Apache werkt niet naar behoren

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 23:09
Ik heb een probleempje, en kom er maar niet uit, als eerste moet ik wel toegeven dat ik zeer beperkte ervaring heb met apache, dus deze vraag kan wat simpel overkomen.

Maargoed, ik heb apache 1.3 geinstalleerd onder windows xp. Na het checken van //localhost blijkt het gewoon te werken. Maar nu wou ik mn document map veranderen naar c:/wwwroot en dat werkt niet.
Als ik dan opnieuw opstart en probeer te testen (staat een php site in) zegt hij dat de toegang is geweigerd. Ik heb overigens php 5 geinstalleerd voor apache en in de httpd.conf alles aangepast wat moest aangepast worden volgens de install.txt van php.

Opnieuw opstarten van de computer werkt niet. Wat moet ik nu doen?

Verwijderd

DarkShadow schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:41:
Ik heb een probleempje, en kom er maar niet uit, als eerste moet ik wel toegeven dat ik zeer beperkte ervaring heb met apache, dus deze vraag kan wat simpel overkomen.

Maargoed, ik heb apache 1.3 geinstalleerd onder windows xp. Na het checken van //localhost blijkt het gewoon te werken. Maar nu wou ik mn document map veranderen naar c:/wwwroot en dat werkt niet.
Als ik dan opnieuw opstart en probeer te testen (staat een php site in) zegt hij dat de toegang is geweigerd. Ik heb overigens php 5 geinstalleerd voor apache en in de httpd.conf alles aangepast wat moest aangepast worden volgens de install.txt van php.

Opnieuw opstarten van de computer werkt niet. Wat moet ik nu doen?
Opstarten van apache gaat wel goed? Verander het eens terug naar je oude docroot en zet daar eens een .php in, zodat je kunt checken of php wel goed is geinstalleerd.

• DarkShadow
terug veranderd, maar nu staat er nog steeds bij localhost dat de toegang is geweigerd.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij kun je het beste even een goede install tutorial doornemen. Je hebt gewoon iets over 't hoofd gezien. Kun je wel een html bestand openen?

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:33

Valor

yummie spam

misschien is dit dan iets voor jouw

WAMP meuktracker: WAMP5 1.6.0

• DarkShadow
Ik heb ff alles verwijderd en opnieuw geinstalleerd, zal nu het php gedeelte alsnog proberen toe te voegen.

• DarkShadow
Ik ga het direct even uitproberen. Bedankt :)

• DarkShadow
Dat wamp werkt heel mooi, en php werkt ook, bedankt daarvoor. Toch werkt op de een of andere manier de standaard template die ik wil testen niet. Ik krijg geen access ervoor...

• Valor

Valor

yummie spam

dan zit er daar dus iets fout in. Of de template heeft nog buiten de standaard php modules nog meer modules nodig dat kan ook!

• DarkShadow
code:
1
<?php defined( '_VALID_MOS' ) or die( 'Direct Access to this location is not allowed.' ); ?>

Dit staat dus boveaan in dat script, en hij doet dus de tweede optie.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit heeft met het script te maken. Hiervoor kun je beter bij de makers van het script zijn. Apache en PHP werken prima.

• Valor

Valor

yummie spam

Noork schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:35:
Dit heeft met het script te maken. Hiervoor kun je beter bij de makers van het script zijn. Apache en PHP werken prima.
idd het script doet precies wat ie moet doen. blijkbaar is de voorwaarde niet waar die er staat

Verwijderd

Apache server configureren per map
http://www.websitemaken.b...php?page=show_item&id=368

PHP 4 én PHP 5 op een server
http://www.websitemaken.b...php?page=show_item&id=282

Ik raad je aan dese tutorials goed te lezen :)
Pagina: 1