En bovenal: keep up the good spirit, en vooral veel blijven schieten en kritisch blijven kijken op het moment dat je de foto maakt en als je hem uit je camera tovert, dan boek je de meeste vooruitgang is mijn ervaring