Toon posts:

Is mijn monitor, AG Neovo E-17A, defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft hier een AG Neovo E-17A.

Sinds enige tijd heb ik last van strepen in beeld. Dit begint vrij onzichtbaar maar wordt na verloop van tijd erger. Daarnaast treedt verkleuring van het beeld op, hoofdzakelijk richting groen en blauw. Alles wordt dan dermate wazig dat alles nagenoeg onleesbaar is. Aan/uit zetten van de monitor lijkt soms even te helpen maar problemen komen weer terug. Dit alles niet constant en soms pas na enkele uren.
Ik heb een ati 9600 pro kaart. Deze vervangen voor een 9150 ? maar geen resultaat.
Printscreen geeft wel een puik beeld. Oude 15" monitor uit het stof gehaald en hier geen problemen.
Op een ander systeem geeft de monitor dezelfde kuren. Tevens een andere kabel geprobeerd, geen resultaat.

RMA aangevraagd en binnen een week weer terug, zelfs na een 24 uur test (ik weet niet hoe getest wordt) is er niets gevonden dus heb mijn monitor terug.
Nu een oud compaq evo systeem in elkaar gehengeld (p4 1.5 + eenvoudige vga-kaart) en de monitor aangesloten (oorspronkelijke kabel). Direct tijdelijk de strepen en daarna zwarte strepen in beeld wat erger en erger werd. Vervolgens een 'lopend' beeld (je kent het misschien van tv als het kanaal niet optimaal is afgesteld). Kon de pc niet meer uitzetten via 'START', knop onvindbaar in de chaos op het scherm.

Pc meegenomen naar mijn werk en hier aan mijn systeem gehangen, alleen de monitor verwisseld, kabel is dus ook van het werk. Tot aan een half uur geleden niks geen probleem maar nu begint het beeld af en toe te knipperen/flikkeren met wat zwarte strepen. De verkleuring blijft nu wel uit.

Ik ga er nu toch echt van uit dat het de monitor is maar wil graag jullie advies omdat ik niet voor niks de monitor weer wil laten afhalen en deze weer doodleuk terug krijg. Mis ik iets of heeft AG 'onvoldoende' getest dan wel met pech dit over het hoofd gezien.

Kortom, is het voor jullie logisch dat de monitor kapot is dan wel aan het overlijden is of zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:31:
Pc meegenomen naar mijn werk en hier aan mijn systeem gehangen, alleen de monitor verwisseld, kabel is dus ook van het werk. Tot aan een half uur geleden niks geen probleem maar nu begint het beeld af en toe te knipperen/flikkeren met wat zwarte strepen. De verkleuring blijft nu wel uit.
Ik neem toch aan dat je daar de monitor bedoeld.
Het lijkt mij dat die monitor niet goed is dus.
Opsturen maar weer, met bovenstaand verhaal erbij.
N.B. probeer de opstelling zo te maken, dat het probleem altijd optreedt.

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:34
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:31:
Het betreft hier een AG Neovo E-17A.

Ik ga er nu toch echt van uit dat het de monitor is maar wil graag jullie advies omdat ik niet voor niks de monitor weer wil laten afhalen en deze weer doodleuk terug krijg. Mis ik iets of heeft AG 'onvoldoende' getest dan wel met pech dit over het hoofd gezien.

Kortom, is het voor jullie logisch dat de monitor kapot is dan wel aan het overlijden is of zie ik iets over het hoofd?
Ze hebben onvoldoende getest. Zelfde probleem treedt op met Samsung reparatie dienst. Heb een fout in mijn monitor en deze inmiddels al 3 (!) maal opgestuurd voor RMA en de fout is nog niet gefixed. Toch telkens leuk "Meneer, je monitor is gerepareerd. Wanneer kunnen wij deze naar u brengen?" om dan tot de conclusie te komen dat er helemaal niets gerepareerd is :/

[ Voor 48% gewijzigd door Flying op 03-01-2006 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Excuus,

Bedoelde inderdaad de monitor :> .<waar zit die wijzigingsknop...>

Ik heb gebeld na de 'reparatie' . Ze gaven keurig aan dat er niet gerepareerd was omdat er niks gevonden is. Ik zal een kleine film of foto maken en deze eventueel bijvoegen in de mail.

Je raakt er wat ' onzeker' van als ze hem zo terugsturen en gaat je dan afvragen of je het zelf wel goed hebt. Vandaar dat ik het hier ook nog even vragen wil. Een computerzaak gaf bij navraag ook te kennen dat het hoogstwaarschijnlijk de monitor is die overlijdt.

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Als je de monitor op verschillende systemen hebt aangesloten en ook nog 's op een systeem op een andere plek, dan kun je vanuit gaan dat het aan de monitor ligt. Idd nogmaals opsturen en vertellen wat je allemaal gedaan hebt. Zoals hierboven ook al aangegeven is...Ze zeggen dat ze hem 24 uur getest hebben, maar je weet idd niet hoe dat gebeurd is...gebruiken ze hiervoor meet tools??zijn ze er 24 uur bij??? Hoe oud is de monitor?

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Verwijderd

Topicstarter
NRGetic schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:02:
Als je de monitor op verschillende systemen hebt aangesloten en ook nog 's op een systeem op een andere plek, dan kun je vanuit gaan dat het aan de monitor ligt. Idd nogmaals opsturen en vertellen wat je allemaal gedaan hebt. Zoals hierboven ook al aangegeven is...Ze zeggen dat ze hem 24 uur getest hebben, maar je weet idd niet hoe dat gebeurd is...gebruiken ze hiervoor meet tools??zijn ze er 24 uur bij??? Hoe oud is de monitor?
Inderdaad, ik zal dat maar doen. Ik weet inderdaad niet hoe ze daar testen maar het zal wel via tools gaan zoals je aangeeft. Er zal vast niet iemand 24 uur hebben zitten staren dan wel drie man in ploegendienst. De monitor is van maart 2005, 9 maanden oud dus. Verder niet zo veel gebruikt.
Ik ga een nieuwe RMA aanvragen en geef daarbij alles aan. Afwachten dan maar.
Pagina: 1