[WC]Fans op afstand van rad, maakt dat verschil?

Pagina: 1
Acties:

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Topicstarter
smiddags! Ik ben voor mn WC-setup een soort van frame aant maken waar mn radiator in kan zodat ik die daarmee in mn case kan bevestigen. Over het koeloppervlak komenalu strips waarop ik de fans kan monteren. Dit heeft tot resultaat dat m'n fans +- 4mm van mn rad af gaan hangen. Wat geluidsproductie betreft is dit wel gunstig. Maar ik vroeg me af of ik hier niet veel airflow (en dus koelvermogen) op in moet leveren. Ik hoor graag uw mening :)

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ja, ook lucht zal de weg van de minste weerstand kiezen. Dus veel lucht zal aangevoerd worden door de "gaten" tussen rad en fans die je nu maakt, ipv door de lamellen. Dit is dus iets wat je niet wilt, en te verhelpen door die ruimtes alsnog op te vullen. ;)

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
Als je er een shroud omheen maakt waardoor de lucht alleen maar door het rad heen kan is het inderdaad juist goed voor de geluidsproductie en ondervind je er geen nadelige gevolgen aan.
Beste is om de lucht door het rad heen te zuigen.

Je mag dit trouwens best hier posten:
[rml][ WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XV[/rml]
Nog sterker.... ik vind dat je het daar moet posten :+

[ Voor 25% gewijzigd door Vandread op 03-01-2006 15:47 ]

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Topicstarter
bedankt voor de reacties... ik was helemaal vergeten dat het grote topic er ook nog was |:(

maargoed... ik heb net bedacht dat ik het frame ook over de fans heen kan maken zodat ze alsnog op het rad zitten... een fatsoenlijke shroud van alu vind ik denk ik persoonlijk toch iets te veel werk...

bedenk met net ook dat die manier toch niet gaat werken en dat ik toch maar een nette shroud ga proberen te knutselen

[ Voor 18% gewijzigd door GuuZ op 03-01-2006 16:02 ]

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540