Geen Beeld, CPU of RAM dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Topicstarter
Ik wou dus bij Alternate extra RAM kopen en wist niet welke ram ik in me kast had, dus ik had mn RAM eruitgetrokken en even gekeken maar het stond er niet op!

Dus ik de Ram terug pluggen en start de pc..... GEEN BEELD :'( !!! Ik helemaal in paniek! |:(

Ik heb dus om de Ram eruit gehaald en ik een ander bankje gedaan, wat dus niet werkt...
pc helemaal uit, cmos gecleared, werkt ook niet.
Ander beeldscherm, ook niet
molex uit mijn 6800 GT, geeft een piep, dus het lijkt me dat deze werkt...
Beeldscherm loskoppelen, opnieuw starten, beeldscherm aankoppelen werkt ook niet.
Beeldscherm werkt opzich wel want als ik hem loskoppel geeft ie aan dat ie geen signaal krijgt.
Hij mist wel 1 pin maar ik geloof dat dat hoort...
Kheb ook alle onnodige dingen losgekoppelt

dus het enigste wat ik kan bedenken is dat mn proc dood is, maar heb geen andere pc om te testen :'( , of mn RAM want als ik mn RAM eruit hou is de uitkomst hetzelfde.

PC:
Mobo: Asus K8V-X
512 MB Kingston RAM
Video: 6800 GT Asus
Voeding: Naamloos 420 Watt (hier nooit problemen)

Dank van een paniekerige Tweaker

[ Voor 15% gewijzigd door Greyh0und op 03-01-2006 16:48 ]

Greyh0und

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:53

Thandor

SilverStreak

Ik vermoed eerder dat jouw RAM kapot is dan jouw processor.
Heb je tijdens het hele proces wel rekening met ESD gehouden?

Probeer eens de spanning van de PC af te halen en vervolgens de power-knop in te drukken. Vervolgens druk je de stekker er weer in :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Yep, als ik geen ram in mijn bak doe, start de pc niet op en krijg ik zwart beeld... Blaas eens in het slot, misschien zit er een kruimeltje in dat belemmerd ofzo? En wat Thandor zei, haal de stroom er even vanaf (10min bv)

Goedkoop bellen via VoIP

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Topicstarter
Thandor schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:49:
Ik vermoed eerder dat jouw RAM kapot is dan jouw processor.
Heb je tijdens het hele proces wel rekening met ESD gehouden?

Probeer eens de spanning van de PC af te halen en vervolgens de power-knop in te drukken. Vervolgens druk je de stekker er weer in :)
Ik hou nooit rekening met ESD 8)7 , ik heb er geen spulle voor...

maar ik ga er je tip proberen.
PS: het stonk wel een beetje in mn PC |:( .

Greyh0und

Verwijderd

Ik wou dus bij Alternate extra RAM kopen en wist niet welke ram ik in me kast had, dus ik had mn RAM eruitgetrokken en even gekeken maar het stond er niet op!

Als je trouwens wilt weten vat voor geheugen je hebt kun je ook gewoon CPU-Z downloaden hoor |:( 8)7 ;)

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:02:

Als je trouwens wilt weten vat voor geheugen je hebt kun je ook gewoon CPU-Z downloaden hoor |:( 8)7 ;)
weet ik, maar niet aan gedacht.

ik heb trouwens wel een statische trui aan 8)7 , Mischien heb ik mn RAM geëlectrocuteerd?

Greyh0und

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Greyh0und schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:54:
[...]

Ik hou nooit rekening met ESD 8)7 , ik heb er geen spulle voor...
Ook zonder spullen (en een ESD bandje kost een paar euro) kun je er ook rekening mee houden 8)7
Als je er alleen al voor zorgt dat je de contact puntjes van zowel het onderdeel zelf als de onderdeeltjes op het PCB niet aanraakt ben je al een heel eind.
maar ik ga er je tip proberen.
PS: het stonk wel een beetje in mn PC |:( .
Waarnaar, waarvandaan, etc.
Optische sporen ? (Doorgebrandde dingen die je kunt zien)
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:02:

CPU-Z is slechts softwarematig en kan niet alle data over het geheugen achterhalen. Als je 100% zeker wil weten waarmee je te maken hebt dien je zelf te kijken.
Greyh0und schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:04:
[...]

weet ik, maar niet aan gedacht.

ik heb trouwens wel een statische trui aan 8)7 , Mischien heb ik mn RAM geëlectrocuteerd?
Als je die uit had getrokken. Vervolgens de stekker in de PC laten, het knopje op de voeding op uit zetten en de powerknop een keer had ingedrukt én met de eerder genoemde tips rekening had gehouden, was je al een heel eind op weg qua veiligheid voor ESD...

Maar goed, als het RAM daadwerkelijk stuk is kun je dus 2x nieuwe DIMM's kopen van hetzelfde merk. Dan ben je meteen van 'compatibiliteit met de andere DIMM'-gezeur af ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Thandor op 03-01-2006 17:13 ]

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Topicstarter
Thandor schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:06:
[...]
Ook zonder spullen (en een ESD bandje kost een paar euro) kun je er ook rekening mee houden 8)7
Waar kan ik die kopen dan? Gamma?
Als je er alleen al voor zorgt dat je de contact puntjes van zowel het onderdeel zelf als de onderdeeltjes op het PCB niet aanraakt ben je al een heel eind.

[...]
Optisch zichtbare sporen ?
Niets zichtbaar, maar wel in de buurt van me RAM
[...]
CPU-Z is slechts softwarematig en kan niet alle data over het geheugen achterhalen. Als je 100% zeker wil weten waarmee je te maken hebt dien je zelf te kijken.
het enige wat ik wist is dat het van kingston was
[...]
Als je die uit had getrokken. Vervolgens de stekker in de PC laten, het knopje op de voeding op uit zetten en de powerknop een keer had ingedrukt én met de eerder genoemde tips rekening had gehouden, was je al een heel eind op weg qua veiligheid voor ESD...
Mijn Voeding heeft geen aan/uit knop dus hier heb ik niet zoveel aan, en normaal heb ik geen statische trui aan... :/
Ik heb mijn PC door mijn moeder laten kopen in Roemenie (zij woont daar met mn pa, en af en toe komt ze naar NL) waardoor ik dus niet mijn RAM ff-ies heen en weer kan sturen |:(
Maar goed, als het RAM daadwerkelijk stuk is kun je dus 2x nieuwe DIMM's kopen van hetzelfde merk. Dan ben je meteen van 'compatibiliteit met de andere DIMM'-gezeur af ;)
Tja, dat zal ik wel moeten doen, nu mn RAM waarschijnlijk kaput is..... :'(

Maar is er een mogelijkheid dat mn Proc kapot is of is het ECHT de RAM alleen?

[ Voor 14% gewijzigd door Greyh0und op 03-01-2006 17:20 ]

Greyh0und

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Topicstarter
Dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door Greyh0und op 03-01-2006 17:16 ]

Greyh0und

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Topicstarter
MensionXL schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:53:
Yep, als ik geen ram in mijn bak doe, start de pc niet op en krijg ik zwart beeld... Blaas eens in het slot, misschien zit er een kruimeltje in dat belemmerd ofzo? En wat Thandor zei, haal de stroom er even vanaf (10min bv)
Het slot is schoon, alleen stof op het randje dus er niet in, en de stroom is er al een heel tijdje af.

Oeps, Tripple Post :D |:( 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Greyh0und op 03-01-2006 17:22 ]

Greyh0und

• Kwak
  • Laatst online: 24-07-2025
Test je RAM bij de buurman. Dan weet je waarschijnlijk al heel wat meer. CPU kan je ook laten testen maar ie iets meer werk en aangezien je daar niets mee gedaan hebt ligt het niet voor de hand dat ie stuk is. Begin eerst maar met het meest voor de hand liggende.

Specs

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Reageren op posts met [quote] en [/quote] is makkelijker dan met [b] en [/b]
Een quote quoten kan namelijk niet ;)
Thandor schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:06:
[...]
Bij Salland Automatisering
Om precies te zijn staat er hier één tussen. (PC Onderdelen - Behuizingen & Voedingen - Accesoires behuizingen - Belkin Antistatic band)

[...]

Optisch zichtbare sporen ?
Je hebt het RAM niet toevallig verkeerd om ingestoken ?
Controleer voor de zekerheid eens de contactpuntjes van zowel het geheugen als het geheugenslot.
[...]
het enige wat ik wist is dat het van kingston was
[...]
Mijn Voeding heeft geen aan/uit knop dus hier heb ik niet zoveel aan, en normaal heb ik geen statische trui aan... :/
Dan zou je een stekkerdoos met een knop kunnen gebruiken. Uiteraard moet het hele zaakje dan wel geaard zijn. (De randaarde gaat het namelijk om).

