[Koop advies] Een Maxtor kopen na overname door Seagate?

Pagina: 1
Acties:

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Beste opslagfanaten,

Ik heb al redelijk wat Maxtor schijven gehad. Niet altijd even betrouwbaar( er zijn er 2 van de 5 kapot gegaan) maar altijd wel een goede prijs. Ik zit al een tijdje te denken om 2 x 250 gb aan harde schijven te kopen. Dit omdat ik dan RAID 1 kan draaien. Na de overname van Maxtor door Seagate zit ik in de knoop. Mijn vraag is:

Zal ik nog een Maxtor HD kopen? Waarom wel waarom niet? Heb ik dan nog garantie als ik nu een Maxtor koop?
Ik zat te denken aan de Maxline 3 250 GB SATA aangezien ik daar langer garantie op heb. Is er nog een ander merk wat net zo veel cache geheugen en net zo'n soort garantie geeft?
Kunnen jullie misschien advies geven?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:23
Je moet je niets aantrekken van die overname door Seagate in respect tot garantie. Tenzij van te voren wordt aangegeven dat deze korter/anders wordt door de overname is er niets aan de hand.
Zo heb ik zelf ooit garantie geclaimed (en gekregen) op een IBM schijf bij Hitachi.

Voor de rest is het natuurlijk kijken of de specs wel zijn wat je wilt, maar dat geld natuurlijk voor alle schijven :Y)

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:15
Als je garantie belangrijk vind kan je ook naar Seagate kijken. Die geven standaard 5 jaar garantie op al hun schijven.

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
mja op dit moment is et grote probleem dat ik bij alle andere merken maar 8 mb cache krijg en bij Maxtor 16 mb. Ook zie ik bij andere merken geen 2 versies zoals bij maxtor. Die Maxtor schijven met extra garantie zijn ook nog eens goedkoper.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl