Toon posts:

Geen verbinding met router na terugplaatsen router *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb ene probleem met mijn router.
Hij deed het wel maar ik had heel even de kabel van het modem zelf direct op mijn pc aangesloten. vervolgens had ik weer mijn ipinstellingen veranderd zodat ik een statish ip had met mijn router.
Maar toen deed ie het niet meer. Dus had ik mijn router gereset Ip weer op automatish ingesteld werkte ook niet dus ik probeerde statish ip maar ook dat werkte niet. dus ik weer resetten en ik even
kijken bij mijn ip insteliingen via ipconfig. toen zag ik dat mijndns hetzelfde is als mijn ip van mijn router, en dat ka toch echt niet kloppen als je het mij vraagt. dus ik weer alles resetten alle snoertjes ff eruit enz modem gereset. router weer ingesteld maar goed nu geeft ie via netwerkverbindinen wel aan dat ie verbonden is maar ik kom niet op internet.

zo dat was een heel verhaal maar ik heb geprobeerd zo duidelijk mogelijk
mijn probleem proberen te omschrijven en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Welk Internetabonnement?
Merk Router?
Systeem specs?

Wordt erg lastig zonder meer info :Y)

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-04 15:52
Misschien een domme vraag, maar heb je je pc opnieuw opgestart, of uberhaupt ipconfig /release en /renew gedaan?
Staat er niet bij dat je het gedaan hebt, dus vandaar deze vraag.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Verwijderd

Topicstarter
Marck21 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:25:
Welk Internetabonnement?
Merk Router?
Systeem specs?

Wordt erg lastig zonder meer info :Y)
@home
Sweex ( ja ik wilde al een nieuwe kopen)
Amd 3500 + 2.4 Ghz
1024 mb gegeugen
maar aan me systeem specs ligt het neit want hij deed het wel :P
EJVL schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:29:
Misschien een domme vraag, maar heb je je pc opnieuw opgestart, of uberhaupt ipconfig /release en /renew gedaan?
Staat er niet bij dat je het gedaan hebt, dus vandaar deze vraag.
Ja geprobeerd. met ipconfig /renew kreeg ik ene foutmelding...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:31:
[...]

Ja geprobeerd. met ipconfig /renew kreeg ik ene foutmelding...
En... wat voor foutmelding?

Je hebt je router gereset, maar je moet nog even je computernaam invoeren in je router die je gekregen hebt van @home.

DNS op je PC is idd het IP van je router, dat klopt wel :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 16:33 ]

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 13:26
Heb je het CP of CA nummer in je router ingevuld? zonder dat nummer krijg je nooit een internetverbinding. Sweex? Dan moet er ergens op de configuratiepagina een linkje met "internet connection" staan, staat daar een extern of intern ipadres?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:32:
[...]

En... wat voor foutmelding?

Je hebt je router gereset, maar je moet nog even je computernaam invoeren in je router die je gekregen hebt van @home.

DNS op je PC is idd het IP van je router, dat klopt wel :)
Host name/computernaam heb ik ook ingevuld ja maar dan doet ie het alsnog niet. en hij deed het vorige week nog wel

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Post hier dan eens de uitvoer van ipconfig /all.
En evt ook screenshots van de betreffende instellingen in je router. Wellicht valt er iemand iets vreemds op.

Verder leest je startpost trouwens afschuwelijk irritant door al die overbodige enters.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Hier de screenshot van ipconfig en van de fout.
ook heb ik ff me startpost anagepast.

Edit//
Ik zie nu opeens bij ipconfig all dat er staat lease verlopen 1937 :| volgens mij is er iets heel erg fout

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/werp/ipconfigall.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/werp/fout.JPG

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 21:35 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-04 11:37

lordsnow

I know nothing

toen zag ik dat mijn DNS hetzelfde is als mijn ip van mijn router, en dat ka toch echt niet kloppen als je het mij vraagt

Dat kan zeer zeker WEL kloppen, en is ook normaal. Tenzij je in je PC de DNS van (bijvoorbeeld) je provider (of een andere provider) hebt ingesteld.

1. Computernaam (!= Omschrijving van de computer !!!) aanpassen naar iets anders dan CC432419-A
(waarschijnlijk niet echt noodzakelijk, maar probeer toch maar)

2. PC weer dynamisch instellen, incl DNS servers, DHCP etc etc.

3. IPCONFIG /ALL
- kijk wat je IP is, en wat het IP van de standaard gateway is.

4. PING <ip van standaard gateway>

[ Voor 30% gewijzigd door lordsnow op 03-01-2006 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
lordsnow schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 21:46:
toen zag ik dat mijn DNS hetzelfde is als mijn ip van mijn router, en dat ka toch echt niet kloppen als je het mij vraagt

Dat kan zeer zeker WEL kloppen, en is ook normaal. Tenzij je in je PC de DNS van (bijvoorbeeld) je provider (of een andere provider) hebt ingesteld.

1. Computernaam (!= Omschrijving van de computer !!!) aanpassen naar iets anders dan CC432419-A
(waarschijnlijk niet echt noodzakelijk, maar probeer toch maar)

2. PC weer dynamisch instellen, incl DNS servers, DHCP etc etc.

3. IPCONFIG /ALL
- kijk wat je IP is, en wat het IP van de standaard gateway is.

4. PING <ip van standaard gateway>
1. geprobeerd en werkte niet
2. werkte ook niet
3 en 4 moet ik morgen weer even doen ben nu niet meer thuis.

Verwijderd

Het is een stappenplan en niet 4 mogelijke opties. Oftewel: na elkaar uitvoeren.

Verder is het allemaal heel onduidelijk. Ga eerst eens in je router kijken of die wel verbinding heeft met internet (status-pagina). Als dat zeker is moet je gaan kijken of jij wel verbinding hebt met je router (zie stappenplan van lordsnow).

Kortom; ga alsjeblieft een beetje systematisch werken. Met jouw chaotische manier van werken (te pas en te onpas allerlei dingen resetten en omprikken) kom je echt nergens.

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb dat stappen plan uitgevoerd.
Dat hielp ook niet, dus er zit ergens een instellings fout maar ik moet die nu nog vinden.
Wat ik nu geprobeerd heb:
- Stappenplan
- Alle instelling van na het stappenplan zo gelaten daarmee weer geprobeerd.
Vervolgens had mijn moeder...... iets geprobeerd daardoor is zo'n beetje alles fout gegaan dus had ik systeem herstel gedaan. Toen waren alle instelling weer goed.
- Geprobeerd via de andere computer de router in te stellen dat lukte ook niet.
Wat ik nou van plan ben is om @ home te uninstallen op deze computer, het op de andere computer te instaleren. maar ik vraag me af wat ik daarmee opschiet.
Dus heeft iemand nog ene tip en ja ik ben al dankbaar voor jullie hulp tot nu toe :)
Pagina: 1