Ik heb een formuliertje gebouwd met een aantal velden, waaronder een memoveld en een file upload veld. Deze laatste twee komen terecht in een record in een MSSQL2000 database. De velden in de database zijn respectievelijk van het type text en van het type image. De data voed ik aan de tabel toe, door een recordset te openen, AddNew aan te roepen en vervolgens velden begin in te vullen.
Om van het HTML forrmulier tot de database te komen gebruik ik PureASP upload.
Het mooie is, dat dit perfect werkt, ook voor memovelden met meer dan 9KB aan tekst, en ook voor bestanden die groter dan 1MB zijn. Maar sommige bezoekers klagen over een foutmelding:
Mijn vraag is dus: wat kan een dergelijke fout veroorzaken in een situatie als de mijne?
Om van het HTML forrmulier tot de database te komen gebruik ik PureASP upload.
ASP:
1
2
| RS("memoveldje").Value = Upload("memoveldje").Value.String
RS("bestandje").AppendChunk Upload("bestandje").Value.ByteArray & CharB(0) |
Het mooie is, dat dit perfect werkt, ook voor memovelden met meer dan 9KB aan tekst, en ook voor bestanden die groter dan 1MB zijn. Maar sommige bezoekers klagen over een foutmelding:
code:
Die fout gebeurt op de regel met AppendChunk. Ik krijg die fout hier niet gereproduceerd, niet met een absurde hoeveelheid data, en ook niet met een 0 bytes bestand, of met iets anders vreemds. Browser lijkt (voor zover ik kan beoordelen) ook niets te verschillen. Vanzelfsprekend heb ik al driftig gegoogled naar dit probleem, maar nog niets gevonden dat relevant is aan mijn situatie.1
2
3
4
| Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e21' Multiple-step OLE DB operation generated errors. Check each OLE DB status value, if available. No work was done. |
Mijn vraag is dus: wat kan een dergelijke fout veroorzaken in een situatie als de mijne?
日本!🎌