En normaal gesproken geen trui aan, ditmaal wel. Altijd rekening houden met dat soort dingen.
Ik heb mijn PC door mijn moeder laten kopen in Roemenie (zij woont daar met mn pa, en af en toe komt ze naar NL) waardoor ik dus niet mijn RAM ff-ies heen en weer kan sturen |:(
Het RAM heen en weer laten sturen lijkt mij ook nergens voor nodig. Garantie heb je niet op onderdelen die je zelf stuk maakt.
Maar is er een mogelijkheid dat mn Proc kapot is of is het ECHT de RAM alleen?
De processor kan ook stuk zijn. Immers is het een on-die geheugencontroller die direct met het geheugen verbonden is en dus mogelijk ook een klap gehad heeft.
dkwakkel schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:22:
Test je RAM bij de buurman. Dan weet je waarschijnlijk al heel wat meer. CPU kan je ook laten testen maar ie iets meer werk en aangezien je daar niets mee gedaan hebt ligt het niet voor de hand dat ie stuk is. Begin eerst maar met het meest voor de hand liggende.
Mits de buurman bereid is om die twijfelachtige DIMM te gebruiken in zijn werkende PC.

[ Voor 14% gewijzigd door Thandor op 03-01-2006 17:27 ]

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Topicstarter
dkwakkel schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:22:
mijn RAM kan ik testen bij mijn Moeders PC (heeft ook DDR) maar mn voor mn proc ken ik niemand met een 754 socket mobo 8)7

mijn moeder is bang dat ik haar PC kapot maak, dmv het ram van mijn pc naar haar pc verplaats, is dat mogelijk?(deze keer let ik wel op)

mischien kan ik hem bij een winkel in de buurt laten testen?

[ Voor 18% gewijzigd door Greyh0und op 03-01-2006 17:27 ]

Greyh0und

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Topicstarter
Bij Salland Automatisering
Om precies te zijn staat er hier één tussen. (PC Onderdelen - Behuizingen & Voedingen - Accesoires behuizingen - Belkin Antistatic band)
Bedankt!
Je hebt het RAM niet toevallig verkeerd om ingestoken ?
Controleer voor de zekerheid eens de contactpuntjes van zowel het geheugen als het geheugenslot.
Nee, want hij kan niet op zn kop erin.
Dan zou je een stekkerdoos met een knop kunnen gebruiken. Uiteraard moet het hele zaakje dan wel geaard zijn. (De randaarde gaat het namelijk om).
Ik heb geen geaarde stekkerdoos in mijn kamer :X
Het RAM heen en weer laten sturen lijkt mij ook nergens voor nodig. Garantie heb je niet op onderdelen die je zelf stuk maakt.
weet ik dat ook weer :/
De processor kan ook stuk zijn. Immers is het een on-die geheugencontroller die direct met het geheugen verbonden is en dus mogelijk ook een klap gehad heeft.
ik denk dat ik mijn PC morgen naar een winkel breng en hem laat testen.
Mits de buurman bereid is om die twijfelachtige DIMM te gebruiken in zijn werkende PC.
Moeder in dit geval en dat wil ze niet, behalve als ze ZEKER weet dat er nix met haar pc gebeurd.

Mijn excuus voor het dubbelposten |:(

Greyh0und

Verwijderd

Ik kan je bijna garanderen dat als jij met alle veiligheid rekening houdt, dat er niets gebeurt met je moeders pc, het is geen half kapotte ram, hij werkt of hij werkt niet: zo simpel is het.

En anders doe je het toch een keer als je moeder er niet is? :9

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 17:33
//wat is hier aan de hand, hij begint hier zomaar te posten\\
//sorry jongens\\

[ Voor 96% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 06-01-2006 17:35 ]

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 17:33
//sorry verkeerde knop\\

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Topicstarter
Ik heb mn RAM laten testen bij een winkel in de buurt, maar de RAM werkt gewoon.

Wat die knul eerst vroeg was: Piept je PC als je hem opstart?
ik: Nee...
Hij: Misschien is het dan je CPU
ik: :|

Ik heb al een andere video kaart geprobeerd dus video is uitgesloten, RAM is dus ook uitgesloten en ik probeer het momenteel alleen met mobo,video en proc en heb nog steeds geen resultaat

Laatste mogelijke dingen die het kunnen zijn:

Mobo: misschien iets doorgebrand?
en anders de proc, maar hoe kan ik nou zien welk apparaat het probleem geeft??? 8)7

ik heb geen meter apparatuur bij de hand |:( , dus ik kan ook niet testen...

