Geen verbinding met ingebouwde wireless client

Pagina: 1
Acties:

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-04 12:21
Ik heb een geconfigureerde wireless router (Speedtouch 580), beveiligd met WPA en MAC address list.
Op mijn laptop heb ik de Speedtouch 120g client geinstalleerd, werkt prima. De laptop heeft ook een ingebouwde wireless client. Dus Speedtouch client verwijderd en geprobeerd verbinding te maken met de ingebouwde wireless client. Maar als ik kijk bij beschikbare wireless networks, dan staat er helemaal niks. De MAC adressen van beide wireless clients staan in de MAC address list van de router.
Waarom werkt de ene client wel en de andere niet? :(

Verwijderd

je kan natuurlijk even proberen de intel client te downloaden van intel.com en opnieuw installeren

• DutchAddick
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:24:
je kan natuurlijk even proberen de intel client te downloaden van intel.com en opnieuw installeren
En wat kan ik daarmee?

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
probeer de beveiligingen eens uit te zetten en te kijken of je WLAN van je laptop de router dan wel ziet? Ten tweede heeft een externe USB WLAN een veel beter bereik dan de WLAN in je laptop (denk ik). Probeer de laptop eens dichterbij de router te zetten...

[ Voor 47% gewijzigd door Sneak[3G] op 03-01-2006 21:24 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• DutchAddick
Vreemd, vreemd, vreemd. Met de Speedtouch client de beveiliging helemaal uit gezet. Geen verbinding mogelijk met de ingebouwde wireless client. Speedtouch client helemaal verwijderd, nu wel verbinding mogelijk met de ingebouwde wireless client. Beveiliging ingesteld, alles werkt prima, nog een tijdje zitten internetten. Daarna laptop herstart. Weer geen netwerk beschikbaar!
Speedtouch client weer geinstalleerd en alles loopt als een zonnetje via die client. Ik ben even de weg kwijt.