[XP] TV-out voor de helft blokkerig bij video overlay

Pagina: 1
Acties:

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
Ik heb nu een S-VHS verbinding gemaakt tussen mijn TV en mijn computer, maar nu, als de video overlay wordt ingeschakeld, is de onderkant van de film steeds blokkerig.

Ook de ondertiteling die vaak daarboven op ligt, is blokkerig, en niet meer te lezen. Het lijkt er dus op dat er iets fout gaat bij het versturen van de beelden naar de TV (Dus na de players etc.)

Ik heb de nieuwste NVidia drivers gedownload, en ook TVTool gebruikt, maar dit werkte tot nu toe nog niet.

Ik heb een Geforce 4200 Ti, 64MB video kaart. Met een gewone tulp verbinding werkte het wel, maar die kwaliteit was zo bagger....

Weet iemand hoe die blokjes veroorzaakt worden? Zonder overlay is het beeld wel goed., maar dan zijn films weer niet te zien :@

-------

Nog wat meer details: Als ik de overlay op mijn monitor toepas, is het beeld wel goed, vervolgens kan ik met wat aankloten, wel wat goed beeld krijgen op mijn TV, maar dit is niet in de overlay mode, dus dat is een heel gepruts om de resolutie passend te krijgen op het beeldscherm.

Als ik probeer in te zoomen (Met de NVidia Detonator tools), dan blijven dezelfde balken onderin blokkerig. Er wordt dus wel ingezoomed, maar hetzelfde deel van het beeldscherm blijft dus blokkerig. (voor de duidelijkheid: Dat is dus nu een ander gebied van de film :P )

[ Voor 28% gewijzigd door burlapp op 03-01-2006 16:57 ]

• burlapp
Dan toch maar ff een schopje.... Heb het probleem nogsteeds niet kunnen oplossen :(

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:10
Hier hetzelfde probleem met dezelfde kaart.
Alleen niet met de s-vhs uitgang maar met de normale tulp.
Beeld vanaf de pc naar tv bij mij met elke instelling :(

Ook met de nieuwste drivers blijft het probleem.

Edit: Die balken onderin lopen bij mij schuin weg van links naar rechts, traps gewijs.

[ Voor 37% gewijzigd door Ad de Jong op 05-01-2006 19:45 ]

Mijn profiel op Discogs

• burlapp
Ja, idd. Bij mij lopen ze ook trapsgewijs weg naar rechts onder.

Met de tulp uitgang ging nog wel alles goed. Maar met S-vhs niet meer. Ik heb de tulp eigenlijk niet meer geprobeerd, maar nu ben ik ook niet thuis.... zal het later ff proberen.

• Ad de Jong
burlapp schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:14:
Ja, idd. Bij mij lopen ze ook trapsgewijs weg naar rechts onder.

Met de tulp uitgang ging nog wel alles goed. Maar met S-vhs niet meer. Ik heb de tulp eigenlijk niet meer geprobeerd, maar nu ben ik ook niet thuis.... zal het later ff proberen.
Ik kan het hier niet proberen met S-VHS jammer genoeg.

Verders niemand bekend met dit probleem?????

Mijn profiel op Discogs

• Ad de Jong
Kick

Mijn profiel op Discogs

• burlapp
Tulp stekker doet het nu ook niet goed meer.....

Lijkt wel een driver probleem. Misschien een oudere driver proberen??? Zal eens kijken wat dat doet

• burlapp
Ik heb het gevonden. De flikkerfilter stond aan. Hij gaf aan dat hij uit stond, maar kennelijk was dit niet zo 8)7

Je moet naar je beeldscherm instellingen gaan en vervolgens:
Beeldscherm -> geavanceerd -> geforce -> Klik TV aan, -> knop apparaat instellingen -> selectie Apparaat instellingen en dan de flikkerfilter helemaal naar links bewegen. Of als hij al naar links staat, wat naar rechts en dan naar links.

Op een een of andere vage manier stond die nl. aan. Door hem weer naar links te verschuiven, staat hij weer terug op 0.

• Ad de Jong
Yep dat was het ;)
Thnx _/-\o_

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1