PS: ik heb ook een andere voeding geprobeerd: geen resultaat ;(

Greyh0und

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-05 20:36

CerandoX.nl

Vides

Laat ik nu echt precies hetzelfde als jouw hebben.......ik krijg sinds gister ook geen beeld meer,de pc draait wel zie alleen echt helemaal niks.Ik heb eerst een paar blauwe schermen gehad...

ik quote me eigen even met een simpel textje van een ander forum
Nou ik heb dus The Blue Screen of Death gehad...Daarna starte hij zonder beeld op,dus ik heb me batterijtje van me moederbord eruit gehaald opnieuw opgestart en ook me videokaart en een paar jumpertjes (C-mos) erin en eruit gehaald,daarna starte hij opnieuw op.Ik sloot me pc af om naar de stad te gaan,ik kom terug en hij start normaal op.Ik krijg weer TBSOD en ik start hem weer opnieuw op en na een tijdje weer de TBSOD...En toen deed hij hetzelfde als de eerste keer geen beeld geven.En nu heb ik weer alles geprobeerd zelfs me geheugen even eruit gehaald...Ook heb ik een andere videokaart geprobeerd.
Wat het gekke is dat ik na mijn tweede TBSOD mijn cpu snelheid op 800mhz zag staan,deze heb ik gewoon weer terug gezet en hem opgestart,daarna kreeg ik weer een TBSOD en toen was hij tja....uhhm dood..

AMD athlon 64 3200+ (Newcastle S754)
Asus K8V SE De Luxe
Kingston 2x 256mb PC3200 (400Mhz)
Kingston 1x 512mb PC3200 (400Mhz)
Zalman 400W
Leadtek 6800LE 128mb
Creative Soundblaster Live!

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Topicstarter
Ik heb trouwens ook nog mn proc losgehaald en bekeken, nix te zien en nieuwe koelpasta erop: geen resultaat ;(

Greyh0und

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

heb je blauwe schermen gehad zoals ik?

• xppn
  • Laatst online: 19-04 10:08
Zijn je contacten van je geheugen wel schoon? Aangezien ik ook wel eens dat heb gehad. die van mij waren geoxideert of hoe heet dat... ze "glimde" niet echt meer

Simpel trukje pak een witte gum en ga heen en weer over de contacten van je geheugen. (die contacten die er inprikken je weet wel ) dan moeten ze wat meer gaan "glimmen". zorg dat de gum resten na het gummen er af zijn en stop hem er weer in.

Zit er verder geen indicatie op het moederbord? van lampjes of zo? Waar je kan zien waar hij vast loopt. zo jij kijk dan in de gebruiksaanwijzing wat het betekent.

Kan ook je moederbord zijn. straks is gewoon je chipst kapot.

Maar heb je ook alles losgehaald? Haal de diskette station cd spelers en alle overige spul er uit. back to basic. Dus alleen video geheugen procesor. Klinkt gek maar heb pas nog een pc onder me neus gehad die ook niet meer opstarte en hij zij dat de geheugen niet goed deed, het moederbord.
Maar uiteindelijk was het de diskette station. Die los gehaald en hij ging weer als een trein....

suc6 er mee

En voor de volgende keer... Het ligt nooit daan jou altijd aan de computer :P :) us raak niet in paniek ;)

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

hmm,als je diskette station kapot is moet je toch wel in het bios kunnen komen hetzelfde geld toch voor HDD en DVD spelers.....

maar ik heb geen diskette station,ik zal dat trucje met de geheugenbankjes eens proberen,inmiddels ben ik al op zoek naar een tijdelijk vervanging aangezien in december een echte nieuwe pc wil kopen die high end is...

Alles draait voor de rest bij mij alle fans alle CCFL lampjes DVD branders en spelers fancontrol.Nou ja alles....alleen heeft ie er niet veel zin meer in om beeld te geven,denk een bad hair day 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door CerandoX.nl op 06-01-2006 23:02 ]

• xppn
  • Laatst online: 19-04 10:08
het is gek maar waar haal je hd ook maar los want je weet maar nooit... dan kan je dat in iedergeval uitsluiten.

