[ASP/MSSQL] Iets mis met een file upload?

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een formuliertje gebouwd met een aantal velden, waaronder een memoveld en een file upload veld. Deze laatste twee komen terecht in een record in een MSSQL2000 database. De velden in de database zijn respectievelijk van het type text en van het type image. De data voed ik aan de tabel toe, door een recordset te openen, AddNew aan te roepen en vervolgens velden begin in te vullen.

Om van het HTML forrmulier tot de database te komen gebruik ik PureASP upload.
ASP:
1
2
RS("memoveldje").Value = Upload("memoveldje").Value.String
RS("bestandje").AppendChunk Upload("bestandje").Value.ByteArray & CharB(0)

Het mooie is, dat dit perfect werkt, ook voor memovelden met meer dan 9KB aan tekst, en ook voor bestanden die groter dan 1MB zijn. Maar sommige bezoekers klagen over een foutmelding:
code:
1
2
3
4
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e21'

Multiple-step OLE DB operation generated errors. Check each OLE DB status value, if available.
No work was done.
Die fout gebeurt op de regel met AppendChunk. Ik krijg die fout hier niet gereproduceerd, niet met een absurde hoeveelheid data, en ook niet met een 0 bytes bestand, of met iets anders vreemds. Browser lijkt (voor zover ik kan beoordelen) ook niets te verschillen. Vanzelfsprekend heb ik al driftig gegoogled naar dit probleem, maar nog niets gevonden dat relevant is aan mijn situatie.

Mijn vraag is dus: wat kan een dergelijke fout veroorzaken in een situatie als de mijne?

日本!🎌

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wat heb je zelf al gedaan?

Ik vind aardig wat als ik die foutcode plak in google:
http://www.adopenstatic.com/faq/80040e21.asp

Check scenario 3, 4 en 5 eens?

[ Voor 31% gewijzigd door CodeCaster op 03-01-2006 15:46 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik ga natuurlijk niks veranderen voordat ik de fout zelf kan reproduceren. Anders zou ik me schuldig maken aan een vorm van blind faith ;)

Maar die scenario's gaan niet op. De eerste gaat over een te grote integer waarde, en alle anderen gaan over Access. Ik doe 'het' met MSSQL, zoals aangegeven. Maar buiten dat gaan die scenario's ook niet op.

日本!🎌

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-04 11:22

TeeDee

CQB 241

Hmm, dit is toch dat component met een "status" window? Wat als de popups geblokkeerd worden?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
TeeDee schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 23:27:
Hmm, dit is toch dat component met een "status" window? Wat als de popups geblokkeerd worden?
Nee, dat is een andere versie. Hij slokt gewoon de upload op en explosed een object modelletje eromheen. Meer niet.

日本!🎌