Toon posts:

video opnemen met 3 webcams

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn stage ben ik gevraagd om een film te maken van de opleiding die er gegeven wordt. Dit moet echter niet een statische film worden maar er moet geswitched worden tussen drie webcams. Het probleem is niet de kosten want het mag best iets kosten (c.a 3000 is de max)

Het is echter niet de bedoeling dat er fysiek iemand aanwezig is tijdens de opnames. (dat bevorderd het leren nl niet echt; vandaar de webcams)

mijn vraag:

is het mogelijk om drie video en 1 audio stream op 1 pc binnen te laten komen en dit later te edditten? het liefst via usb of anders firewire.

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:30
Kan je niet beter gewoon drie DV-Cams neerleggen, webcams maken nou niet echt goede kwaliteit video.

Verwijderd

Ja dit is mogelijk. Kijk eens naar windows media encoder.

Als je bijv 3 goede webcams neemt van bijv(axis) en die laat encoden via media encoder kan je ze later zo editen.

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:30
Mja maar het probleem is dan dat je altijd met gecomprimeerde video-zit te editten. Ik weet niet wat het kwaliteits-streven is van het project, maar het lijkt me wel iets waar je aan moet denken. :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Van alles is mogelijk. Je kan ook 3 analoge cam's op marktplaats voor een paar tientjes op de kop tikken. En stukjes capturen met een eenvoudig tv-kaartje.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 11:32

Jimbolino

troep.com

gewoon 3 dv cams kopen, die kun je later met firewire op de pc zetten zonder kwaliteitsverlies...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Het makkelijkste blijft toch 3 iets professionelere camera's en 3 mensen voor het bedienen er van.
Wie wat moois wil, moet ook maar een beetje de pijn doorstaan. ;)

Wat in jouw geval nog mooier zo zijn is zoals ze hier in Groningen bij RTV Noord ook gebruiken: een soort van robotcamera's. Dat zijn geloof ik camera's op statieven die volledig op afstand bestuurbaar zijn. Moet je dan alleen wel alsnog mensne hebben die het besturen. :P

Verwijderd

Topicstarter
het liefste wil ik het digitaal doen zodat het lekker makkelijk blijft.
maar het idee van de drie analoge beestjes werd net hier op de zaak
ook al geopperd.

Ik denk dat ik er zo onderhand wel een beetje uit bent. 3 webcams.
1 audio stream. en naderhand edditten.

tnx guys.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt met webcams toch geen knappe video's maken. Die dingen zijn veel te gevoelig voor licht. Je kunt misschien met een duurdere webcam een resolutie van 640*480 halen, wat net aan de krappe kant is. Bovendien is het nooit zo erg scherp.

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:48

PanMan

Spun!

Inderdaad, webcams geven nooit genoeg kwaliteit. Gewoon DVcams gebruiken, die je live opneemt naar harddisk, of gewoon met een bandje erin en later capturen. Voor die E3000 kan je die makkelijk kopen, of huren.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Pagina: 1