Maar ik heb dat met die diskette station deze week voor me neus gehad kreeg hem niet aan alleen maar zwart beeld (dus ook geen bios) alles losgehaald en hij draaide als een trein.(En ook alle lampjes branden etc.) en stuk je bij beetje alles er weer ingezet.

[ Voor 6% gewijzigd door xppn op 06-01-2006 23:11 . Reden: zinnetje toegevoegd ]

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Greyh0und schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:40:

molex uit mijn 6800 GT, geeft een piep, dus het lijkt me dat deze werkt...
Toen ik mijn gloednieuwe MSI 6800GT in m'n PC'tje drukte was ik ook die molex vergeten met een piep als gevolg. Daarna was m'n bios baterij ook direct leeg. Toeval :? of niet :? . Maar in elk geval kon ik ook pas weer verder toen ik d'r een nieuwe in had gezet.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Topicstarter
Copycat schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 23:25:
[...]

Toen ik mijn gloednieuwe MSI 6800GT in m'n PC'tje drukte was ik ook die molex vergeten met een piep als gevolg. Daarna was m'n bios baterij ook direct leeg. Toeval :? of niet :? . Maar in elk geval kon ik ook pas weer verder toen ik d'r een nieuwe in had gezet.
mischien is het bij mij ook de bios batterij (mijn batterij is misschien gewoon leeg is, of misschien is hij kapot ofzo)

Verder heb ik alles weggehad/gehaald, cdrom/diskette station/hardeschijf.

mijn PC geeft geen enkele piep en het LEDje dat erop zit is gewoon groen zoals altijd...

Is er een mogelijkheid dat op 1 of andere manier de BIOS batterij "leeggezogen" is? (ESD??(Electro Static Discharge))

@CerandoX.nl
ik heb geen BSOD's gehad... :/

@xppn
Zijn je contacten van je geheugen wel schoon? Aangezien ik ook wel eens dat heb gehad. die van mij waren geoxideert of hoe heet dat... ze "glimde" niet echt meer
Mijn RAM is momenteel teh bling >:) (Vertaling: ze zijn niet geoxideert)

[ Voor 16% gewijzigd door Greyh0und op 07-01-2006 01:15 ]

Greyh0und

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Topicstarter
Sorry voor de kick binnen 24 uur, maar ik ga een nieuwe bios batterij halen en heb een vraag.
Zijn alle lithium batterijen hetzelfde(voltage)? of maakt het niet uit voor het mobo?

Stomme vraag... 8)7 8)7 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Greyh0und op 07-01-2006 16:12 ]

Greyh0und

• CerandoX.nl

CerandoX.nl

Vides

Dan neem je toch ff je oude batterijtje mee :)

En laat even horen of het werkt...

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Topicstarter
CerandoX.nl schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 20:55:
Dan neem je toch ff je oude batterijtje mee :)

En laat even horen of het werkt...
Ik heb een nieuw batterij erin maar hij werk nog steeds niet...
Het gare vind ik dat er totaal geen piep/gekleurd ledje is...

ik heb echt vannalles geprobeerd!
Andere voeding,batterij,videokaart etc.

dus het lijkt mij dat OF de proc is dood of mn mobo (weer een nieuwe klant voor de mobo muur. :+)

Greyh0und

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

Greyh0und schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 22:20:
Ik heb mn RAM laten testen bij een winkel in de buurt, maar de RAM werkt gewoon.

Wat die knul eerst vroeg was: Piept je PC als je hem opstart?
ik: Nee...
Hij: Misschien is het dan je CPU
ik: :|
(
Ga daar nog eens heen, maar nu met je complete kast en vraag om de processor en moederbord apart te testen.

Hebben ze trouwens voor lange tijd memtest86 en prime95 gedraaid om zeker te weten?

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Topicstarter
Archimond schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 01:42:
[...]

Ga daar nog eens heen, maar nu met je complete kast en vraag om de processor en moederbord apart te testen.

Hebben ze trouwens voor lange tijd memtest86 en prime95 gedraaid om zeker te weten?
dat weet ik niet, maar dat mn ram gewoon zowiezo werkt ben ik al wel blij om...

ik ga binnenkort kijken voor een koffertje waarin ik mn pc kan bouwen zodat ik hem makkelijk kan verplaatsen als ik hem ergens naartoe meeneem (a la zo'n servermod) ;) .

Greyh0und

Pagina: 1