Weet niet of het mogelijk is wat ik wil, want heb het gevoel dat het erg veel performance kost. Maar wat ik graag zou willen bereiken, is dat ik een MySQL, voor het gemak gebruik ik even SQL, query uitvoer, en deze dan automatisch een XML document teruggeeft in een logische structuur.
Op het moment doe ik het op deze manier:
Wat op zich prima werkt, alleen moet ik dan bij iedere query, het XML document zelf opmaken, hier adhv Arrays. Liever zou ik zien dat PHP aan de hand van mijn Query of een DESCRIBE result van mijn SQLdb een logische structuur maakt. Dus dat ie kijkt wat ik gebruik als index en wat er gejoined wordt. Dan de joins als childs invoegen en de primary index als attr. etc..
Alternatieven om dit te bereiken zou ik ook heel interessant vinden. Heb al een tijdje gezocht, maar kwam niet uit op wat ik probeer te bereiken.
Op het moment doe ik het op deze manier:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| $oVeiling = $this->oModule->appendChild( $this->oDoc->importNode( mysqltoxml( 'SELECT *, AVG(`intCijfer`) `intBeoordeling` FROM `tblVeilingen` `tblV`, `tblVeilingBeoordelingen` `tblB` INNER JOIN `tblUsers` `tblU` ON `tblV`.`intAanbiederId` = `tblU`.`intId` INNER JOIN `tblUserInfo` `tblUI` ON `tblV`.`intAanbiederId` = `tblUI`.`intUserId` GROUP BY `tblV`.`intVeilingId`' , 'veiling', Array( 'intVeilingId' => 0, '___aanbieder' => Array ( 'intAanbiederId' => 0, 'varVoornaam' => 0, 'varAchternaam' => 0, 'varUser' => 0, 'varEmail' => 0, 'lastAct' => 0, 'intBeoordeling' => 0 ), '___looptijd' => Array ( 'dtmDatumStart' => 0, 'dtmDatumEind' => 0 ), 'varTitel' => 0, 'txtOmschrijving' => 0, 'enuType' => 0 ) )->firstChild, true ) ); |
Wat op zich prima werkt, alleen moet ik dan bij iedere query, het XML document zelf opmaken, hier adhv Arrays. Liever zou ik zien dat PHP aan de hand van mijn Query of een DESCRIBE result van mijn SQLdb een logische structuur maakt. Dus dat ie kijkt wat ik gebruik als index en wat er gejoined wordt. Dan de joins als childs invoegen en de primary index als attr. etc..
Alternatieven om dit te bereiken zou ik ook heel interessant vinden. Heb al een tijdje gezocht, maar kwam niet uit op wat ik probeer te bereiken.
edit:
sorry voor de rare inspringen e.d.
sorry voor de rare inspringen e.d.
[ Voor 19% gewijzigd door r0bert op 03-01-2006 16:03 ]